Poczuj się lekko! Oto propozycje jadłospisu przy diecie lekkostrawnej

Zobacz, jak powinnaś się odżywiać, by czuć się lekko! Oto dieta lekkostrawna wraz z jadłospisem na problemy trawienne.

fot. Fotolia

Powinnaś jeść 5–6 małych porcji w ciągu dnia w regularnych odstępach czasu. Kolację zjedz nie później niż dwie godziny przed snem. Aby nadać posiłkom lekkostrawną formę, gotuj je na wodzie lub na parze.

Zalecane produkty na diecie lekkostrawnej

  • Pieczywo jasne, ale czerstwe, sucharki
  • Drobne kasze, ryż, drobne makarony
  • Jogurt, maślanka, mleko zsiadłe
  • Jajka gotowane na miękko, w koszulkach, sadzone, omlety
  • Chude mięso (w małej ilości), ryby (dorsz, leszcz, sola, szczupak, sandacz)
  • Masło, oleje roślinne, oliwa
  • Gotowane warzywa: marchewka, buraki, dynia, kabaczek, młode: groszek i fasolka szparagowa i surowe: cykoria, sałata, pomidory bez skórki, starta marchewka z jabłkiem
  • Dojrzałe owoce bez skórki i pestek: jabłka, truskawki, brzoskwinie, pomarańcze, banany
  • Miód i dżemy bez pestek
  • Kisiele i kompoty owocowe
  • Sól, cukier, sok z cytryny, koperek, kminek, cynamon,
  • Słaba herbata, rozcieńczone soki owocowe i warzywne, niegazowana woda mineralna

Mata do ćwiczeń Escape Fitness Flex Mat (zielona)

Odpowiednia jakość, grubość i trwałość! Już teraz sprawdź ofertę mat do ćwiczeń marki Reebok już od 19,90 PLN

 

Ranking najgorszych nawyków żywieniowych
W diecie lekkostrawnej unikaj: produktów sprzyjających wzdęciom: kapusta, kalafior, brukselka, groch, soja, soczewica, grzyby, czosnek cebula, pełnoziarniste pieczywo, grube kasze, napoje gazowane, mocna kawa.
Czas trwania diety lekkostrawnej: dowolnie.
Zalety diety lekkostrawnej: wzmacnia organizm, pozwala uniknąć kłopotów z trawieniem, gdy masz gorączkę, chorobę wrzodową, stany zapalne żołądka, choroby wątroby i dróg żółciowych. Dodaje sił w okresie wzmożonej pracy umysłowej, np. w czasie sesji egzaminacyjnej.

Przykładowy jadłospis na diecie lekkostrawnej

Lekkostrawne śniadanie: bułka pszenna czerstwa z łyżeczką masła, jajko na miękko, miseczka musu z jabłka, kawa zbożowa
Lekkostrawne II śniadanie:  2–3 sucharki ze słodkiej bułki, szklanka soku marchewkowego
Lekkostrawny obiad:  zupa jarzynowa przecierana, ziemniaki purée, 2 pulpety z mięsa drobiowego, gotowana marchewka, szklanka soku pomidorowego
Lekkostrawny podwieczorek:  szklanka kompotu z jabłek, 2–3 herbatniki
Lekkostrawna kolacja:  10 pierogów leniwych, słaba herbata

Jeśli planujesz przejść na lekkostrawną dietę musisz dodatkowo zapoznać się z jej 3 głównymi zasadami. Dzięki nim będzie ci łatwiej zorganizować jadłospis z korzyścią dla zdrowia!
 

napisane na podstawie tekstu zamieszczonego w miesięczniku Vita
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (21)
Żaneta/2 miesiące temu
dla mnie podstawą w lekkostrawnej diecie są jednak dania na parze, szczególnie warzywa, pyszne i zdrowe! od kiedy mam w domu parowar Inteliisteam z Morphy Richards, to staram się każdy obiad przygotowywać na parze! ;)
Fibi/6 miesięcy temu
no ja wlasnie jestem teraz na oczyszczaniu organizmu sokami Curattio i bardzo dobrze się czuję! lekko i przyjemnie. a przy tym nie jestem głodna! super sprawa swoją drogą!
nika/8 lat temu
mi jest bardzo potrzebna taka dieta lekkostrawna bo jak się jej nie trzymam to mam wzdęcia
POKAŻ KOMENTARZE (21)