POLECAMY

8 łatwych sposobów na przyspieszenie przemiany materii

Dobra przemiana materii to marzenie każdej kobiety. Jeszcze nic straconego!

Karolina Kalinowska / 5 miesięcy temu
8 łatwych sposobów na przyspieszenie przemiany materii fot. Fotolia.pl

Szybka przemiana materii pozwala spalić energię, dostarczoną do organizmu pod postacią jedzenia. Im bardziej efektywnie spalasz kalorie, tym mniej tłuszczu odkłada się w organizmie. Dzięki temu nie musisz stosować restrykcyjnych diet lub wykonywać intensywnych ćwiczeń. Brzmi super, prawda? Oczywiście nie ma żadnej magicznej metody i recepty na szybką przemianę materii, wszystko wymaga pracy i cierpliwości. Jednak istnieje kilka sposobów na zmobilizowanie układu trawiennego do szybszej i bardziej efektywnej pracy. Jakich? Podpowiedzi znajdziecie poniżej!

Jak zrzucić zbędne kilogramy i zarobić 3500 dolarów?

1. Zadbaj o odpowiedni poziom witaminy D

Niestety większość Polaków ma niedobór witaminy D. Jest to spowodowane panującym w naszym kraju klimatem. Witamina D jest kojarzona z profilaktyką osteoporozy i krzywicy, ale nie powinno jej zabraknąć również w diecie osób chcących schudnąć - pomaga pozbyć się zbędnego tłuszczyku.

Witaminę D można dostarczać do organizmu na kilka sposobów – z jedzeniem, wystawiając się na działanie słońca lub zażywając tabletki.

2. Zrezygnuj z picia napojów gazowanych

Tak, napoje dietetyczne mają często zero kalorii, ale pijąc je, możesz zapomnieć o płaskim brzuchu. Badania opublikowane w czasopiśmie Endocrinology & Metabolism pokazuje, że sztucznie słodzone napoje mogą zepsuć normalną reakcję metaboliczną organizmu na cukier, więc w rzeczywistości zwiększyć apetyt.

Coraz częściej dietetyczne napoje gazowane są łączone ze wzrostem masy ciała. Dlatego omijać je szerokim łukiem lub pić je sporadycznie.

Jakie produkty można jeść na pusty żołądek? Arbuza, miód, jagody... I co jeszcze?

3. Jedz czekoladę

W badaniu przeprowadzonym przez szwajcarskich i niemieckich naukowców uczestnicy jedli ok. 50 g gorzkiej czekolady dziennie przez 2 tygodnie. Po tym czasie uczestnicy eksperymentu mieli mniejszy poziom hormonów stresu, a ich metabolizm działał znacznie lepiej. Naukowcy spekulują, że flawonoidy zawarte w kakao odgrywają istotną rolę w regulacji metabolizmu. Niewielka ilość dobrej jakości gorzkiej czekolady to samo zdrowie.

4. Postaw na produkty pełnoziarniste

Tempo przemiany materii możesz utrzymać na odpowiednim poziomie, wybierają produkty pełnoziarniste. Aby je strawić, organizm musi pracować znacznie ciężej niż w przypadku tradycyjnych produktów, a do tego zawierają solidną dawkę błonnika, który wspomaga perystaltykę jelit. Dlatego włącz do swojej diety pełnoziarnisty makaron, brązowy ryż, płatki owsiane i komosę ryżową.

Wieczorny głód? Znamy 6 zdrowych sposobów na jego zaspokojenie

5. Pij tłuste mleko

Badania przeprowadzone w Instytucie Żywienia na Uniwersytecie w Tennessee sugerują, że spożywanie wapnia może pomóc ciału efektywniej metabolizować tłuszcze.

Przeciętna kobieta potrzebuje 1000 mg wapnia dziennie i najlepiej, aby pochodził z jedzenia. Badania wykazały, że łykanie tabletek nie jest tak skuteczne, jak jedzenie nabiału. Szczególnie dużo jest go w serach żółtych i pleśniowych, jednak trzeba jeść je z umiarem, bo zawierają dużo tłuszczu.

6. Na śniadanie jedz chude białko

Dzień najlepiej zacząć od białka, które spala dwa razy więcej kalorii podczas trawienia i sprawia, że nie czujesz głodu przez wiele godzin. Bardzo dobrym pomysłem jest jajecznica z warzywami, jajko po benedyktyńsku lub sadzone. Pamiętaj, tylko żeby nie przesadzać z kalorycznymi dodatkami. Majonez lub bekon nie jest wcale potrzebny.

Na temat tego składnika odżywczego krąży wiele legend. Jakie węglowodany są dobre, a których lepiej unikać?

7. Podkręć swój plan treningowy

Najlepszym wyborem jest trening interwałowy, który oznacza po prostu okres intensywnej pracy i okresów regeneracji np. 30 sekund sprintu i 30 sekund biegu na 90% możliwości. Ten rodzaj aktywności fizycznej pozwala w krótkim czasie spalić dużo kalorii i poprawić kondycję.

Trening interwałowy jest dobry dla wszystkich niezależnie od poziomu sprawności fizycznej, bo intensywność i rodzaj ćwiczeń można dostosować indywidualnie.

8. Raz w tygodniu jedz "oszukany" posiłek

Cheat meal raz w tygodniu faktycznie jest w stanie pomóc w osiągnięciu wymarzonego celu i utraty masy ciała. Jednak musisz mieć wszystko dokładnie zaplanowane i przemyślane. Dzięki planowaniu doskonale będziesz wiedziała, co jesz i kiedy możesz sobie pozwolić na dostarczenie do organizmu porcji dodatkowych kalorii.

Gluten to słowo, które elektryzuje miliony osób na całym świecie. Czy faktycznie powinniśmy się go bać?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/5 miesięcy temu
won z tą reklamą preparatów