Wow! Poznaj zasady najszybszej diety świata + audio-komentarz dietetyka

To dieta dla prawdziwych twardzielek. Trwa zaledwie 13 dni, ale w tym czasie możesz schudnąć nawet 10 kg!

Wow! Poznaj zasady najszybszej diety świata + audio-komentarz dietetyka fot. Fotolia

Dieta kopenhaska (zwana też szwedzką albo 13-dniową) to prawdziwy sprawdzian silnej woli. Dostarcza zaledwie 500–900 kcal i jest bardzo restrykcyjna. Nawet najmniejsze wykroczenie poza przewidziany jadłospis jest równoznaczne z przerwaniem diety. Kopenhaska jest odmianą diety niskowęglowodanowej i pozwala w niecałe dwa tygodnie zgubić nawet 10 zbędnych kilogramów. Jej nazwa wzięła się prawdopodobnie od opinii, że opracowali ją lekarze rządowego szpitala w Kopenhadze. Ale instytucja ta zaprzeczyła, że ma z nią coś wspólnego.

Jak się odchudzać na szybkiej diecie?

Dieta trwa 13 dni. W tym czasie jesz trzy posiłki dziennie: śniadanie – ok. godz. 8.00, obiad – między 12.00 a 14.00, kolację – najpóźniej o 18.00. Drugi i trzeci posiłek możesz zamienić kolejnością. Czternastego dnia zaczynasz już jeść normalnie. Jeśli dietę przeprowadzisz dokładnie według planu, rezultat powinien się utrzymać przynajmniej przez dwa lata, bo twój organizm przestawi się na nowy sposób przemiany materii.

Szczegółowe zalecenia przy diecie kopenhaskiej

1. W ciągu dnia możesz jeść wyłącznie produkty wyszczególnione w jadłospisie. Dzień zaczynasz najczęściej od kawy z kostką cukru, a pozostałe składniki diety to głównie chude mięso, jajka oraz sałata i inne warzywa. Od czasu do czasu jesz również produkty mleczne, zbożowe i owoce, ale tylko w niewielkich ilościach.
2. Powinnaś pić przynajmniej dwa litry niegazowanej wody dziennie. Nie tylko wypełni żołądek i częściowo stłumi głód, ale też poprawi trawienie. Wodę możesz doprawić sokiem z cytryny. Dozwolone jest również picie nieograniczonych ilości zielonej herbaty (bez cukru!).
3. Musisz ściśle trzymać się podanego jadłospisu. Absolutnie nie wolno ci podjadać między posiłkami (nawet jeden batonik czy lampka wina zniweczą cały efekt) ani zwiększać zalecanych porcji, np. zjeść dwóch kromek pieczywa zamiast jednej. Zabronione jest też żucie gumy oraz używanie soli. Można lekko doprawiać dania ziołami (mieszanki ziołowe z dodatkiem soli i innych substancji są niedozwolone).
4. Dietę stosuj dokładnie przez 13 dni – ani dnia krócej, ani dnia dłużej! W przeciwnym razie albo nie przyniesie spodziewanych efektów, albo odbije się na twoim zdrowiu (może doprowadzić do osłabienia organizmu).

Ważne wskazówki zanim przejdziesz na szybką dietę

1. Aby uniknąć efektu jo-jo po zakończeniu diety, unikaj słodyczy i innych produktów bogatych w węglowodany (wyklucz przynajmniej potrawy z białej mąki).
2. Gdy skończysz się odchudzać, przez miesiąc zażywaj preparaty witaminowe, aby uzupełnić niedobory składników pokarmowych. Jedz też świeże owoce i warzywa.
3. Jeśli zdecydujesz się przerwać dietę przed szóstym dniem jej trwania, to ponownie możesz ją zacząć po upływie trzech miesięcy. Jeśli uda ci się wytrwać do końca, dietę możesz powtórzyć dopiero po dwóch latach.

Czy możesz stosować dietę kopenhaską?

To dieta wyłącznie dla zdrowych ludzi o wyraźnej nadwadze. Jeśli twoje BMI mieści się w normie, ale nie jesteś zadowolona ze swojego wyglądu, raczej się na nią nie porywaj. Nie stosuj jej również w okresach wytężonej pracy, egzaminów, ważnych wydarzeń życiowych. Podczas jej stosowania możesz mieć problemy z koncentracją, bóle głowy, obniżony nastrój. Nie odchudzaj się systemem kopenhaskim, jeśli jednocześnie intensywnie ćwiczysz – może to być zbyt obciążające dla organizmu.

Dieta jest absolutnie zakazana dla dorastającej młodzieży oraz osób z problemami zdrowotnymi takimi jak:

1. Cukrzyca. Chorzy na cukrzycę muszą unikać gwałtownych skoków stężenia glukozy we krwi. A duże odstępy między posiłkami sprzyjają gwałtownym spadkom poziomu cukru. Jeśli twoje wyniki badań krwi wykazały choćby drobne odstępstwo od normy, zrezygnuj z tej diety.
2. Choroby krążenia. Osoby z problemami sercowymi powinny unikać obciążenia organizmu, a dieta kopenhaska może je za bardzo osłabiać.
3. Miażdżyca. W tej diecie niemal codziennie je się jajka. Dlatego jeśli masz podwyższony poziom cholesterolu, nie powinnaś jej stosować.
4. Choroby nerek. Nadmierna ilość białka może powodować wzrost poziomu mocznika i kreatyniny. To z kolei może prowadzić do niewydolności nerek.
5. Problemy żołądkowe. Małe ilości jedzenia sprawiają, że organizm stara się maksymalnie wykorzystać pożywienie i niewiele wydala. Mogą cię więc męczyć zaparcia.
6. Osteoporoza. Mało nabiału oznacza ograniczone ilości wapnia. Raczej zrezygnuj z tej diety albo przyjmuj wapń w tabletkach.

Dowiedz się więcej o odchudzaniu:



Już jest! Trening Tomka Choińskiego na DVD

Jadłospis na 13 dni szybkiej diety kopenhaskiej

Dzień 1.
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru.
Obiad: 2 jajka na twardo, pół paczki gotowanego szpinaku lub brokułów, pomidor.
Kolacja: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną.

Dzień 2. i 8.
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru.
Obiad: duży befsztyk, 1/3 główki sałaty z olejem i cytryną, duży owoc.
Kolacja: gruby plaster szynki (100 g), 2/3 szklanki jogurtu naturalnego.

Dzień 3. i 9.
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru, mała kromka pieczywa (grzanka).
Obiad: pół paczki gotowanego szpinaku, pomidor, świeży owoc.
Kolacja: 2 jajka na twardo, plaster szynki, 1/3 główki sałaty z olejem i cytryną.

Dzień 4. i 10.
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru.
Obiad: jajko na twardo, tarta marchew, małe opakowanie twarożku naturalnego.
Kolacja: sałatka owocowa (nie więcej niż 4 owoce), 2/3 szklanki jogurtu.

Dzień 5. i 11.
Śniadanie: duża tarta marchew z cytryną.
Obiad: duża ryba z cytryną.
Kolacja: duży befsztyk, 1/3 główki sałaty i pół paczki gotowanych brokułów.

Dzień 6. i 12.
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru i jedna grzanka.
Obiad: duszona pierś kurczaka, 1/3 główki sałaty z olejem i cytryną.
Kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchew.

Dzień 7.
Śniadanie: kubek herbaty bez cukru.
Obiad: kawałek chudego grillowanego mięsa, świeży owoc.
Kolacja: nic.

Dzień 13.
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru i kromka pieczywa (grzanka).
Obiad: duszona pierś z kurczaka, 1/3 główki sałaty z olejem i cytryną.
Kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchew.

na podstawie tekstu opublikowanego w magazynie Vita
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (293)
/6 miesięcy temu
kochani są tu jacyś amatorzy chlorelli w diecie? zostały TYLKO 3 DNI DO KOŃCA! Emocje konkursowe sięgają zenitu!!! Możecie głosować na chlorella natural energy bar es-em-es-em: 72550 (2 zł/2,46 zł z VAT) o treści: PLEBISCYT.73. lub przez internet: na stronie: glamour.pl/fitawards/dieta Chlorellianie nie pozwólmy wyprzedzić się innym superfoods-om! Wzywamy Was do pełnej mobilizacji i głosowania. GŁOSUJCIE NA BATONY:)))
/6 miesięcy temu
Jestem dziś na drugim dniu diety jestem po kawie czuje sie dobrze ale mi słabo ogranizm musi sie przyzwyczaić jestem pozytywnie nastawiona chociaz dopadła mnie ochota na naleśniki ciasto czy wafle ryżowe z masłem orzechowym . Po zakończeniu diety mam zamiar jeść przez pare dni jedynie arbuza witaminy i jakiegoś brokuła z jednym jakiem myśle ze bedzie Oki co o tym sądzicie a i waga startowa to 56 kg PZU wzroście 171 ale mam taka budowę ze wyglada na dużo dużo więcej
/7 miesięcy temu
Czy kawe mozna zastąpic herbatą zieloną licze na szybką odpowiedz
POKAŻ KOMENTARZE (290)