POLECAMY

Co jeśc, żeby schudnąc?

napisał/a: ashley97, 2009-11-29 15:57
Mam prośbę, jak będziecie pisały np. owoce to napiszcie jakie, bo niektóre nie są wskazane podczas diet.
Matuszczyki
napisał/a: Matuszczyki, 2009-11-29 16:16
dużo warzyw i owoców bogatych w błonnik ,napewno jeść mniej pij dużo wody nie gazowanej i dużo ruchu
galazkam
napisał/a: galazkam, 2009-11-29 16:17
są dostepne gotowe publikacje, książki, by nie błądzić po omacku...
kapliczka
napisał/a: kapliczka, 2009-11-29 16:43
ananas podobno przyspiesza przemianę materii, na pewno dużo kalorii mają winogrona, banan
napisał/a: joancu, 2009-11-29 17:26
warzywa, ryby, zboża, jabłka, ananasy, porzeczki, brzoskwinie, arbuzy, pomarańcze, mandarynki, kiwi
whisper2
napisał/a: whisper2, 2009-11-29 18:10
wszystko zależy od tego jaką dietę stosujesz, bardzo dobra jest ta w której rezygnuje się tylko z bardzo kalorycznych potraw, je się normalnie tylko w mniejszej ilości i częściej, najlepiej troszkę co 3 godziny, wtedy praktycznie nic sie nie odkłada, a organizm robi użytek z nadmiaru
eenax
napisał/a: eenax, 2009-11-29 18:54
Pytanie dotyczące diet przewija sie bardzo często przez forum. Wystarczy tylko poszukać.
W ciągu 4 ostatnich tygodni zamieszczam poniższy tekst już chyba z 5 raz.

A wiec tak.

Generalnie chodzi o to by sie odzywiac zdrowo i racjonalnie oraz nie laczyc z soba niektórych grup pokarmowych.

Przy przygotowaniu posilków kieruj sie kilkoma zasadami:

Produkty bogate w bialko, takie jak mieso, ryby, jaja i sery, oraz produkty bogate w skrobie, takie jak chleb, ziemniaki i ryz, zawsze jedz osobno.

W ramach jednego posilku jedz tylko jeden rodzaj bialka. Unikaj takich polaczen, jak mieso z jajami, mieso z mlekiem, mieso z serem.

Skrobie i rzeczy kwasne spozywaj osobno np. grzanke albo platki zbozowe nie lacz z cytrusami, ryzu i makaronu nie lacz z octem.
Tak samo bialka i rzeczy kwasne.

Bialko i tluszcz jedz oddzielnie (pa pa piesko smazone)a jak juz sie musi to jednoczesnie nalezny jesc duzo surowych warzyw, które pomagaja w ich trawieniu.

Staraj sie nie jesc cukrów i bialek podczas jednego posilku. Wszelkie slodkosci wiec ograniczamy.

Nie jemy razem skrobi i cukru. Jak wyzej ograniczamy slodkie a takze chleba z duza iloscia dzemu czy miodu.

Po zjedzeniu obfitych posilków nie zajadamy sie slodkim.
Z slodkosci robimy calkowicie osobny posilek a nie czesc innego.

Grupy pokarmowe:

Bialka: mieso, ryby, drób, jaja, mleko, ser, orzechy, groch, fasola, produkty sojowe, awokado, pelne ziarno

Weglowodany: cukry i skrobia.

Skrobia: orzeszki ziemne, banany, ziemniaki, makaron, ryz, pieczywo, ciasta, ziarno oczyszczone itd.

Cukry: cukier z trzciny cukrowej (pelny, brazowy i surowy, fruktoza, miód, suszone slodkie owoce (daktyle, rodzynki, figi, sliwki)

Tluszcze - maslo, smietana, smalec, lój, tluste mieso,
olej z oliwek, sojowy, slonecznikowy, sezamowy, kukurydziany i wszystkie oleje orzechowe

Warzywa - salata, seler, kapusta, brokuly, szpinak, straki fasoli, ogórki, szparagi, cebula, oberzyna, rzepa, rukiew wodna, por, cukinia, fasola szparagowa, zielony pieprz, rzodkiew, marchewka, karczochy, oliwki itd.

Wyjatki: ziemniaki naleza do produktów skrobiowych; pomidory naleza do kwasnych owoców

Owoce
Kwasne: pomarancze, grejpfruty, limony, cytryny, jagody, zurawina, ananasy, pomidory
Pól kwasne: jablka, gruszki, brzoskwinie, czeresnie, winogrona, morele, nektarynki, sliwki itd.

Wyjatki: banany naleza do produktów skrobiowych; suszone figi, daktyle, rodzynki i sliwki naleza do cukrów.

Zamieszczam 3 tabelki, dwie dotyczą łączenia produktów.
Trzecia czasu zalegania w żołądku (najlepiej jeść tylko produkty z tej samej max. sąsiedniej kolumny czasowej).
madazuza
napisał/a: madazuza, 2009-11-29 19:08
warzywa ryby zboża owoce
mnonka
napisał/a: mnonka, 2009-12-01 15:01
nie wiem co można jeść, a czego nie, nigdy na tym się nie znałam, ale 6 lat temu straciłam na wadze 17 kg, jadłam wszystko, ale do pewnej godziny. wieczorem już nie jadłam,
0x0blackangel0x0
napisał/a: 0x0blackangel0x0, 2009-12-01 18:47
Powinnaś jeść 5 posiłków dziennie, straraj sie to robić o tej samej godzinie nie podjadaj między posiłkami ,zrezygnuj ze słodyczy, pieczywo wybieraj razowe amiast zwykłego, pij dużo wody.
napisał/a: Grubcia, 2009-12-03 20:58
najwazniejsze jest zeby tak sie odchudzac zeby nie wyplukac sobie z organizmu witamin, ja po chromie dostalam niedoboru zelaza, pomogl mi wtedy floradix- kompleks witamin i zelazo, a juz bylam w takim stanie, ze wlosy zaczynaly mi wypadac, jest on w plynie i dobrze sie wchlania, i jest specjalnie dla osob odchudzajacych się, wegetarian, stosujących diety, bo wtedy bardzo latwo o bląd zywieniowy i niedostarczenie organizmowi odpowiednich mineralow