Masz dosyć sałaty, wafli ryżowych i chodzenia na siłownię? Podpowiadamy jak schudnąć bez diety i ćwiczeń

Jak schudnąć bez diety? Wystarczy zmiana przyzwyczajeń.

Karolina Kalinowska / 7 miesięcy temu
Masz dosyć sałaty, wafli ryżowych i chodzenia na siłownię? Podpowiadamy jak schudnąć bez diety i ćwiczeń fot. Fotolia

Jak schudnąć bez diety? Wystarczy wprowadzić w życie kilka zwyczajów, które nie wpłyną znacząco na wasze codzienne życie. Starajcie się jeść posiłki na mniejszych talerzach, pijcie minimum 1,5 litra wody dziennie, jedzcie duże śniadanie, starajcie się jeść przez 12 godzin w ciągu dnia i dokładnie gryźcie każdy kęs.

Z naszego tekstu dowiecie się: jak szybko schudnąć bez diety, jak schudnąć bez diety metodą Gabriela, jak schudnąć bez ćwiczeń i diety oraz jak schudnąć w tydzień bez diety.

11 sposobów, jak schudnąć bez diety

Jak szybko schudnąć bez diety?

Przeczytałyście wszystkie dostępne książki na temat diet i zdrowego odżywiania, ale stwierdziłyście, że jedzenie garści rodzynek i liścia sałaty w ciągu dnia nie jest dla was? Dlatego tym razem podpowiadamy, jak szybko schudnąć bez diety.

Nasze wskazówki pomogą wam na nowo zdefiniować relacje z własną lodówką. Przygotujcie się również, że będziecie jadły więcej, a nie mniej. Bo żeby chudnąć, trzeba jeść.

Jak schudnąć bez diety?

  • Postawcie solidne śniadanie - opuszczanie posiłków nie pomoże wam w uzyskaniu wymarzonej sylwetki. Rezygnowanie z posiłków budzi w nas reakcję lękową na głód - jest w stanie skutecznie udaremnić wszystkie próby zrzucenia zbędnych kilogramów. Śniadanie skutecznie podkręci rozleniwiony po całej nocy metabolizm.
  • Starajcie się jeść więcej... odpowiednich produktów - życie ma być przyjemne i satysfakcjonujące. Dlatego unikajcie śmieciowego i tłustego jedzenia, które może niekorzystnie wpłynąć na wasze zdrowie. Starajcie się jeść sporo warzyw, owoców, chudego mięsa, tłustych ryb i pełnoziarnistych produktów zbożowych.
  • Jedzcie posiłki, a nie przekąski - według badań przeprowadzonych na Harvardzie, podczas posiłków przyjmujemy większą niż 20 lat temu porcję kalorii. Okazuje się, że podwójny pobór energii to efekt spożywania między posiłkami przekąsek i słodkich gazowanych napojów.
  • Żyjcie bez nakazów i zakazów - nie wyznaczajcie sobie absurdalnych celów, bo przegracie. Jeżeli nie możecie się powstrzymać, a błyszczący lukier i puszyste ciasto są pokusą nie do zniesienia, to udzielcie sobie amnestii. Tylko nie wykorzystujcie tej sytuacji jako wymówki, żeby objadać się aż do odwołania.
  • Więcej gotujcie - zrezygnujcie z jedzenia na mieście, na rzecz posiłków przygotowywanych w domu. Dzięki temu doskonale będziecie wiedziały, co się w nich znajduje.
  • Zwracajcie więcej uwagi na jedzenie - w czasie jedzenie nie czytajcie, nie oglądajcie telewizji, nie piszcie i nie pracujcie. Jednym słowem skupcie się na posiłku. Dokładnie gryźcie każdy kęs i przestańcie się spieszyć. Dzięki temu będziecie wiedziały, kiedy jesteście najedzone.
  • Pijcie więcej wody - woda wypłukuje z organizmu toksyny i złogi, zapobiegając przekształceniu ich w tkankę tłuszczową i cellulit. Szklanka wody wypita przed posiłkiem zmniejsza apetyt i sprawi, że zjecie znacznie mniej.

Masz dosyć przestrzegania diety i chodzenia na siłownię? Zobacz, jak w prosty sposób utrzymać wagę w ryzach

Jak schudnąć bez diety metoda Gabriela?

John Gabriel nie jest specjalistą od żywienia, z wykształcenia jest ekonomistą, który od dzieciństwa walczył z nadwagą i otyłością. W najgorszym momencie ważył 186 kilogramów. Jak sam twierdzi, wypróbował na sobie wiele diet, które skrupulatnie realizował, jednak efekty utrzymywały się bardzo krótko. Te niepowodzenia skłoniły Gabriela do refleksji. Zaczął analizować najnowsze badania naukowe, które tłumaczyły przyczyny powstawania otyłości. Po długich analizach doszedł do wniosku, że nie schudnie, jeżeli nie zacznie słuchać własnego ciała.

Na świecie jest zbyt dużo przetworzonej żywności, która jest pozbawiona cennych składników. Obecnie jemy znacznie więcej, niż jeszcze 20 lat temu i spożywamy bardzo dużo gotowych dań, które nie zawierają potrzebnych organizmowi witamin i minerałów. Przez to bardzo szybko odczuwamy głód i sięgamy po kolejną porcję niezdrowego jedzenie. Organizm  w ten sposób nie domaga się większej ilości jedzenia, a potrzebnych mu do prawidłowego funkcjonowania składników odżywczych, które są zawarte w świeżej i nieprzetworzonej żywności. Żołądek czuje się najedzony, podczas gdy ciało jest niedożywione.

Możesz schudnąć bez diety i ćwiczeń

Kolejną sfera, którą John uważa za ważną w czasie odchudzania są emocje i psychologia żywienia. Jak sam przyznał odchudzanie zaczyna się w głowie, a kondycja psychiczna jest niezwykle ważnym elementem każdej diety. Gabriel słuchając potrzeb swojego ciała i dostarczając organizmowi pełnowartościowej, bogatej w rozmaite substancje odżywcze schudł, aż 100 kilogramów. Chciał odejść od liczenia kalorii, ilości spożywanego białka, węglowodanów, tłuszczu, witamin i składników mineralnych.

Gabriel w swojej metodzie stawia na zdrowe odżywianie, które jest zgodne z potrzebami organizmu. W czasie odchudzania wybierał produkty mało przetworzone, które będą dobrze trawione przez organizm. Wychodzi również z założenia, że nie szanując i nie darząc miłością własnego ciała, nie uda się zrzucić nadprogramowych kilogramów.

Podsumowując! W zasadzie odchudzania Gabriela można przyjąć dwie zasady. Pierwsza zakłada odżywianie zgodnie z potrzebami organizmu - wybór świeżych i zdrowych produktów, które dostarczają niezbędnych składników odżywczych. Druga zasada związana jest ze strefą psychologiczną. John zaleca również rozwiązanie problemów emocjonalnych, które sprawiają, że organizm "nie chce się pozbyć" nadmiaru masy ciała. Warto nauczyć się szanować własne ciało i traktować je z miłością.

Jon Gabriel

http://bonavita.pl/metoda-gabriela-czyli-jak-schudnac-bez-diety

Dowiedz się, jak schudnąć bez ćwiczeń!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/4 miesiące temu
Niekoniecznie trzeba jeść tylko sałatę, by schudnąć. Bo nie dziwię się że ktoś nie wytrzyma na takiej diecie. Trzeba ustalić kaloryczność posiłków w ciągu dnia i stosować się do tego cały czas. Ja mam dietę 1500 kalorii dobraną do mojego trybu życia. Początkowo sama starałam się to wszytko liczyć i przygotowywać posiłki, ale trochę za długo mi się schodziło. Wolałam skorzystać z gotowej diety którą zamawiam z lightdiet bo oni się tam na tym znają i wiedzą jaka gramatura ma być itd. Dla mnie to wygoda i oszczędność czasu. Różnice w wadze też widac.