Encyklopedia zdrowia Alpro soya

Szczupła sylwetka i zdrowie w jednym! Czy znasz już dietę Eco-Atkins?

Encyklopedia zdrowia Alpro soya


Nowa odmiana diety Atkinsa – Eco-Atkins – pomaga obniżyć poziomu cholesterolu i ciśnienia krwi. Potwierdziły to badania kliniczne, w których uczestniczyły losowo wybrane osoby, starające się zredukować masę ciała poprzez stosowanie zaleceń tego programu. Eco-Atkins bazuje na diecie o niskiej zawartości węglowodanów i wysokiej zawartości białka oraz tłuszczów roślinnych. Jest odmianą przyjazną dla wegetarian, stworzoną przez profesora Davida Jenkinsa z Uniwersytetu w Toronto.

Dieta Eko-Atkins zaleca spożywanie 150g białka na dobę. Jego źródłem ma być głównie soja, orzechy i ziarna. W programie ważne są także produkty zawierające błonnik – owies, jęczmień i świeże owoce. „Dobre tłuszcze" powinny pochodzić natomiast z orzechów, migdałów, awokado lub oliwy. Eko-Atkins nie pozwala na spożywanie produktów bazujących na mleku, w tym serów.

W badaniu klinicznym uczestniczyła grupa 18 mężczyzn i 26 kobiet z nadwagą (BMI> 27) oraz nieznacznie podwyższonym poziomem cholesterolu LDL (>131 mg/dl–>3.4mmol/l). Przez cztery tygodnie połowa uczestników odżywiała się wg zaleceń diety Eco-Atkins, a pozostali przestrzegali diety wegetariańskiej (odmiana lakto-ovo), bogatej w węglowodany oraz tłuszcz i białko zwierzęce z jaj oraz mleka. W jednej i drugiej grupie dostarczane kalorie oscylowały na poziomie 60 proc. wymaganego przez danego uczestnika zapotrzebowania. Żadna z osób nigdy wcześniej nie stosowała przestrzeganej podczas badania diety.

Pod koniec badań, wśród uczestników z obu grup odnotowano zmniejszenie masy ciała średnio o 4 kg. Zaobserwowano znaczną poprawę profilu lipidowego krwi oraz obniżenie ciśnienia tętniczego. Jednak w grupie stosującej dietę Eco-Atkins redukcja cholesterolu LDL oraz trójglicerydów osiągnęła znacznie większy poziom. W większym stopniu zmniejszone zostało także ciśnienie krwi.

Ustalenia naukowców potwierdziły więc, że dieta oparta na warzywach z niską zawartością węglowodanów i wysoką zawartością białka oraz tłuszczów roślinnych, nie tylko skutecznie pozwala obniżyć wagę, ale i bardzo korzystnie wpływa na zdrowie.

Źródłem białek i tłuszczów gwarantujących m.in. zgodność z zaleceniami diety Eco-Atkins są napoje i desery sojowe Alpro soya. Łatwo włączyć je do swojego jadłospisu, spożywającna śniadanie z ulubionymi płatkami zbożowymi, przygotowując pożywne drinki lub dodając do innych potraw. Na sklepowych półkach znaleźć można napoje sojowe Alpro soya w różnych odmianach i smakach: z wapniem, Light, o smaku waniliowym, czekoladowym i owoców leśnych, napój sojowy Cappucinno oraz napój sojowy dla dzieci Junior. W ofercie znajdują się również desery sojowe o smaku: gorzkiej czekolady (NOWOŚĆ!), waniliowym oraz czekoladowym. Wkrótce w sprzedaży pojawi się nowy produkt Alpro Cuisine – roślinna alternatywa dla tradycyjnej śmietany.

Produkty Alpro soya powstają na bazie specjalnie wyselekcjonowanych ziaren soi, nie modyfikowanej genetycznie. Są produktami w 100 proc. pochodzenia roślinnego. Nie zawierają konserwantów, sztucznych barwników czy dodatkowych substancji smakowych. Wytwarzane są ze szczególną troską o jakość środowiska naturalnego. Są lekkostrawne i stanowią pożywne oraz smaczne urozmaicenie diety. W dniach 15.10-15.11.2009 kupując produkty Alpro soya z naklejkami konkursowymi masz szansę wygrać deskę snowboardową na Twoje kolejne zimowe wakacje. Promocyjne opakowania produktów dostępne w sklapach na terenie całego kraju.

Więcej informacji na temat szerokiej gamy produktów sojowych, sygnowanych marką Alpro soya, można znaleźć na stronie www.alprosoya.pl.

Uważasz, że za mało ważysz? Zobacz, jak szybko przytyć!
Tagi: Alpro soya
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (4)
/6 lat temu
Soja jest bardzo zdrowa, dostarcza pelnowartosciowego bialka. zdecydowanie polecam produkty alpro soya!
/7 lat temu
Przecież cała populacja w azji zajada soje od dawien i są to najdłu zej żyjący ludzie na planecie (np chinczycy).Ja na swoim przykładzie zauważyłam poprawę zdrowia i wyglądu odkąd zmieniłam nawyki żywieniowa.Na pierwszym mijscu stawiam surowe warzywa i owoce.Polecam wszystkim jedzenie do obiadu kilkakrotnie więcej surówek a kotlet i ziemniaki stopniowo zmniejszać.
/7 lat temu
a jaki ma wplyw na nasz organizm, mozna poczytac w necie
POKAŻ KOMENTARZE (1)