POLECAMY

Jak nie przytyć po menopauzie? Oto najlepsza dieta!

Poznaj jadłospis, który pomoże ci zachować zdrowie, smukłą sylwetkę, młodzieńczy wygląd na długie lata

Jak nie przytyć po menopauzie? Oto najlepsza dieta! fot. Fotolia

Masz nieregularne miesiączki, częściej dokucza ci zmęczenie i bóle głowy? Narzekasz na kłopoty ze snem? To mogą być pierwsze sygnały przekwitania. Z wiekiem stopniowo „wyłącza się” działanie jajników, co prowadzi do spadku poziomu estrogenów. Twoja przemiana materii zwalnia, spalasz coraz mniej kalorii, musisz więc uważać, by nie przytyć. Jak najszybciej zmień codzienny jadłospis.

Najważniejsze zasady diety przy menopauzie

  • Nie dopuść do nadwagi Jedz mniej, a częściej, najlepiej 4–5 razy w ciągu dnia. Dzięki temu przyspieszysz metabolizm, łatwiej poradzisz sobie z napadami wilczego głodu między posiłkami.
  • Odchudzaj menu Wybieraj chudy nabiał i mięso. Ograniczaj tłuszcz, cukier i słodycze. Zamiast smażyć potrawy, lepiej piecz je bez tłuszczu albo gotuj w wodzie lub na parze.
  • Dbaj o serce Co drugi dzień delektuj się tłustymi rybami morskimi (makrela, łosoś, tuńczyk). Na stałe włącz do menu oleje roślinne - stosuj nie więcej niż 2 łyżki dziennie. To najbogatsze źródła kwasów omega-3. Pomagają obniżyć poziom cholesterolu, działają dobroczynnie na serce i układ krążenia.
  • Chroń kości przed osteoporozą Codziennie sięgaj po trzy porcje produktów bogatych w wapń. Porcja to szklanka mleka lub miseczka chudego twarogu.
  • Odmładzaj skórę Postaw na warzywa i owoce – mają mnóstwo antyoksydantów (witamina A, C, E). Skutecznie zwalczają one wolne rodniki, opóźniając starzenie się skóry, zapobiegają zmarszczkom i działają przeciwnowotworowo.
  • Popraw sobie nastrój 3–4 razy dziennie jedz pełnoziarniste przetwory zbożowe. Chrup też orzechy, migdały, nasiona słonecznika i dyni. Mają witaminy z grupy B i magnez niezbędne dla mózgu.

8 porad, jak gotować w diecie przy menopauzie

  1. Stosuj jak najwięcej świeżych ziół. Dodawaj je do kanapek lub sałatek przed podaniem. Regulują metabolizm i ułatwiają trawienie.
  2. Codziennie wypij szklankę soku pomidorowego, jedz pomidory, banany i cytrusy. Mają sporo potasu – reguluje on ciśnienie krwi i zapobiega obrzękom.
  3. 4 razy na tydzień jedz soję lub jej przetwory. Zawarte w niej substancje przypominają naturalny estrogen, pomagają łagodzić skutki spadku jego poziomu w organizmie.
  4. Zmniejsz porcje zjadanych ziemniaków. 2–3 razy na tydzień gotuj makarony z pszenicy durum i razowe.
  5. Surówkę skrop oliwą, olejem rzepakowym lub lnianym. Ułatwiają one przyswajanie beta-karotenu, witaminy A i E. zabiega obrzękom.
  6. Unikaj ostrych przypraw (pieprz, chilli, curry, kurkuma) – rozszerzają naczynia krwionośne, nasilając uderzenia gorąca.
  7. Używaj mniej soli, ograniczaj przyprawy typu jarzynka. Zwiększają one ciśnienie krwi i utrudniają przyswajanie wapnia.
  8. Staraj się ograniczać picie mocnej kawy i herbaty po posiłkach. Utrudniają one przyswajanie magnezu.

Dowiedz się więcej o menopauzie:


na podstawie tekstu autorstwa Agnieszki Leciejewskiej/Vita
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (7)
/rok temu
Z pewnością dużym problemem podczas menopauzy jest własnie zwalniający metabolizm. Nie dajcie się oszukać na ten cały calominal - użyłam kilku opakowań, bezskutecznie, chociaz miałam dietę...
/rok temu
A widziałam ostatnio że jest jeszcze inna wersja - Ligunin TermoStop. Widzialam u mamy, jest właśnie na objawy menopauzy, na uderzenia gorąca a to chyba jeden z najgorszych objawów menopauzy
/rok temu
Mi pomógł dopiero Ligunin - zawiera lignany lniane i dobrze łagodzi objawy menopauzy. Nic innego mi wcześniej nie pomagało, więc pozostaję wierna swojemu wyborowi!
POKAŻ KOMENTARZE (4)