POLECAMY

Jak schudnąć bez stosowania diety?

Wystarczy wprowadzić kilka prostych zasad do codziennego jadłospisu i stylu życia, by schudnąć bez wyrzeczeń i stosowania restrykcyjnych diet. Jak więc schudnąć bez stosowania diety? Od czego zacząć? Jakie produkty wykluczyć ze swojego menu?
Jak schudnąć bez stosowania diety?

Dieta – wybierz rozsądnie

Chcesz schudnąć, ale słowo „dieta” wywołuje w Tobie skrajne emocje?

Słowo „dieta” pochodzi z języka starogreckiego i oznacza przyjęty styl życia lub sposób odżywiania się. Jednoznacznie jednak kojarzy nam się z wyrzeczeniami, odmawianiem sobie pewnych potraw lub wykluczaniem ich z jadłospisu. Metody: „MŻ” lub „nie jedz tego, bo od tego przytyjesz, a od tamtego schudniesz” niestety wpływają niezbyt dobrze na samopoczucie.

Diet takich powstało w ostatnich czasach chyba kilkaset i każda z nich ma inne założenia. Jedne wykluczają produkty danej grupy pokarmowej, a inne znowu wskazują na produkty, które sprzyjają odchudzaniu. Jak ma się w tym „połapać” osoba, która nie jest dietetykiem i przez pół życia odżywiała się w konkretny sposób? Czy da się przeżyć na diecie? Co jeść, a czego nie jeść? Ile czasu stosować dietę i jaka dieta najlepiej sprzyja chudnięciu

„Przede wszystkim należy pamiętać, że dieta to indywidualny wybór każdej osoby, dlatego powinna być dopasowana indywidualnie, czy to z pomocą dietetyka, czy też trenera personalnego, który zna się na rzeczy i będzie potrafił dobrać dietę do Twoich potrzeb” – mówi ekspert z portalu PoProstuZdrowo.pl.

Dieta musi przede wszystkim zależeć od tego, jaki obraliśmy sobie cel (poprawa zdrowia i samopoczucia, odchudzanie, przybranie na masie itd.). Dieta powinna także uwzględniać indywidualne zapotrzebowanie na energię, wiek, styl życia (praca w ruchu lub siedząca, praca w systemie zmianowym itd.).

Zaczynaj stopniowo

Jednak zamiast dokonywać radykalnych zmian, które często są niemożliwe do wykonania i utrzymania przez dłuższy czas, zacznij od zmiany kilku nawyków żywieniowych. Takie stopniowe zmiany są o wiele łatwiejsze do zaakceptowania i dają trwalszy efekt.

Na początek najłatwiej znaleźć zamienniki dla kilku kalorycznych potraw, sosów i innych „smakołyków”, aby odrobinę odchudzić dzienny jadłospis i wyeliminować przy okazji zbędne tłuszcze zwierzęce, które szkodzą zdrowiu serca i całego układu krwionośnego. 

Zobacz też: Jak działają suplementy diety?

Chcesz schudnąć? Oto nasze tricki!

Oto kilka prostych trików, zamienników, które zmniejszą kaloryczność posiłków i z powodzeniem odejmą zbędnego tłuszczu z bioder oraz brzucha:

  • miód zamiast cukru – każdy chyba zdaje sobie już sprawę z tego, że zwykły biały cukier jest kaloryczny, a w dodatku pozbawiony wszelkich wartości odżywczych. Tak samo jest ze sztucznymi słodzikami i innymi „wynalazkami”, typu brązowy cukier, który tak naprawdę jest cukrem białym, lecz barwionym. Miód natomiast zawiera naturalne cukry i z powodzeniem może zastąpić zwykły cukier do słodzenia herbaty, a przy tym zawiera mikroelementy oraz niektóre witaminy (A, witamina z grupy B, kwas foliowy). Wspaniale komponuje się z białym serem, a także z masłem orzechowym i bakaliowymi mieszankami.

  • Majonez zastąp jogurtem naturalnym (ew. greckim lekkim) lub musztardą. Jogurt naturalny z powodzeniem możesz dodawać do sałatek zamiast tłustych sosów lub do zup zamiast tłustej śmietany (wtedy możesz użyć jogurtu greckiego o obniżonej zawartości tłuszczu). Nie martw się, że od razu musisz dokonać takiej zmiany, jeśli bardzo lubisz majonez. Do takiej zmiany przyzwyczaisz się stopniowo. Początkowo możesz mieszać majonez z jogurtem i stopniowo zwiększać proporcję jogurtu do majonezu. Do zagęszczania sosów możesz używać duszonych i zmiksowanych warzyw, najlepiej do tego się nadaje seler z marchewką i cebulą.

  • Sprawiaj sobie małe przyjemności – zamiast szukania pocieszenia w jedzeniu ulubionych smakołyków, sprawiaj sobie małe przyjemności codziennie. Relaksująca kąpiel w obfitej pianie, nowy manikiur u kosmetyczki, gorąca sauna po całym dniu czy relaksujący prysznic z masażem niech zastąpią batonika lub chipsy. Zamień dogadzanie sobie jedzeniem na inne przyjemności związane np. z pielęgnacją Twojego ciała.

  • Pogaduchy przy kawie z ciastkiem zamień na spacer po okolicy. Wiadomo, że nie sposób oprzeć się pokusie zjedzenia czegoś słodkiego do kawy, a w dodatku w towarzystwie przyjaciółki. Zamień ten nawyk na spacer po parku albo aktywność na świeżym powietrzu, np. nornic walking czy rolki. Na pewno to lepsze rozwiązanie zarówno dla zdrowia, jak i figury, zamiast przesiadywanie w zamkniętej przestrzeni. Nie dość, że dostarczacie sobie tlenu, słońca i wraz z nim mnóstwo witaminy D, to jeszcze spalacie zbędne kalorie w miłym towarzystwie.

  • Do posiłku wybierz białe wino, które wspomaga trawienie Ze wszystkich alkoholi piwo ma najwięcej kalorii. Poza tym przyczynia się do szybszego odkładania tłuszczu wewnątrz jamy brzusznej (tzw. tłuszcz trzewny). Jeśli nie chcesz całkowicie rezygnować z alkoholu, najlepszym zamiennikiem będzie białe wino. Nie będziesz „odstawać” na imprezie, a w dodatku polepszysz swoje trawienie i spożyjesz o wiele mniej kalorii niż pijąc piwo czy wódkę.

  • Przegryzaj orzechy zamiast chipsów – migdały, orzechy laskowe, włoskie czy nawet suszone owoce zawierają mnóstwo błonnika i zdrowych tłuszczy omega-3 i dzięki temu są o wiele zdrowszą przekąską niż smażone w głębokim tłuszczu chipsy i słone przekąski.

  • Zamiast kolejnej paczki wafelków lub kruchych ciastek wybierz czekoladę o dużej zawartości kakao. Zawiera ona przeciwutleniacze, które korzystnie działają na serce, a poza tym jest bogatym źródłem magnezu, żelaza i potasu.

  • Pij owocową herbatę zamiast soku z kartonu – soki z kartonu albo wszelkie kolorowe i gazowane napoje typu cola zawierają najczęściej mnóstwo cukru i słodzików oraz konserwantów i barwników. Niezbyt to zdrowe dla Twojego organizmu. Ale bez obaw, nie jesteś skazana jedynie na wodę niegazowaną. Możesz równie dobrze przygotować własny orzeźwiający napój. Zaparz ulubioną herbatę (owocowa, zielona lub inna). Do tak przygotowanego naparu możesz dodać kostki lodu, miętę, cytrynę albo imbir i miód. Tak przygotowany napój możesz spożywać zarówno w chłodne, jak i ciepłe dni. Na chłodne jesienne wieczory wybierz wersję z imbirem i miodem. Na gorące kostki lodu i cytrynę.

  • Zacznij stosować formy relaksacji – medytacja oraz różnego rodzaju techniki oddechowe są fantastycznym wyjściem dla Ciebie, jeśli negatywne emocje i stres zajadasz jedzeniem i ulubionymi smakołykami. Zamień ten przyjemny, aczkolwiek nie upiększający sposób rozładowywania napięcia prostymi ćwiczeniami oddechowymi lub nauką medytacji. Znajdź formę, która będzie Ci odpowiadała, a negatywne emocje przestaną popychać Cię w kierunku jedzenia. Zobaczysz też, że wszelkie życiowe zawirowania zaczniesz odbierać w zupełnie inny sposób, a Twoje ciało odwdzięczy Ci się za to piękną, smukła sylwetką.

Zobacz też: Jak wytrwać na diecie na przyjęciu?

Źródło: materiały prasowe Good One PR/mn

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (12)
/3 lata temu
Bez specjalnej diety i wysiłku można łatwo schudnąć z Acetomale. Wystarczy tylko zamienić napoje gazowane na zieloną i czerwoną herbatę, ćwiczyć codziennie rano ok. 10 min.
/3 lata temu
Mówiąc dieta wszyscy mają na myśli głodowanie a nie o to chodzi, wystarczy wykluczyć słodycze, cukier, pieczywo. Polecam również zastosowanie suplementu diety figurena on zawiera takie składniki które podkręcają nasz metabolizm i wspomagają kuracje odchudzającą
/4 lata temu
To prawda, na foreverslim się chudnie, traci się dużo kilogramów, ale to po prostu są tabletki o naturalnym składzie. Polecane przez towarzystwo zdrowia, umieszczane wysoko w rankingach. Jeśli będziecie kupowali oryginalny produkt to problemów nie będzie. Przy produktach lewych, spodziewajcie się tylko problemów...
POKAŻ KOMENTARZE (9)