POLECAMY

Poprawiają odporność, odmładzają i pomagają schudnąć. 8 produktów, które powinny znaleźć się na każdym talerzu

Poznajcie 8 produktów spożywczych o niezwykłych właściwościach.

Karolina Kalinowska / 2 miesiące temu
Poprawiają odporność, odmładzają i pomagają schudnąć. 8 produktów, które powinny znaleźć się na każdym talerzu fot. Fotolia

Najzdrowsza dieta to dieta urozmaicona, która zawiera wszystkie składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dlatego warto zwracać uwagę na produkty, które lądują na waszych talerzach. To, co się na nich znajduje, może mieć znaczący wpływ na zdrowie. Warto znać takie produkty i jeść je jak najczęściej.

11 warzyw i owoców, które powinnaś włączyć do diety, jeżeli chcesz schudnąć

1. Jagody goji mają właściwości odmładzające

Zawierają wiele substancji, które działają przeciwstarzeniowo. Mają 500 razy więcej witaminy C niż cytrusy. Zawierają 18 aminokwasów, beta-karoten, witaminę E i 21 pierwiastków śladowych. Jagody goji możecie dodawać do kaszy jaglanej, owsianki, jogurtu, a nawet do ciastek. Podobne właściwości mają również jagody, borówki i czarne jagody.

2. Jajka pomagają schudnąć

To jeden z najbardziej wartościowych produktów spożywczych. Jajko zawiera ok. 72 kalorii i aż 6 gramów białka, witaminy i minerały. Jeżeli nie macie wysokiego poziomu cholesterolu, to możecie jeść nawet 5 jajek tygodniowo. Mogą być przygotowywane w sposób, jaki najbardziej lubicie - jajecznica, sadzone, na twardo, na miękko lub po benedyktyńsku.

8 produktów, których NIE powinnaś wrzucać do blendera

3. Kasza jaglana poprawia odporność

Warto ją jeść w czasie przeziębienia. Pomaga w walce z katarem i mokrym kaszlem, ponieważ usuwa z organizmu nadmiar śluzów. Jest również bogata w minerały i witaminy z grupy B. Wiele osób niestety nie przepada za kaszą jaglaną, a wszystko przez jej gorzkawy smak. Żeby tego uniknąć kasza, powinna być uprażona i gotowana na wolnym ogniu przez ok. 20-30 minut, w proporcjach 1:3 (1 szklanka kaszy i 3 szklanki wody).

4. Siemię lniane jest stworzone dla kobiet

W tym produkcie znajdziecie oczywiście kwasy omega-3, ale także lignany. Udowodniono, że substancje te łagodzą dolegliwości związane z okresem menopauzy, ale także chronią przed rakiem jajowodów i endometrium. Jak go jeść? Możecie wybrać formę klasyczną lub mieloną, wszystko zależy od waszych upodobań. Wystarczy dodawać je do sałatki, ulubionego koktajlu, dodawać do pieczonego w domu chleba lub pić napar, który dodatkowo będzie wspierał perystaltykę jelit.

Te węglowodany powinnaś jeść na diecie. Dlaczego? Pomogą zrzucić zbędne kilogramy

5. Imbir pomaga w czasie zatruć

Jest bardzo dobrze znany jako produkt na przeziębienie i chorobę lokomocyjną. Jednak ostatni badania pokazują, że ta popularna przyprawa pomaga zwalczać drobnoustroje, które odpowiadają za zatrucia pokarmowe. Dlatego, jeżeli macie problemy żołądkowe, to kilka plasterków świeżego imbiru zalejcie gorącą wodą, zaczekajcie 10 minut i pijcie małymi łykami.

6. Komosa ryżowa na regenerację

Może być podstawą diety regenerującej organizm. Nie zawiera glutenu, za to jest najbogatszym źródłem białka wśród wszystkich roślin zbożowych. Zawiera bardzo dużą ilość aminokwasów i minerałów m.in. magnez, potas, żelazo, cynk i wapń.

Komosę ryżową należy gotować tak samo, jak ryż. Po ugotowaniu można ją łączyć z warzywami, najlepiej zawierającymi witaminę C np. pomidorem i papryką.

8 pomysłów na pyszne i dietetyczne śniadania

7. Kurkuma zapobiega rakowi

Już jakiś czas temu zostało udowodnione, że ta przyprawa może zapobiegać powstawaniu nowotworów. Dodatkowo wykazuje działanie przeciwzapalne i przeciwbakteryjne. Ciekawostką jest, że kurkumę powinno się stosować zawsze w towarzystwie pieprzu, bo takie połączenie wzmacnia jej działanie aż 1000 razy.

8. Jogurt poprawia pracę jelit

Naturalny powinien zawierać probiotyki, które pomagają zachować równowagę flory bakteryjnej w układzie pokarmowym. Dzięki temu poprawicie swoją odporność i usprawnicie pracę jelit. Jogurt naturalny warto jeść codziennie, jednak zwracajcie uwagę na ich skład. Wybierajcie te, które w składnie mają mleko i kultury bakterii.

One pomogą w walce ze zbędnymi kilogramami! 5 zapomnianych warzyw, których najprawdopodobniej nie jesz

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (6)
/miesiąc temu
uwielbiam siemię lniane złociste oleofarm, dodaję prawie do wszystkiego :)
/2 miesiące temu
Kasza jaglana, jaja, siemię lniane - ok. Jednak przede wszystkim powinniśmy jeść sezonowo i lokalnie! Zimą zupy warzywne, krupniki, buraki, kiszoną kapustę. Latem sałaty, pomidory, ale też młodą pokrzywę, która jest prawdziwą bombą witaminowo-minerałową! Nie dajmy się zwariować z drogimi, obcymi wynalazkami typu jagody goji, kamosy, chia i inne cuda wianki ;)
/2 miesiące temu
Wszystko się zgadza! Te produkty powinny znaleźć się w każdej kuchni. Jestem dietetykiem z wykształcenia, dodatkowo kończyłam też ten kierunek w zeszłym roku w szkole policealnej, z wielką chęcią zawsze uczę się tego co powinno się jeśc, a czego nie - tu chodzi o zdrowie!
POKAŻ KOMENTARZE (3)