Zdrowe odżywianie

Jeżeli chcemy, aby nasza dieta była zdrowa i dostarczała nam niezbednych składników, musimy zadbać, by w codziennym jadłospisie znalazły sie produkty z pięciu grup spożywczych. Całe szczęście temat zdrowego odżywiania stał się bardzo powszechny. Zdrowe odżywianie jest jednym z nowych trendów, jakie zaobserwować można na rynku.

Jeżeli chcemy, aby nasza dieta była zdrowa i dostarczała nam niezbednych składników, musimy zadbać, by w codziennym jadłospisie znalazły sie produkty z pięciu grup spożywczych. Całe szczęście temat zdrowego odżywiania stał się bardzo powszechny. Zdrowe odżywianie jest jednym z nowych trendów, jakie zaobserwować można na rynku.

Węglowodany

To przede wszystkim produkty zbożowe, ryż, ziemniaki. dostarczaja one bardzo dużo energii, a zawarty w nich błonnik daje uczucie sytości, przyspiesza przemianę materii. Organizm otrzyma należytą porcję węglowodanów, jesli w ciągu dnia zjemy w sumie 5-6 kromek ciemnego pieczywa, 5 średnich ziemniaków i 3 łyżki mąki, kaszy lub makaronu.

Warzywa i owoce
Organizm czerpie z nich bardzo potrzebną mu porcję witamin, składników mineralnych, błonnika a także inne substancje, które są istotne dla zdrowia. Powinno się ich zjeść ok. 500 g dziennie. W połowie powinny być surowe. Przy ustalaniu menu należy pamiętać, że najzdrowsze są selery, marchew, szpinak, pomidory i ogórki. Owoce natomiast powinno się jeść zamiast słodyczy.
Panna cotta z owocami - Kasia gotuje z Polki.pl

Produkty mleczne
Dostarczają cennego białka oraz niezbędnego dla kości wapnia. Białka regulują procesy przemiany materii i wiele funkcji ustroju, zapewniając prawidłowy stan i funkcjonowanie naszego organizmu. Do tej grupy zaliczamy przedw eszystkim mleko, jogurty, kefiry oraz sery.

Tłuszcze
Dostarczane są w pożywieniu zazwyczaj pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. Są niezbędne, by organizm mógł funkcjonować.T łuszcz w organizmie odpowiada za regulację temperatury ciała, jako warstwa izolacyjna. Jednak spożywane w nadmiarze prowadzą do wielu chorób a przede wszystkim do otyłości. Dlatego też wystarczająca ilość dla organizmu to 30 – 40 g na dobę. Najczęściej spożywanymi pokarmami tłuszczowymi jest smalec, słonina, oliwa, oleje i margaryna. Najmniej zdrowe są smalec, słonina, masło. Powinno się je zatem zastąpić się tłuszczami roślinnymi, bogatymi w witaminy.

Mięso, ryby, jaja
Dostarczają duże ilości pełnowartościowego białka pochodzenia zwierzęcego, witamin z grupy B. Podobnie jednak jak tłuszcze, w nadmiarze szkodzą. Wystarczy więc, gdy każdy z tych produktów zjemy raz dziennie.
SAM
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (96)
/9 miesięcy temu
Zdrowe odżywianie jwst naprawdę wazne zwlaszcza jak ktos ma tendencję do tycia, bo np moja znajoma je co popadnie i jest bardzo szczupła nie wiem czym to idzie, a ja się staram codziennie przygotowuje posiłki w parowarze philipiaka ćwiczę i nic.
/rok temu
Od momentu, gdy postawiłam na zdrowe jedzenie niemalże wszystkie obiady przygotowuję w parowarze philipiaka. Jest odpowiedni zarówno dla osoób pasjonującej się gotowaniem, jak i dla amatorów. Ja należę do tej drugiej grupy, ale radzę sobie znakomicie i poszerzam swoje kulinarne horyzonty.
/11 miesięcy temu
Diety dietami, nie na każdego podziałają a takie zdrowe odżywianie dużo daję, już nie chodzi o same gubienie kg. Warto mieć taki parowar w domu.
POKAŻ KOMENTARZE (93)