POLECAMY

Jak zdrowo jeść w pracy?

Zdajesz sobie sprawę z tego, że Twoje odżywianie nie jest prawidłowe, ale mimo to brakuje Ci czasu na to, aby to zmienić? Jest na to kilka rad. Poznaj podstawowe zasady zdrowego odżywiania w pracy.

Jak zdrowo jeść w pracy?

Przeglądając kolorowe magazyny wciąż czytasz o zasadach zdrowego odżywiania, dietach i nowościach kulinarnych? – brawo to już pierwszy krok do sukcesu. Jednak codzienność Cię przytłacza i w pracy w pośpiechu w czasie przerwy zajadasz pysznego pączka lub batonika popijając kawą lub korzystasz z barów szybkiej obsługi? – to natomiast jest pierwszy krok do nadwagi.

Zobacz także: Pić wodę źródlaną czy mineralną?

Aby prawidłowo się odżywiać musisz zastanowić się nad tym, jak teraz się odżywiasz i co możesz zmienić. Najlepiej wypisz na kartce, co jesteś w stanie zmienić np. „smażone potrawy zastąpię duszonymi lub gotowanymi”, „nie będę korzystać z żywności typu fast-food”. A teraz pozostaje już tylko wprowadzić te zasady w życie.

Co można zatem jeść w pracy?

  • doskonałą przekąską w pracy mogą być pokrojone warzywa np. marchewka, papryka (wcześniej możesz przygotować to w domu);
  • jako drugie śniadanie w pracy najlepszy będzie jogurt naturalny do tego owoc np. jabłko, brzoskwinia, pomarańcza lub płatki np. typu musli z suszonymi owocami;
  • możesz również przygotowywać do pracy sałatki owocowe lub warzywne. Sałatka owocowa, którą możesz przygotować w domu, może składać się np. z pokrojonych pomarańczy, brzoskwiń, bananów (lub innych ulubionych owoców), w pracy wystarczy, że polejesz to jogurtem naturalnym i z apetytem zjesz ten pełen witamin posiłek. Również sałatka warzywna jest bardzo dobrym pomysłem. Najlepiej przygotowywać ją z warzyw sezonowych np. sałata lodowa, kiełki, rzodkiewka, pomidor, ogórek. Warto również dodawać do sałatek otręby, gdyż wzbogaci to posiłek w błonnik.

Jeśli natomiast jesteś miłośniczką kanapek używaj pieczywa żytniego lub razowego do tego może być świeża wędlina i dużo warzyw.

  • Pamiętaj aby jeść regularnie (najlepiej co 3 godziny);
  • pamiętaj o wodzie (najlepiej niegazowanej) zabierz ze sobą do pracy butelkę wody pozwoli Ci to zarówno zaspokoić pragnienie jak i zapobiec częstemu podjadaniu. Możesz również spożywać świeżo wyciskane z owoców soki;
  • każdego dnia warto choć przez chwilę się zastanowić, co będziesz jadła następnego dnia. Rano przygotuj sobie do pracy pyszną sałatkę lub kanapkę (pozwoli Ci to zaoszczędzić nie tylko czas w pracy, ale i pieniądze, gdyż nie jest tajemnicą, że samodzielnie przygotowane posiłki są tańsze od tych kupowanych w restauracjach i barach).

Zobacz także: Jaka dieta jest najlepsza dla biznesmena?

Zdrowe odżywienie w pracy jest bardzo ważne, pozwoli Ci bowiem na większą koncentrację, wydajność umysłu i ani się obejrzysz, a zgubisz kilka zbędnych kilogramów. Powodzenia!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (22)
/rok temu
A ten parowar to kupiliście w zestawie? bo ja wolałabym tylko sam kupić, bo na pełen zestaw naczyń to mnie nie stać, a i teraz tak nie potrzebuję, ale nad parowarem to już od dawna się zastanawiam.
/rok temu
[quote=~eryka32] ja zawsze staram sie czy dzień wczesniej ugotowac sobie danie na parze (mam swietne naczynie do takiego gotowania philipiak) czy wstac rano wczensiej i ugotowac na popołudniowy obiad w pracy :) [/quote] Mam identyczny parowar philipiaka u siebie w kuchni. Przydaje się praktycznie codziennie, bowiem w mojej rodzinie gotujemy i jemy zdrowo :)
/3 lata temu
Na pewno nie chińczyk, czy fastfoody. Ja staram się zawsze jeść banana. Poza tym tak jak ktoś pisał wcześniej, można samemy w domu cos przyrządzić i zabrać ze sobą. Np coś takiego http://www.suempol.pl/kulinaria/lista-przepisow/rolada-z-lososiem-i-szpinakiem/
POKAŻ KOMENTARZE (19)