POLECAMY

6 rad, jak poprawnie robić brzuszki na piłce

To jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń rzeźbiących brzuch. Jak je poprawnie wykonywać? Sprawdź!

6 rad, jak poprawnie robić brzuszki na piłce fot. Fotolia

Dlaczego warto robić brzuszki z użyciem piłki?

Przede wszystkim dlatego, bo taki trening angażuje do pracy wszystkie mięśnie brzucha (prosty, skośne wewnętrzne i zewnętrzne oraz poprzeczny). Korzystając z piłki możesz również w prosty sposób urozmaicać treningi, np. stając na palcach (wtedy dodatkowo ćwiczysz mięśnie nóg).

Piłka - poprzez fakt, że nie jest stabilnym urządzeniem do ćwiczeń - ma też ogromny wpływ na wzmacnianie wielu innych partii ciała, niekoniecznie tylko tych, które aktualnie trenujesz. Mowa tu np. o mięśniach okalających kręgosłup, które stabilizują twoją sylwetkę.

Jak poprawnie wykonywać brzuszki na piłce?

  1. Przyjmij prawidłową pozycję ciała - usiądź na piłce całym i powoli przestawiaj stopy tak, by położyć się na plecach (zatrzymaj ruch wtedy, gdy piłka znajdzie się między biodrami i łopatkami).
  2. Rozsuń stopy na szerokość bioder - pilnuj by twoje nogi były ugięte pod kątem prostym.
  3. Połóż dłonie na szyi - pamiętaj, by robiąc brzuszki nie ciągnąć głowy rękoma do przodu! Trzymaj łokcie szeroko. Zachowaj odstęp między brodą a klatką piersiową. Nie zaciskaj szczęki.
  4. Wraz z wydechem podnieś górną część tułowia z powierzchni piłki. Kolejnym krokiem jest skręt w prawo. Następnie z wdechem wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ruch na lewą stronę.
  5. Przez cały czas mięśnie brzucha powinny być spięte!
  6. W trakcie robienia brzuszków pilnuj, by mieć proste plecy.

Dowiedz się więcej:

 

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)