POLECAMY

Ile kilogramów można schudnąć w ciągu miesiąca?

Odchudzając się powinniśmy zwrócić uwagę na tempo, w jakim je tracimy i ważne, by dieta nie była zbyt restrykcyjna.

/ 3 miesiące temu
Ile kilogramów można schudnąć w ciągu miesiąca? fot. Fotolia

Wiadomo, że szybka utrata wagi np. 10 kilogramów w ciągu miesiąca niesie ze sobą wiele niekorzystnych skutków zdrowotnych.

Niepełnowartościowe posiłki dostarczają zbyt mało energii potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania organizmu i osłabiają go. Stajemy się bardziej podatni na infekcje, mamy problemy z koncentracją, a w takim stanie możemy nabawić się anemii. Stosując drakońską, dietę buntuje się również nasz układ pokarmowy.  Szybko pozbywamy się z organizmu wody, skóra staje się wiotka i traci jędrność. Zmarszczki są bardziej widoczne, a w ciągu dnia nękają nas bóle głowy oraz mięśni.

Jakby tego było mało, grozi nam efekt jo-jo. Dlaczego? Wygłodzony organizm, gdy tylko dostarczymy mu więcej pokarmu, zacznie magazynować jak najwięcej energii, aby zabezpieczyć się przed następnymi okresami głodu.

Nowa i zdrowa dieta kopenhaska. Schudnij 4 kg w 13 dni!

Ile można schudnąć w miesiąc?

Według zaleceń lekarzy i dietetyków najlepiej chudnąć 0,5 – 1 kg na tydzień, czyli 2 – 4 kg w miesiącu. Takie tempo sprawia, że dieta jest skuteczna i nie zagraża zdrowiu. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że każdy organizm reaguje inaczej.

Każdy ma własne tempo chudnięcia i jedna osoba, stosując tę samą dietę, schudnie 2 kg w ciągu miesiąca, a inna 4 kg. Takie tempo utraty wagi daje nam jednak pewność, że tracimy zbędne kilogramy zdrowo, a jeśli będziemy konsekwentni i zmienimy nawyki żywieniowe na lepsze - także skutecznie.

Błyskawiczna dieta oczyszczająca. Dzięki niej zmieścisz się w ulubioną sukienkę

Jak utrzymać prawidłowe tempo chudnięcia?

Warto wiedzieć, jaka jest bezpieczna dolna granica kalorii przyjmowanych w ciągu dnia. Aby utrzymać prawidłowe tempo chudnięcia, nie należy spożywać mniej niż 1000 kcal dziennie. Nasza dieta powinna zawierać produkty z wszystkich grup znajdujących się w piramidzie żywieniowej i być dobrze zbilansowana pod względem energetycznym. Dzięki temu dostarczymy organizmowi wszystkich niezbędnych składników pokarmowych, a ujemny bilans kaloryczny (z uwagi na kalorie spalane) pozwoli nam tracić na wadze.

Pamiętajmy, że na początku diety - przez ok. 2 tygodnie - tracimy najpierw wodę, a dopiero potem spalamy tkankę tłuszczową. Przy dłuższym czasie stosowania diety odchudzającej mogą zdarzać się także okresy zatrzymania wagi. Jest to rzecz zupełnie normalna, którą należy niejako "przeczekać" trzymając się założonego planu dietetycznego i treningowego.

Źle się czujesz po jedzeniu? Poznaj 6 produktów najczęściej wywołujących zatrucia

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (42)
/miesiąc temu
Skończcie już z tym spamem, wszędzie pod artykułami o odchudzaniu jakieś wariatki piszą pseudo historie " z życia wzięte" byle tylko na koniec wcisnąć jakąś reklamę środka na odchudzanie :/ Efekt jest taki, że choćby to była ostatnia rzecz pod słońcem to tego nie tknę. Robicie tylko antyreklamę tym produktom, biznesy od siedmiu boleści :/
/3 miesiące temu
Ja akurat przy zastosowaniu IQacai w miesiąc pozbyłam się 4 kilogramów, w drugim miesiącu mogłam odjąć kolejne 4,5 kilograma, a w trzecim do tego dołożyłam in minus 3,5. Łącznie stosując IQacai wraz z dietą w 3 miesiące pozbyłam się 12 kilogramów
/3 miesiące temu
Bez żadnych super suplementów chudnę średnio 3,5kg miesięcznie. Po prostu nie jem po 18 (ewentualnie symbolicznie), oraz ograniczyłem spożycie kalorycznych pokarmów. Jem normalną porcję a nie jak kiedyś do syta. Minusem jest tylko ilość posiłków, bo jem 2x dziennie. Ok. 9-10:30 i 13-15. W przerwach między posiłkami szklanka mleka kilka razy. Ze 117,5kg waga spadła na 90,7 przy 1,85cm wzrostu. Ale to nie koniec. Cel to +/- 80kg. Pozdrawiam wszystkich chudnących ;)
POKAŻ KOMENTARZE (39)