POLECAMY

Co jeść, by wzmocnić swoja odporność?

stazzja
napisał/a: stazzja, 2014-11-27 20:55
Czy istnieją potrawy, produkty, które warto jeść, szczególnie zimą, by organizm był bardziej odporny? Nie suplementy, ale żywność :)
eenax
napisał/a: eenax, 2014-11-28 10:41
Głownie zdrowo jeść bo organizm bez braków witamin i mikro/makroelementów lepiej sobie radzi z wszelkimi czynnikami sprzyjającymi chorobom.

To co sprzyja wzmocnieniu organizmu w okresie jesienno- zimowym:
produkty bogate w mikroelementy (cynk np. z orzechów odpowiadający za odporność organizmu czy wit. B np. miód, drożdże odpowiadająca za wytwarzanie przeciwciał, żelazo- z mies i jajek doda energii)
czosnek i cebula - działa antybakteryjnie wiec walczy z infekcja nim się rozwinie,
produkty bogate w wit. C - aronia, papryka, natka pietruszki, brokuły, porzeczki, cytrusy i cebula.
produkty w tłuszczami bogatymi w kwasy omega -3 i -6 - tłuste ryby i tran, awokado
produkty rozgrzewające: cynamon, imbir czy czarny bez (wypite po przemarznięciu dodane np. do herbaty)
czekolada - poprawia samopoczucie a "wesoły" organizm lepiej funkcjonuje

Co lepiej ograniczyć:
nabiał (choć jogurty probiotyczne są zalecane byle nie przesadzać z ilością) , cukier, alkohol, diety i odchudzanie.
abernaciak
napisał/a: abernaciak, 2014-11-28 14:54
Proszę bardzo :)
wkwasniak
napisał/a: wkwasniak, 2014-12-01 15:34
Na pewno czosnek, żurawinę i cytrynę - włącz je do swojego menu.
napisał/a: marika84, 2014-12-05 21:14
Na pewno aronię, nawet pod postacią nalewki. Cudowna roślina, a niestety tak nie doceniana...
napisał/a: oram, 2014-12-05 22:26
Oprócz cytryny pitej rano rozcieńczonej wodą , która odkwasza organizm i dostarcza wit.C, proponuję jedzenie kiszonej kapusty, kiszonych ogórków tzw wit. północy. Teraz piję w pracy herbatkę ziołową z czystka, do sałatek dodaje suszone owoce goi. Generalnie staram się zdrowo odżywiać. Ja czasem kupuje probiotyki w aptece, jak pogościłam się ...od słodkiego i alkoholu szybko rozwija się candidia, a ona osłabia organizm.