POLECAMY

Wieczorny głód? Znamy 6 zdrowych sposobów na jego zaspokojenie

Doskonałe, gdy złapie was mały głód.

Karolina Kalinowska / 4 miesiące temu
Wieczorny głód? Znamy 6 zdrowych sposobów na jego zaspokojenie fot. Fotolia

Pewnie każda z was doskonale zna to uczucie... Jesteście godzinę po kolacji, a już zaczyna burczeć wam w brzuchu? Tylko co wtedy zjeść? Jest późno, więc może lepiej nie jeść na noc? Może lepiej przeczekać i wrzucić coś na ruszt dopiero rano? Nie! Wystarczy zjeść coś z poniższej listy.

7 odmładzających produktów spożywczych

1. Twaróg

Twaróg jest bardzo dobrym wyborem na nocną przekąskę, ponieważ ma mało węglowodanów i jest bogaty w białko. Nie unikajcie tłustego twarogu, 2/3 filiżanki takiego sera zawiera mniej niż 6 gramów tłuszczu, a pomaga na dłużej zachować uczucie sytości i (co ciekawe) zabić pragnienie.

W sklepach szukajcie serów z żywymi kulturami bakterii. Dzięki temu dostarczycie do organizmu również solidną dawkę probiotyków.  

2. Jogurt grecki z granatem

Ma dwa razy więcej białka i o połowę mniej węglowodanów niż zwykły jogurt. Jogurt grecki ma dodatkowo znacznie więcej wartości odżywczych, szczególnie ważnych, gdy chcecie schudnąć. Granat daje stymulujący, cierpki smak, który doskonale komponuje się z delikatnym smakiem jogurtu. Warto również pamiętać, że ten owoc jest bogaty w przeciwutleniacze.

11 najlepszych źródeł białka innych niż mięso

3. Dobrej jakości ciemna czekolada

Obecnie bardzo popularne są batony wegańskie, bezglutenowe, organiczne i zbożowe, a wszyscy zapominają o poczciwej ciemnej czekoladzie. Przy wyborze tego produktu należy jednak pamiętać, że zawartość kakao powinna wynosić minimum 70%.

Ta przekąska będzie w stanie zaspokoić zachciankę na słodycze, a jednocześnie dostarczy do organizmu solidną dawkę antyoksydantów, które mogą pomóc ograniczyć ciśnienie krwi i poprawić funkcję naczyń krwionośnych. Zalecana porcja to 2 kostki czekolady.

4. Pistacje

Pistacje są uważane za jedne z najzdrowszych orzechów. Zawierają sporą ilość składników odżywczych. Jako jedyne zawierają karotenoidy (luteinę i zeaksantynę), które wspomagają prace oczu. Mają bardzo dużo potasu, który obniża ciśnienie tętnicze. Są również bogatym źródłem błonnika, wapnia, fosforu i białka (w 100g białka znajduje się 20,2 g białka). To jedne z najzdrowszych orzechów, a jedna pistacja zawiera jedynie 3 kalorie.

6 zdrowych węglowodanów, których najprawdopodobniej nie jesz

5. Pomidorki koktajlowe

To prosta i szybka propozycja dla wszystkich leniuchów. Pomidorki koktajlowe zawierają sporą ilość witaminy C, E, PP, K i witamin z grupy B. Znajdziecie w nich również solidną dawkę wapnia, magnezu, żelaza i beta-karotenu. Działają moczopędnie, zapobiegają miażdżycy i zawałom serca oraz procesom starzenia. Do tego są lekkostrawne i możecie je jeść wieczorem.

6. Marchew

Najlepiej jeść ją surową. Należy do najbogatszych w witaminy warzyw. Świetnie wpływa na cerę i wzrok. Zawiera witaminy A, E, K, C, PP i z grupy B oraz wapń, żelazo, cynk, potas, miedź i wiele innych. A do tego jest znakomitą wieczorną przekąską.

Chcesz pozbyć się kilku kilogramów? Unikaj tych produktów!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/3 miesiące temu
Polecam twarożek lub shake z odżywki białkowej. Z reguły wieczorem strasznie chce mi się czegoś "słodkiego" więc taki shake jest dla mnie idealny. :)