POLECAMY

7 prostych zasad dzięki, którym schudniesz raz na zawsze

Odchudzanie nie jest zabawą, ale też nie musi być piekłem. Zobacz, jakie postępowanie pozwoli ci schudnąć raz na zawsze.

Karolina Kalinowska / 11 miesięcy temu
7 prostych zasad dzięki, którym schudniesz raz na zawsze fot. Fotolia

Zanim zaczniesz się odchudzać, powinnaś się zastanowić, co chcesz osiągnąć i zadać w końcu sprawę, że nie schudniesz 10 kilogramów w 2 miesiące, tzn. oczywiście możesz, ale te kilogramy wrócą szybciej, niż znikały. To może być długi proces, który będzie trwał nawet 6 miesięcy, ale dzięki temu pozbędziesz się zbędnych kilogramów raz na zawsze. Musisz tylko zmienić sposób myślenia i mieć silną wolę. Dzięki inteligentnemu i rozsądnemu podejściu osiągniesz upragniony cel. Jednak ostrzegamy... nie będzie łatwo.

Ile kilogramów można schudnąć w ciągu miesiąca?

1. To nie jest dieta, no nowy styl życia

Przestań myśleć o diecie, jako o przejściowym i krótkotrwałym okresie, bo to nie działa. Już wielokrotnie zostało udowodnione, że diety obiecujące błyskawiczne efekty wyniszczają organizm, a zrzucone kilogramy wracają w zawrotnym tempie.

Jeżeli chcesz schudnąć i utrzymać tę wagę, musisz dokonać trwałych zmian w swoim sposobie odżywiania i myślenia o jedzeniu. Bo jeżeli bo zakończeniu diety wrócisz to starych nawyków żywieniowych, kilogramy (nie ma się co oszukiwać) najprawdopodobniej wrócą.

2. Postaraj się ignorować mały głód

Niektóre kobiety mają problem z utratą wagi z powodu nagłych napadów głodu. Ty też sięgasz po kaloryczne przekąski, gdy jesteś zestresowana lub znudzona? Naucz się ignorować mały głód i chwilowe zachcianki. Gdy zaczynasz mieć ochotę na coś kalorycznego, to sięgnij po jabłko lub szklankę wody. Odczekaj 30-45 minut i ponownie zadaj sobie pytanie: czy jesteś głodna.

Jesteś przygnębiona, nie masz siły i ciągle chorujesz? To może być zakwaszenie organizmu

3. Kalorie nie są sobie równe

Mechanizm odchudzania jest bardzo prosty - musisz dostarczyć do organizmu, mniej kalorii niż on spala. Jednak musisz również pamiętać, że kalorie nie są sobie równe, te pochodzące z tłustego awokado są bardzo dobre dla organizmu, ale te z czekoladowego batona już niekoniecznie.

Ze swojego jadłospisu powinnaś wykreślić węglowodany proste, gotowe dania, słodycze, słodkie napoje, produkty bogate w tłuszcze nienasycone i oczywiście fast foody. Zamień je na żywność nieprzetworzoną - warzywa, chude mięso i zdrowe tłuszcze, które są doskonałym paliwem dla organizmu. Z czasem zauważysz, że jedząc zdrowe posiłki, jesz znacznie mniej niż wcześniej i przestaniesz odczuwać nagłe napady głodu.

4. To jak jesz, jest tak samo ważne, jak to co jesz

Aby mózg mógł zarejestrować, że jesteś najedzona, potrzebuje czasu, a sytość fizyczna jest ściśle związana z psychologicznym zadowoleniem. Ludzie często mówią, że jest im trudno schudnąć, ale zazwyczaj nie koncentrują się na tym, jak jedzą. Spożywanie posiłków przed telewizorem, podczas czytania czy pracy nie są najlepszym pomysłem. Gdy jesteś rozkojarzona lub pochłonięta innym zajęciem niż jedzenie, to dostarczasz do organizmu znacznie więcej kalorii.

Kontroluj ilość spożywanego jedzenia! 10 sposobów na oszukanie wilczego apetytu

5. Regularne ważenie powinno stać się twoim nawykiem

Spadek wagi to najlepsza rekomendacja diety. Gdy widzisz, że tracisz zbędne kilogramy, to masz motywację do działania. Dlatego (nawet po zakończeniu diety) powinnaś wchodzić na wagę raz w tygodniu. Nawet jeżeli ciężar ciała odrobinę wzrośnie, to będziesz mogła szybko zareagować. Pamiętaj jednak, że u kobiet mogą pojawić się wahania wagi w granicy 1-2 kilogramów. Za wszystko odpowiedzialny jest cykl menstruacyjny i ewentualne zatrzymywanie się wody w organizmie.

6. Wysypiaj się i unikaj stresu

Wiemy, że łatwo powiedzieć, ale trudniej zrobić... życie daje nam w kość i ciężko zastosować się do  tych wytycznych. Jednak badania są bezlitosne i mówią, że gdy jesteśmy zmęczone i zestresowane, to organizm produkuje znacznie więcej kortyzolu, czyli hormonu stresu, który może wzmagać apetyt na węglowodany proste.

Niewystarczająca ilość snu zwiększa również poziom greliny (hormonu związanego uczuciem głodu), a zmniejsza ilość leptyny (odpowiadającej za uczucie sytości). Według badań przeprowadzonych na Canadian Medical Association Journal ludzie, którzy spali w czasie diety 5,5 godziny na dobę, stracili o 55% mniej tłuszczu i byli bardziej głodni niż osoby, które spały 8,5 godziny na dobę.

Dwoisz się i troisz, a waga stoi w miejscu? Poznaj 7 powodów, przez które nie chudniesz

7. Przyspiesz metabolizm

Gdy zaczynasz się odchudzać, organizm zaczyna uwalniać mniej leptyny (hormonu sytości), a gdy schudniesz 10% masy ciała, poziom leptyny spada o ok. 50%. Twój mózg jest zaprogramowany w tym czasie na zrzucenie jeszcze jednego kilograma, a ciało daje sygnał, że potrzebuje więcej żywności, niż jest w stanie spalić, bo ważysz już znacznie mniej. Jesteś już znacznie lżejsza i potrzebujesz mniej kalorii.

Teraz twoim priorytetem powinno być przyspieszenie metabolizmu. Jak to zrobić? Najlepiej zwiększyć masę mięśniową, dzięki temu organizm będzie spalał więcej kalorii. Dlatego do swojego treningu włącz ćwiczenia siłowe i interwały. Innym rozwiązaniem jest wycięcie ze swojej diety 100 kalorii. Skoro znacznie straciłaś na wadze, twój organizm nie potrzebuje już tyle paliwa co wcześniej. Jednak mimo wszystko, my rekomendujemy to pierwsze rozwiązanie.

5 najlepszych propozycji treningów dla początkujących

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (4)
/miesiąc temu
Różnych sposobów próbowałam, ale tak naprawdę zadziałała poradnia dietetyczna Dietivta Kraków, w której otrzymałam fachową pomoc i wsparcie.
/10 miesięcy temu
U mnie super efekt dało zastosowanie IQacai. Po 3 miesiącach stosowania na wadze było mniej o 13 kilo
/10 miesięcy temu
ja żeby schudnąć raz na zawsze musiałam sięgnąć po profesjonalną pomoc, sama na pewno nie dałabym rady, a ze wsparciem Pani Joanny Perun poszło zadziwiająco gładko, teraz zaczęłam też ćwiczyć pod jej okiem i walczę o fajną sylwetkę na lato
POKAŻ KOMENTARZE (1)