Jak wyrobić w sobie dobre nawyki żywieniowe?

Jakie nawyki żywieniowe zapewnią nam zdrowie, dobre samopoczucie i zgrabną sylwetkę? Dlaczego warto jeść śniadanie i po ilu godzinach powinno się zjeść obiad? Dlaczego należy jeść powoli? Czy słodycze są bezwzględnie zakazane w zdrowej diecie?

fot. Fotolia

Nie zapominaj o śniadaniach

To prawda, że zimowe chłodne i ciemne poranki nie sprzyjają wczesnym pobudkom i pieczołowitym przygotowywaniu śniadań, dlatego o tym posiłku pomyśl już wieczorem poprzedniego dnia. To dobry moment na zalanie płatków owsianych niewielką ilością wody, aby ugotowanie ciepłej owsianki o poranku zajęło Ci mniej czasu.

Nie bez powodu o śniadaniu mówi się jako o najważniejszym posiłku w ciągu dnia. Jeśli zapewnimy sobie porządną porcję energii rano, nie będziemy mieć tak dużej ochoty na wieczorne podjadanie.

Jedz powoli i z umiarem

Stale się spieszysz, jesz posiłki w biegu i nieregularnie? To duży błąd. Zanim do twojego mózgu dotrze informacja o nasyceniu, musi minąć trochę czasu, dlatego tak ważne jest jedzenie bez pośpiechu i stresu. Jeśli podczas posiłku myślisz o kolejnym spotkaniu, na które jesteś już spóźniony, nie dziw się, że w praktyce zjesz więcej niż zjadłbyś w spokojnej atmosferze.

Jedzenie „na zapas” na pewno się nie sprawdzi.  Spróbuj tak rozłożyć je w czasie, aby móc zjadać 5 różnorodnych posiłków dziennie.

Wybór należy do ciebie

W dzisiejszych czasach z dostępnością produktów nie ma żadnych problemów. Mamy naprawdę dużo możliwości. Do tego stopnia, że czasami ciężko jest nam się zdecydować, co wybrać, aby skomponować urozmaicone menu. Tak naprawdę wszystko, co jest dostępne w sklepach, możemy zjeść. Zastanówmy się tylko, jakie proporcje zachować, aby przygotowany posiłek miał bogatą wartość odżywczą.

A jeśli od czasu do czasu skusimy się np. na kremówkę lub paluszki? Nic złego się nie stanie. Ważne, żeby takie produkty wybierać tylko raz na jakiś czas. Wtedy ich smak będzie cieszył nas najbardziej!

Poszukaj słodkich alternatyw

Nawet pamiętając o śniadaniach i regularnych posiłkach, prędzej czy później nadejdzie taki moment, że nie będziemy w stanie oprzeć się słodyczom. To naprawdę normalne. Potrzeba słodkiego smaku jest naturalna dla każdego z nas. Nie ma sensu na siłę opierać się tej pokusie, bo i tak sięgniemy po coś słodkiego. Będą nas tylko niepotrzebnie męczyć wyrzuty sumienia.

Nie musimy się obawiać zjedzenia raz na jakiś czas kilku kostek gorzkiej czekolady czy wypicia napoju zawierającego niskokaloryczną substancję słodzącą. Bezpieczeństwo stosowania słodzików zostało potwierdzone wielokrotnie, w tym przez ekspertów z Polskiego Towarzystwa Badań nad Otyłością i Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego.

Zobacz też: Czy używanie mikrofalówki jest szkodliwe?

Idź na spacer!

Bieganie w mroźne poranki ma swoich amatorów. Jeśli jednak do tej pory spędzałeś swój wolny czas, oglądając telewizję, nie licz na to, że mroźna zima zmotywuje cię do rozpoczęcia przygody z bieganiem.

Ale spacer z rodziną w słoneczne niedzielne popołudnie może być dobrą okazją do tego, żeby zaczerpnąć trochę świeżego powietrza i spędzić czas w miłej atmosferze. A może wystarczy wysiąść z autobusu jeden przystanek wcześniej, a resztę drogi pokonać pieszo? Spróbuj!

Złap dobry rytm dnia!

Wprawdzie każdy z nas jest inny i funkcjonuje we własnym rytmie, ale są pewne ogólne zasady, które pomogą nam dobrze zorganizować każdy dzień. Poniżej podpowiadamy, jak to zrobić, aby w codziennej gonitwie nie zapomnieć o regularności posiłków i ruchu.

Zobacz też: Jakie dodatki do żywności są najbardziej niezdrowe?

Źródło: materiały prasowe On Board Public Relations/mn

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (5)
/2 lata temu
Dziękuję bardzo za artykuł. Pomógł mi bardzo w zmianie diety na zdrowszą. W końcu zaczęłam gotować, a moja rodzina jest szczęśliwsza, bo je smacznie i zdrowo a nie tak jak kiedyś pizza i kfc codziennie. Polecam Artykuł www.kaminskadorota.pl
/3 lata temu
ja w itarmpolinie zamieniam złe nawyki na dobre i wychodzi mi to... na dobre ;) a samo wykonywanie nawyków i zbieranie punktów to już nawet trochę jak moje uzależnienie haha
/3 lata temu
Już pierwszy śródtytuł jest dla mnie problemem. Rano nie chce mi się jeść, więc śniadanie jem dopiero w pracy, około 10. Więc pierwszym nawykiem, nad którym pracuję jest własnie jedzenie śniadań (ustawiłam go też sobie na moim profilu w itrampolina.pl -darmowej aplikacji internetowej). Drugi mój ustawiony nawyk to picie wody, zdecydowanie za mało piję, czasem tylko szklankę dziennie. Trzeci nawyk, nad którym paruję to nie jedzenie słodyczy ;) Dodatkowo na profilu poustawiałam kilka nawyków dotyczących rozwoju osobistego i duchowego.
POKAŻ KOMENTARZE (2)