POLECAMY

jaka dietę polecacie?

napisał/a: mala77, 2010-11-09 09:38
Słyszałam o diecie dukana ale nie przepadam za nabiałem ,stosowałam kopenhadzką ale jest zbyt rygorystyczna a i kilogramy szybko wracają.Jaką dietę polecacie?
kathiee
napisał/a: kathiee, 2010-11-09 09:56
Żeby schudnąć nie trzeba stosować żadnych diet. Wystarczy że :
1. Zaczniesz jeść graham zamiast białego pieczywa
2. Zrezygnujezsz z ziemniaków
3. Nie będziesz jeść smażonego tylko pieczone bądź grillowane
4. Zapomnisz o wszelkiego rodzaju cukrach ( począwszy od dosładzania koncząc na słodyczach)
5. Będziesz jeść regularne posiłki, codziennie o tej samej porze, 5 posiłków dziennie, kolacja najpóźniej o 18
6. W stoim jadłospisie zaczną figurować owoce i warzywa
7. Zapomnisz o wszelkiego roadzaju fast-foodach i jedzeniu na mieście
8. Zaczniesz ćwiczyć ( seria brzuszków wieczorem wystarczy)
9. Zaczniesz więcej chodzić ( zamiast np. jeździć windą, wysiądź przystanek wcześniej i się przejdź bądź jeździj na rowerze choć zimą to już nie za bardzo)


I wiele jeszcze innych ale to na początek wystarczy
napisał/a: maria00, 2010-11-09 10:20
moja kolezanka stosuje od kilku miesiecy diete dukana ,polecam
loony83
napisał/a: loony83, 2010-11-09 10:40
Diety to ja bym żadnej nie polecała, bo wiadomo jak to z nimi jest. Po prosto ograniczenie pewnych produktów i mała nie szokująca zmiana trybu odżywiania. Po pierwsze jak raptownie zrezygnujesz z tego co jesz na co dzień organizm będzie się tego bardzie domagał. Najlepiej zacząć wszystko małymi kroczkami, a nie od razu konkretną dietą.
napisał/a: dorotka_gda, 2010-11-09 11:16
ja też bym nie polecała zadnej diety

ale jesli juz byś chciała się odchudzać to napewno nie odmawia się jedzenie tylko się je cześciej w małych ilościach
fliebe
napisał/a: fliebe, 2010-11-09 12:01
ja przedewszystkim zdrową... nie popieram diet ograniczająch kalorie czy niektóre składniki bo po diecie znowu po nie sięgniesz i kilogramy wracają...najlepsza dieta powinna być bogata w błonnik witaminy i minerały...więc zacznij jeść zdrowo, dużo warzyw, owoców, pij dużo wody bo picie dużej ilości wody usprawnia przemiane materii, unikaj smażonego i oczywiście ogranicz spożywanie słodyczy...Myślę, że nie ma lepszej i zdrowszej diety
mrazniewska
napisał/a: mrazniewska, 2010-11-09 12:32
ja uważam że najlepsza jest 1000 kalorii. Możesz mieć dietę urozmaiconą, ale trzeba liczyć kalorie. Może nie tak spektakularna jak Ducana ale też skuteczna jeśli się trzyma ściśle zaleceń. A Ducana jest dość niebezpieczna i trzeba przed dietą dużo poczytać.
eenax
napisał/a: eenax, 2010-11-09 12:38
"Diety"? Na pewno żadną z tych co to krążą w internecie.
Jeżeli nie masz problemów zdrowotnych to nie ma potrzeby ustalania diet.
Tak często odpowiadałam na podobne pytanie ze już mam gotowca w Wordzie zrobionego.

A wiec tak.

Generalnie chodzi o to by sie odżywiać zdrowo i racjonalnie oraz nie łączyć z sobą niektórych grup pokarmowych.

Przy przygotowaniu posiłków kieruj się kilkoma zasadami:

Produkty bogate w bialko, takie jak mieso, ryby, jaja i sery, oraz produkty bogate w skrobie, takie jak chleb, ziemniaki i ryz, zawsze jedz osobno.

W ramach jednego posilku jedz tylko jeden rodzaj bialka. Unikaj takich połączeń, jak mieso z jajami, mięso z mlekiem, mięso z serem.

Skrobie i rzeczy kwaśne spożywaj osobno np. grzankę albo płatki zbożowe nie łącz z cytrusami, ryżu i makaronu nie łącz z octem.
Tak samo białka i rzeczy kwaśne.

Białko i tłuszcz jedz oddzielnie (pa pa miesko smażone)a jak już sie musi to jednocześnie należny jesc dużo surowych warzyw, które pomagają w ich trawieniu.

Staraj sie nie jeść cukrów i białek podczas jednego posiłku. Wszelkie słodkości wiec ograniczamy (zaznaczam ograniczamy a nie eliminujemy jeśli je lubimy, od czasu do czasu należy sie nam słodka nagroda).

Nie jemy razem skrobi i cukru. Jak wyżej ograniczamy słodkie a także chleba z duza ilością dżemu czy miodu.

Po zjedzeniu obfitych posiłków nie zajadamy sie słodkim.
Z słodkości robimy całkowicie osobny posiłek a nie cześć innego.

Grupy pokarmowe:

Białka: mięso, ryby, drób, jaja, mleko, ser, orzechy, groch, fasola, produkty sojowe, awokado, pełne ziarno

Węglowodany: cukry i skrobia.

Skrobia: orzeszki ziemne, banany, ziemniaki, makaron, ryz, pieczywo, ciasta, ziarno oczyszczone itd.

Cukry: cukier z trzciny cukrowej (pełny, brązowy i surowy), fruktoza, miód, suszone słodkie owoce (daktyle, rodzynki, figi, śliwki)

Tluszcze - masło, śmietana, smalec, łój, tłuste mięso,
olej z oliwek, sojowy, słonecznikowy, sezamowy, kukurydziany i wszystkie oleje orzechowe

Warzywa - sałata, seler, kapusta, brokuły, szpinak, strąki fasoli, ogórki, szparagi, cebula, oberżyna, rzepa, rukiew wodna, por, cukinia, fasola szparagowa, zielony pieprz, rzodkiew, marchewka, karczochy, oliwki itd.

Wyjątki: ziemniaki należą do produktów skrobiowych; pomidory nalezą do kwaśnych owoców

Owoce
Kwaśne: pomarańcze, grejpfruty, limony, cytryny, jagody, żurawina, ananasy, pomidory
Pól kwaśne: jabłka, gruszki, brzoskwinie, czereśnie, winogrona, morele, nektarynki, śliwki itd.

Wyjątki: banany należą do produktów skrobiowych; suszone figi, daktyle, rodzynki i śliwki nalezą do cukrów.

Zamieszczam 2 tabelki, jedna dotyczy łączenia produktów.
Druga czasu zalegania w żołądku (najlepiej jeść tylko produkty z tej samej max. sąsiedniej kolumny czasowej).

Mam nadzieje ze sie przyda.
seeya84
napisał/a: seeya84, 2010-11-09 22:18
spróbuj dietę southbeach-jedzenie różnorodne i kolorowe,w miarę szybko można schudnąć
bukati
napisał/a: bukati, 2010-11-09 23:19
Ja jestem z powodzeniem na dukanie, ale skoro nie przepadasz za nabiałem, to ciężko by Ci było. Chociaż tak naprawdę większośc białka je się tu z mięs i ryb czy owoców morza. Innych diet nie polecam, bo wszystkie zawodziły :(
kapliczka
napisał/a: kapliczka, 2010-11-11 13:27
mniej jeść :) działa, ja straciłam kilka kg