POLECAMY

Jak schudnąć? Oto 10 rad Ewy Chodakowskiej

Masz zamiar zacząć trenować z Ewą? Zobacz, jakich zasad powinnaś się trzymać, żeby schudnąć!

Jak schudnąć? Oto 10 rad Ewy Chodakowskiej fot. ONS.pl

1. Zbadaj się

Zanim rozpoczniesz walkę o szczupłą sylwetkę, zrób podstawowe badania, takie jak morfologia i skonsultuj wyniki w lekarzem pierwszego kontaktu. Nie zaszkodzi również sprawdzenie ciśnienia krwi i EKG.

2. Uważaj na siebie

Gwałtowne zrywy do aktywności fizycznej po długiej przerwie nigdy nie są dobre. Pamiętaj, że przez lata siedzenia przed telewizorem twoje ciało odzwyczaiło się od ruchu! Dlatego zwolnij i małymi kroczkami zwiększaj intensywność ćwiczeń.

3. Daj sobie czas

Zacznij od podstawowych, prostych ćwiczeń. Jeśli od razu uderzysz "z grubej rury", nabawisz się kontuzji i tyle będzie z twojego zapału. Marsz zamiast biegu w zupełności wystarczy.

4. Nagradzaj się

Zmniejszenie wagi o 1 kg jest na tyle dużym sukcesem, że zasługuje na uhonorowanie nagrodą. Niech nie będą nią jednak czekoladowe batony, a np. supermodna bluzka treningowa.

5. Zrób sobie zdjęcie "przed" i...

... powtarzaj je co miesiąc! Często nie widzimy efektów, jakie przynosi aktywność fizyczna w połączeniu z dietą. A zdjęcia nie kłamią!

6. Jedz przede wszystkim zdrowo

W odchudzaniu nie chodzi o to, żebyś dzień zaczynała od liczenia kalorii. Chodzi o to, by przyzwyczaić ciało do tego, co zdrowe! Musisz wiedzieć, jakie produkty wybierać. Na tej liście znajdują się przede wszystkim warzywa, owoce, orzechy, produkty zbożowe z pełnego przemiału, chude mięso i nabiał.

7. Wszystko zapisuj

Część z nas chodzi do dietetyka i wraz z nim robi notatki, analizuje swoją dietę i zapisuje efekty. Jednak równie dobrze możesz robić to sama. Zapisywanie w kalendarzu tego co się zjadło, wagi, czy centymetrów w obwodach pozwala w pełni kontrolować proces utraty wagi.

8. Przygotuj plan treningowy

Sama najlepiej wiesz, w jakiej jesteś kondycji fizycznej. Jeśli dawno nie ćwiczyłaś, zacznij od prostszych form treningowych, 3-4 razy w tygodniu. Jak odczujesz, że ćwiczenia przestały być dla ciebie wyzwaniem, zmień trening na bardziej intensywny i powtarzaj go częściej, ok. 5 razy w tygodniu.

9. Nie daj się porwać gorszemu dniu

Gorszy dzień nie jest żadną wymówką od ćwiczeń. Tego dnia tym bardziej powinnaś zadbać o aktywność! Nie wiesz, jak? Najlepiej, żebyś wykonywała po prostu te ćwiczenia, które lubisz robić.

10. Myśl pozytywnie!

Nie martw się, że efektów brak. One na pewno przyjdą, tylko potrzeba na to czasu. Nie bądź dla siebie tak surowa.

Dowiedz się więcej:

5 rad, dzięki którym na pewno wytrwasz na diecie 10 rad, które możesz jeść w nocy nie przytyjesz Poznaj listę węglowodanów, przez które tyjesz!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (10)
/7 miesięcy temu
facet 40 lat. Schudem 10kg bez diet i specjalnych ćwiczeń. Może troszkę mniej jadłem ale za to regularnie, czasem też biegałem kwadrans lub dwa. Po pół roku przestałem biegać i waga się trzyma mam 83kg i trwa to ponad dwa lata. Moje zasady: - jeść normalnie ale co 3-4 godziny - jadać więcej produktów które zapychają żołądak ale nie maja za dużo energii - nie obżerać się do syta (bardzo ważne) - przygotowywać sobie porcje na dany posiłek (biorę do pracy 2 bułki; jedną jem o 11 a drugą o 14) - śniadanie obowiązkowe - ostatni posiłek 3 godz. przed snem a jeśli jest obfity (ja jadam obiad 18-19) to 5-6 godz. przed snem - nie jadać dużo słodyczy ani przekąsek, najlepiej wcale lub jak najmniej - nie zaszkodzi trochę aktywności fizycznej zwłaszcza na początku. - dużo seksu - jeść powoli - jeść tyle by starczyło na 3-4 godziny, na głód polecam wodę lub gumę do żucia by oszukać mózg który każe nam jeść - moje jedzenie: pobódka 7; śniadanie godz.7.30 - 2 bułki obłożone np. wędliną, serem żółtym i pomidorem; II śniadanie godz.11 - 1 bułka też czymś obłożona; podwieczorek godz 14 - 1 bułka obłożona czymś innym niż na II śniadanie; obiad ok. godz 18.30 - dwa talerze zupy + dwie kromki chleba lub ziemniaki + mięso + surówki; spać chodzę ok. 0.30 - 1
/9 miesięcy temu
Bardzo przydatne rady. Zastosowałam dietę Karolci i jestem bardzo zadowolona bo schudłam już 7 kg. Bardzo ważne są regularne posiłki. Wykluczyłam z diety fast foody i słodycze. Polubiłam warzywa. Zaczęłam się więcej ruszać i od razu czuje się lepiej :)
/rok temu
miałam takie złe, gorsze dni jak się odchudzałam, straszne zatrzymania wody i zaparcia przez to spowodowane. Zaczęłam stosować therm line hydrofast, jest lepiej, ale czasem mam gorsze dni, gdy się nie chce ćwiczyć.
POKAŻ KOMENTARZE (7)