POLECAMY

Jaka dieta na trójglicerydy

napisał/a: misiak1985, 2010-08-08 14:41
Witam ostatnio robiłem sobie badania ponieważ jestem osobą otyłą która prowadziła siedzący tryb życia.
Moje wyniki sprzed diety i regularnych codziennych spacerow 20-30 minutowych były nastepujace niestety byly z niewiadomych dla mnie przyczyn mierzone nieco inaczej choc w tym samym miejscu
Chol calk 220
TG 219
LDL 150

zalecono mi zmiane diety i ruch, dostosowalem sie wrecz natychmiast i po okolo 1,5 miesiecznej diecie powtorzono badania zaznaczam ze calkowicie zmienilem diete z praktycznie 99% miesnej i praktycznie braku ruchu do 80% warzywnej i regularnych spacerow dodatkowo wyeliminowalem calkowicie gazowane i slodkie napoje pije tylko wode niegazowana o to co wyszlo

Chol calk 177 mg/dl
HDL 34 mg/dl
TG 262 mg/dl
LDL niemozliwy do wyliczenia ze wzoru ze wzgledu na zbyt wysokie TG

moja pani doktor powiedziala ze to blad bo przy takiej ilosci TG normalnie stosuje sie wzor a granica to dopiero TG >350 i moje LDL to okolo 91 co jest dobrym wynikiem tylko narodzil sie problem skad zwiekszenie jeszcze TG? moze powinienem cos dodac do diety. Probowalem juz brac omega 3 niestety kapsulki sa dla mnie szkodliwe i zawsze mam ostre bieguni i bole brzucha wiec staram sie jesc jak najwiecej ryb wiadomo ze nie jest to proste ale te minimum 1 na tydzien zachowuje. Zaznacze ze bardzo schudlem bo przez te poltora miesiaca okolo 20 kg moze stad te TG? nie wiem wynik mnie troche martwi dlatego ze teoretycznie robie wszystko dobrze a TG jeszcze wzroslo

Czy ktos moze doradzic jak obnizyc te TG a moze przy pozostalych wynikach takich jakie uzyskalem nie powinienem sie tym przejmowac i z czasem wyreguluje sie to samo przy kontynuacji diety?
napisał/a: piotrosiama, 2010-08-08 14:51
Witam !
Ja w ub. roku miałam nawet wyższe wskażniki i po usg jamy brzusznej byłam zmartwiona wątrobą. Zaczęłam stosować ziołowe tabletki Cynarex oraz ograniczyłam w diecie tłuszcze, nie powiem że całkowicie. Po 4 miesiącach zrobiłam kontrolne badania i choloesterol obniżył się o ponad 40 jednostek, trójglicerydy w wartościach normy a wątroba też lepiej. Po swoim doświadczeniu polecam te tabletki.
Pozdrawiam
napisał/a: misiak1985, 2010-08-08 14:53
Zapytam jescze poniewaz znajomy student dietetyki polecil mi ze skoro nie moge brac omegi 3 podobny efekt (spadek TG i wzrost HDL) moze dac dodawanie 1 plaskiej lyzeczki oleju rzepakowego do wybranego posilku w ciagu dnia, czy to prawda?
napisał/a: Luki24, 2010-08-08 19:56
Taa, oleje z przewagą jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, m.in. ten rzepakowy, obniżają zły i podnoszą dobry.

A może trójglicerydy wzrosły od nadmiaru fruktozy skoro przerzuciłeś się na warzywa i owoce ?
moderator djfafa
napisał/a: djfafa, 2010-08-08 20:03
Były takie posty na forum.
Omega 3 w dawce minimum 2 gramy dziennie (jako suplement a nie ryba, rybke możesz jeść do tego kiedy chcesz) do tego czosnek (np. Garlicin, Alitol, Aliofil) i zmiana diety to podstawa.
napisał/a: czybit161, 2010-08-09 11:52
i oczywiście orzechy włoskie zawierają tłuszcz, który zmniejsza poziom VLDL....Już była na forum taka jedna pani co twierdziła, że codziennie jedzenie owoców i warzyw jest zdrowe.....
moderator djfafa
napisał/a: djfafa, 2010-08-09 12:12
Z orzechami o tyle ostożnie że jakby nie patrzec to bomba kaloryczna a przy takich wynikach musiałby jeść je codziennie i to nie 5 sztuk.
napisał/a: czybit161, 2010-08-09 12:45
Taką normą jaką się przyjeło to 20-25g do śniadania....
moderator djfafa
napisał/a: djfafa, 2010-08-09 13:03
czybit16 napisal(a):Taką normą jaką się przyjeło to 20-25g do śniadania....


Tylko taka ilość to też 160 kalorii i absolutnie za mało aby wpłyneło na obniżenie cholesterolu. Taka ilość w profialktyce to ok., ale nie już jako dawki lecznicze.
napisał/a: misiak1985, 2010-08-09 15:41
djfafa napisal(a):Były takie posty na forum.
Omega 3 w dawce minimum 2 gramy dziennie (jako suplement a nie ryba, rybke możesz jeść do tego kiedy chcesz) do tego czosnek (np. Garlicin, Alitol, Aliofil) i zmiana diety to podstawa.


niestety jak pisalem omega 3 mi szkodzi juz probowalem roznych firm niestety zawsze konczy sie zle dla mojego ukladu pokarmowego a co do tych orzechow takze zaznacze ze ldl mam dobre i dosc sporo ponizej granicy jedyny problem to TG
napisał/a: kawka93, 2010-08-10 11:36
Skoro Omega-3 w "czystej" postaci Ci szkodzą to spróbuj brać tran- też zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe.
A Omega-3 bierzesz przed/po/ w trakcie posiłku?
Ja też miałam problemy po Omega-3, jak również po rybach morskich, np. makreli. Tabletki przyjmowałam tak dla zdrowia, bo LDH i HDL zawsze miałam wyjątkowo dobre. Zaczęłam brać mniejsze dawki w czasie każdego posiłku i nie było żadnych problemów. Zamiast np. 3x po 2 tabl. brałam mniej rano, a więcej w trakcie obiadu. I już :)
Dziękuję za uwagę :))
napisał/a: misiak1985, 2010-08-10 14:18
na poczatku bralem 3x1 na dobe do obiadu +1 (okolo 1500-2000mg na dobe) po 2 dniach bylo zle, potem sprobowalm sobie 2x 2tab po 1000mg do obiadu na poczatku lykalem i to od razu mi szkodzilo, teraz po prostu rozgryzam i wlewam zawartosc do posilku bywa lepiej ale od czasu do czasu problem wraca i wtedy odstawiam na kilka dni. Walcze ciagle ze soba bo podobno niefarmakologicznie to wlasnie omega 3 jest najlepsza a jakby nie bylo TG moze nie jest tragiczne ale jednak juz niepokojace. Zawsze zmienialem producenta omegi wlasnie wyprobowuje Natur Kaps forte poki co 3 dzien i jeszcze zyje :)