POLECAMY

Sprawdź! Które sporty zimowe pomogą ci schudnąć?

Dowiedz się, jakie dyscypliny powinnaś wybierać, jeśli chcesz spalić jak najwięcej kalorii i schudnąć!

Sprawdź! Które sporty zimowe pomogą ci schudnąć? fot. Fotolia

Co zyskasz dzięki uprawianiu zimowych sportów?

Jeśli będziesz biegać albo zjeżdżać na sankach czy nartach choćby tylko w weekendy, możesz schudnąć co najmniej 5 kg w 2 miesiące!
A to nie wszystko. Dodatkowe korzyści z zimowej aktywności to:
  1. Znaczna poprawa nastroju. Coraz więcej badań dowodzi, że ruch na świeżym powietrzu zapobiega sezonowej depresji
  2. Poprawa równowagi i koordynacji ruchów. Najlepiej wyrabia ją jazda na nartach, snowboardzie lub łyżwach.
  3. Młodszy wygląd. Jeśli samo bieganie odmładza o kilkanaście lat, to pomyśl jak działa o wiele intensywniejsza jazda na biegówkach.
  4. Wzmocnienie różnych grup mięśni. W ten sposób możesz pięknie wysmuklić całe ciało.

Sporty zimowe na odchudzanie: jazda na biegówkach

Ten sport mogą uprawiać niemal wszyscy. Technika jest bardzo prosta, nauczysz się jej sama w kilka chwil. Co ważne, ryzyko kontuzji jest dużo mniejsze niż w przypadku zjazdówek czy nawet łyżew.
Ile kalorii spalisz? W zależności od szybkości, jaką rozwijasz - ok. 600/700 kcal na godz.
Jakie mięśnie pracują? Sport ten angażuje ponad 90% mięśni całego ciała. Wzmacnia nie tylko nogi, ale też ramiona, brzuch i plecy.

Sporty zimowe na odchudzanie: narty i snowboard

Co prawda, na nartach zjazdowych i snowboardzie uczą się jeździć już kilkulatki, ale jest to zdecydowanie trudniejsze niż jazda na biegówkach. Dlatego na początek polecamy zajęcia z trenerem.
Ile kalorii spalisz? Podczas spokojnej jazdy na nartach spalisz do 500 kcal na godzinę, w przypadku snowboardu będzie to nieco więcej.
Jakie mięśnie pracują? Podczas jazdy na nartach najbardziej zaangażowane są mięśnie czworogłowe z przodu ud. Ale pracę wykonują całe nogi, pośladki oraz mięśnie grzbietu i brzucha, utrzymujące tułów w pionie. W przypadku snowboardu mocniej pracują łydki i mięśnie dwugłowe z tyłu ud.

Sporty zimowe na odchudzanie: łyżwy

W każdym większym mieście jest przynajmniej jedna, a czasami kilka ślizgawek. Na łyżwy możesz się wybrać nawet w zwykły dzień po pracy.
Ile kalorii spalisz? Podczas godziny jazdy spalisz co najmniej 300 kcal. Oczywiście, im więcej piruetów czy skrętów, tym więcej zużytej energii.
Jakie mięśnie pracują? Przede wszystkim mięśnie nóg i pośladki. Jeśli starasz się wykonywać różnego rodzaju figury, pracują również mięśnie proste i skośne brzucha.

Sporty zimowe na odchudzanie: saneczkarstwo

Saneczkarstwo to zdecydowanie najtańszy sport. Po zakupie sanek wystarczy poszukać jakiejś górki w okolicy i już można oddać się zabawie.
Ile kalorii spalisz? Podczas samego zjazdu spalisz niewiele kalorii, ale gdy podciągasz sanki pod górę, to już ponad 550 kcal na godzinę.
Jakie mięśnie pracują? Podczas wspinaczki na stok – mięśnie łydek, nóg, pośladków. Przy szalonym zjeździe również tułów, ręce i obręcz barkowa.

Dowiedz się więcej o przygotowaniach do sportów zimowych:

na podstawie tekstu Urszuli Kowalskiej/Vita
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)