POLECAMY

Jak długo ćwiczyć z trenerem personalnym? 3 miesiące czy... 3 lata?

Czy to związek na kilka miesięcy, na rok czy na całe życie? Dowiedz się, jak długo kontynuować sportową znajomość, by osiągnąć swój cel.

/ 2 miesiące temu
Jak długo ćwiczyć z trenerem personalnym? 3 miesiące czy... 3 lata? fot. materiały prasowe

Na samym początku współpracy z trenerem z pewnością nie zastanawiasz się nad tym, jak długo będzie ona trwała. Jesteś nastawiona na cel. Może też liczysz na szybką naukę i późniejsze, samodzielne treningi. Pewne jest tylko jedno założenie - rezultat. Czas trwania współpracy uzależniony jest od twojego celu, poziomu, na jakim jesteś oraz od twojego zaangażowania i nastawienia.

Zaczynam ćwiczyć (z trenerem!) i chudnąć. Tym razem musi się udać! 

3 miesiące to minimum

Dobry trener personalny - z profesjonalnym podejściem - czyli taki, któremu zależy na realizacji twoich celów a nie ćwiczeniu w nieskończoność, na samym początku współpracy będzie w stanie powiedzieć ci, ile mniej więcej czasu zajmie dojście do zadowalających rezultatów (oczywiście pod warunkiem, że będziesz trzymała się w pełni jego zaleceń). Należy mieć jednak na uwadze, że każda osoba inaczej będzie reagowała na bodźce treningowe oraz zmiany żywieniowe zalecone przez trenera. Jeśli zależy nam na długotrwałym efekcie, to minimalnym okresem, na który warto podjąć współpracę to 3 miesiące.

W trakcie tego czasu trener ma możliwość poznać najlepiej organizm podopiecznego oraz ocenić, jakie metody treningowe najlepiej zmaksymalizują efekt końcowy. Ważne jest, aby przed pierwszym spotkaniem z trenerem, przygotować się do konsultacji i być świadomym swojego stanu zdrowia. Zdarza się, że podopieczny nie powie wszystkiego na temat swojego stanu zdrowia, bo się wstydzi, przez co założony cel odkłada się w czasie.

12 miesięcy - dla kogo?

W przypadku osób z nadwagą, otyłością czy dość trudnymi jednostkami chorobowymi - należy nastawić się na długotrwałe działania, minimum 12 miesięcy. Utrata dużej liczby kilogramów w krótkim czasie może skutkować zwiększonym prawdopodobieństwem efektu jo-jo, w przypadku kobiet - zaburzeniami hormonalnymi.

Odchudzanie dla organizmu to sytuacja stresowa, dlatego też, aby redukcja była zdrowa, powinniśmy rozpocząć ją od podstawowych badań tarczycy oraz krwi. Jeśli wyniki pokażą, że wszystko jest w porządku, wtedy można przystąpić do działania. Takie badania należy powtórzyć w trakcie oraz na koniec okresu redukcji. Pozwoli to na bieżąco kontrolować sytuację i zapobiec powrotowi do początkowej wagi.

Od lat nie mogę schudnąć. Myślałam, że to przez niedoczynność tarczycy. Problemem okazał się jednak kortyzol!

Zatem jeśli masz do zrzucenia sporo kilogramów załóż, że zdrowe odchudzanie pod okiem specjalisty to około 12 miesięcy.

Nastaw się na cel!

Współpraca z trenerem nie zawsze musi być określona czasowo z góry. Wszystko zależy od naszego zaangażowania i tego, jakie cele sobie wyznaczymy. Nierzadko jest tak, że po zauważeniu pierwszych efektów chcemy więcej, co skutkuje ambitniejszymi celami. Im większe cele, tym więcej dyscypliny i uwagi należy włożyć.

Wtedy warto usiąść z trenerem persolanym i porozmawiać o tym, jaki jest kolejny krok. Rola trenera jest tu nieoceniona, ponieważ jest on osobą, która na chłodno i z boku jest w stanie ocenić sytuację i stworzyć plan treningowy oraz warunki, które bezpiecznie pozwolą osiągnąć nam założone rezultaty. Trenując samemu mamy tendencje do przeceniania własnych możliwości, co w efekcie często skutkuje przetrenowaniem, kontuzjami i zniechęceniem do dalszej pracy. Dlatego wielu trenerów posiada własnych mentorów, którzy analizują postępy swoich podopiecznych, i wprowadzają zdrowy rozsądek na drodzę do celu.

Z drugiej natomiast strony bardzo często po osiągnięciu pierwszych rezultatów myślimy, że jesteśmy w stanie trenować samodzielnie, ale brak opieki i stałej motywacji, doprowadza do spadku zaangażowania i powrotu do stałych nawyków. Najlepiej w pełni ocenić swoje możliwości, motywację i szczerze podejść do chęci dalszej współpracy, tak aby dotychczasowe efekty i włożona praca nie poszły na marne. A najważniejsze: znaleźć najlepszego trenera dla siebie!


* Tomasz Woźniak - trener personalny FitAdept. Ze swoimi podopiecznymi pracuje we Wrocławiu. Przeprowadził wiele skutecznych metamorfoz, jest specjalistą w treningu funkcjonalnym, z wykorzystaniem własnej masy ciała. Swoją wiedzę zdobywał w Akademii Mistrzostwa Sportowego we Wrocławiu. Obecnie, po siłowni, rozpowszechnia sport wśród studentów Politechniki Wrocławskiej, poprzez organizowanie treningów ogólnorozwojowych.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (5)
/tydzień temu
DOBRY TRENER TO PODSTAWA : ) ZAPRASZAM SERDECZNIE NA STRONĘ NAJLEPSZEGO TRENERA W POLSCE: wwwigortreneronlinepl
/miesiąc temu
Hej, artykuł na plus. Sama zaczęłam trenować 5 miesięcy temu, wtedy byłam tzw. marzycielką, dlaczego? bo ważyłam 80 kg i nie wierzyłam, że kiedyś to zrzucę, ale spróbowałam. Złapałam kontakt z trenerem personalnym Patrykiem Zandeckim i do teraz z nim trenuję. Patryk ułożył mi dietę oraz doradza mi przy treningu. Do tej pory zrzuciłam 13 kg, jest to dobry wynik bo to bardzo bezpieczne i bez efektu jojo. Patryka znajdziecie na fb.
/2 miesiące temu
Bardzo mądry artykuł, godny polecenia. Zapraszam tez do siebie na bloga: krzykamtrenuje.blogspot.com
POKAŻ KOMENTARZE (2)