POLECAMY

5 prostych, zdrowych, zaskakujących nawyków do wprowadzenia od dziś!

Wprowadź te nawyki, a twoja dieta stanie się zdrowsza.

Barbara Dąbrowska / 7 miesięcy temu
5 prostych, zdrowych, zaskakujących nawyków do wprowadzenia od dziś! fot. Fotolia

Zdrowy styl życia to suma kilkudziesięciu decyzji podejmowanych każdego dnia. Poznaj pięć propozycji drobnych zmian, które są proste w realizacji, nie wymagają wysiłku, a wręcz dostarczają przyjemności.

Na każdych zakupach kupuj co najmniej jeden nowy produkt.

Jak z pewnością nie raz słyszałaś zdrowa dieta to przede wszystkim urozmaicenie. Łatwo się mówi, trudniej zrobić, szczególnie, kiedy jest się zabieganą kobietą łączącą miliony obowiązków z próbą pozostania sobą. Znasz to? W efekcie przeciętny człowiek jada zaledwie około 20 różnych produktów. Jest na to prosty sposób. Za każdym razem, gdy wybierzesz się na większe zakupy do supermarketu, albo po prostu znajdziesz chwilę, by wejść do sklepu ze zdrową żywnością kup jeden produkt, którego wcześniej nie próbowałaś. Egzotyczny owoc, nowy rodzaj mąki, mleko roślinne, mało popularne warzywo? W ten sposób regularnie będziesz poznawać nowe smaki, jedne przypadną ci do gustu, inne zupełnie nie, ale z pewnością wiele produktów, po które nie sięgnęłabyś wcześniej zostanie w twoim menu.

5 zapomnianych warzyw, których najprawdopodobniej nie jesz

Planuj obiady z tygodniowym wyprzedzeniem.

Wiesz, co jest najważniejsze w trwaniu przy zdrowych nawykach żywieniowych? Pracując jako dietetyk wiem, że dieta „wali się” przede wszystkim wtedy, gdy nie dbasz o logistykę, zakupy i planowanie. Najważniejsze w planowaniu diety są obiady. Jeśli w kuchni masz zdrowe produkty zawsze uda ci się szybko przygotować wartościową kolację, czy śniadanie, ale z posiłkiem głównym jest znacznie trudniej, jeśli wcześniej nie przemyślałaś, co ugotujesz. Poświęć 10 minut w weekend i zastanów się, co ty i twoja rodzina będziecie jeść na obiad przez cały tydzień. Jeśli, tak jak znaczna część moich pacjentów, gotujesz tylko co drugi dzień (1 posiłek na 2 dni) powinnaś zaplanować tylko 4 obiady i powiązane z nimi zakupy. Da się zrobić?

W czasie pracy zmień jedno przyzwyczajenie.

Zwróć uwagę, jakie nawyki związane ze zdrowiem chciałabyś zmienić w czasie, gdy jesteś w pracy. Pomyśl o drobiazgach. Czy możesz wchodzić po schodach zamiast jechać widną? Czy zamiast puszki napoju typu cola nie lepiej byłoby wypić szklankę dobrej herbaty owocowej? Da się pokonywać korytarze, tak, by ominąć automat z batonikami, a zamiast tego wyciągnąć z szuflady garść orzechów, czy kilka sztuk suszonych owoców? Właśnie o takie mikro-zmiany nam chodzi. Codziennie jedną z takich czynności wykonaj inaczej, a szybko zobaczysz efekty w postaci lepszego samopoczucia.

Zainstaluj aplikację do kontroli wypijanych płynów.

Wiele osób, gdy wpada w wir pracy zapomina o piciu. W takiej sytuacji warto postawić na zewnętrzne stymulowanie nawyku w postaci aplikacji na telefon, która natarczywą wibracją przypomni: pora na kolejną szklankę wody! Taki program skontroluje także dobową ilość wypijanych płynów, tak, byś sama nie musiała o tym myśleć.

Przynajmniej raz w tygodniu ugotuj danie, którego nie znasz.

Osoby o szczupłej sylwetce cechuje kulinarna ciekawość. To ludzie, którzy stawiają na zdrowie, ale także przyjemność i różnorodność. Razem z partnerem zaplanujecie sobie jeden dzień w tygodniu na wspólne gotowanie. Obowiązuje tylko jedna zasada: za każdym razem gotujecie danie, którego do tej pory nie było na waszym stole. Możecie się umówić, że wybieracie je wspólnie, lub, naprzemiennie, każde z was podejmuje decyzję o wyborze przepisu zaskakując drugą połówkę. Będzie zabawnie, smacznie, kto wie, może nawet seksownie…:).

Pyszne i dietetyczne desery, które możecie jeść bez wyrzutów sumienia.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/6 miesięcy temu
Ja po czterdziestce zacząłem zdecydowanie zwracać uwagę na to co jem i wyszło mi to na dobre. Często zła dieta przekłada się na problemy w łożku. W pewnym wieku warto do codziennego jadłospisu dorzucić jakiś suplement diety na bazie naturalnych składników. Ja postawiłem na Permen King.