Schudnij maszerując! Oto 5 rad, jak to zrobić

Ten sport jest nie tylko tani, ale również przynosi niesamowite efekty! Jak maszerować, by schudnąć? Dowiedz się!

Schudnij maszerując! Oto 5 rad, jak to zrobić fot. Fotolia

Marsz to najbardziej dostępny rodzaj aktywności fizycznej. Dzięki niemu nie tylko wzmocnisz mięśnie i wysmuklisz ciało, ale również stracisz zbędne kilogramy! Jak maszerować, by osiągnąć imponujące rezultaty? Podpowiadamy!

1. Zadbaj o różnorodność

Długie spacery w jednostajnym tempie zarezerwuj an niedzielne wypady z rodziną. Jeśli chcesz schudnąć, musisz maszerować w różnym tempie (ale nie może być zbyt wolne!). Przykładowo idź najszybciej jak umiesz przez 4 minuty, a przez kolejne 45 sekund zwolnij na 50% swoich możliwości.

Dzięki niemu schudniesz! Trening kardio krok po kroku cz.1

2. W trakcie marszu angażuj jak najwięcej mięśni do pracy

W trakcie marszu mocno napinaj pośladki, bicepsy i brzuch. Zobaczysz! Jeśli będziesz tego pilnować, w ciągu kilku tygodni pracy nie poznasz własnego odbicia w lustrze!

3. Zadbaj o odpowiednią technikę marszu

Ręce powinny być ugięte pod kątem 90 stopni. W trakcie stawiania kroków pilnuj, by nie unosić dłoni powyżej piersi. Dodatkowo jeśli chodzi o pracę nóg zwracaj uwagę, by nie unosić ich zbyt wysoko i by nie robić zbyt długich kroków. Może to spowodować bóle łydek, a poza tym długi krok to już wstęp do biegania :)

4. Miej wyprostowane plecy

Nie pochylaj się w przód ani nie wyginaj do tyłu. Takie błędy prowadzą do bólu lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Zadbaj o wyprostowaną postawę i zawracaj na to szczególną uwagę w trakcie marszu. Nic nie jest ważniejsze niż nasz kręgosłup!

5. Maszeruj regularnie

By osiągnąć imponujące rezultaty musisz maszerować przynajmniej 4-5 razy w tygodniu po ok. 50 minut (jeśli możesz, ćwicz nawet ok. 70 minut). Marsz w odróżnieniu do biegania nie obciąża twoich stawów, więc nie musisz się obawiać, że nabawisz się kontuzji. Ale co najważniejsze - zanim ruszysz w plener kup sobie porządne, treningowe buty!

Dowiedz się więcej:

Jak nauczyć się robić pompki? 7 rzeczy, za które podziękują ci twoje mięśnie Jak biegać, żeby schudnąć?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/8 miesięcy temu
Tym dziewczynom, które szukają łatwiejszego sposobu na cellulit i zbędne kilogramy, radzę wykonać karboksyterapię. Bardzo fajnie ujędrnia skórę, wygładza i po pewnym czasie (około 10 zabiegów) całkowicie niweluje cellulit. Ja zaczęłam terapię u dr Urszuli Brumer jeszcze w ziemie i mój cellulit już prawie całkowicie zniknął. Zabieg absolutnie do polecenia. Potrzeba do niego trochę cierpliwości, ale naprawdę warto.
/rok temu
Teraz można też maszerować na zajęciach Indoor Walking. Ciekawe zajęcia, sporo się różnią od standardowej bieżni, bo ta jest nachylona i aby się poruszała musisz siłą mięśni nóg ją napędzać. Bez problemu takie zajęcia wyszukać ławo za pomocą wyszukiwarki FitPlanner.pl
/rok temu
Z tego co wiem to najważniejsze jest aby dobrze rozłozyć wysiłek i kalorie tak aby najwięcej ćwiczyc wtedy kiedy palimy tłuszcz a nie cukier. W książce Odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii jest to ładnie opisane. Do wakacji coraz bliżej a wiem po sobie , ze jak sie chce to mozna ładnie schudnąc