Hit! 10 propozycji dietetycznych obiadów

Nie wiesz, jak urozmaicić dania obiadowe? Prezentujemy 10 pysznych, obiadowych propozycji, które nie zaszkodzą twojej sylwetce!

/ 11 miesięcy temu
fot. Fotolia

Zobacz najlepsze propozycje dietetycznych obiadów!

Propozycja nr 1
Chili wegetariańskie - 371 kcal

Na łyżce stołowej oliwy z oliwek usmaż posiekany ząbek czosnku i 1/2 dużej, posiekanej czerwonej papryki. Dodaj szczyptę zmielonego kminku i 2 posiekane pieczarki. Gotuj 5 min podlewając wodą. Dodaj pół 400-gramowej puszki pomidorów wraz z sokiem i pół 400-gramowej odcedzonej czerwonej fasoli. Gotuj na wolnym ogniu 10 min. Podawaj z 1/2 szklanki gotowanego niełuskanego ryżu.

Propozycja nr 2
Dietetyczny kurczak po chińsku - 419 kcal

Pokrój na paski pierś kurczaka (140 g). Usmaż na łyżce oliwy łyżeczkę posiekanego imbiru, łyżkę posiekanej kolendry, wyciśnięty ząbek czosnku, 2 łyżki sosu sojowego i sok z 1/2 cytryny. Dodaj 1/2 szklanki groszku cukrowego, 1,5 szklanki poszatkowanej kapusty, 2 marchwie pokrojone w paski. Gotuj 10 minut. Podaj z 1/2 szklanki ugotowanego ryż.

Propozycja nr 3
Sałatka nicejska z fetą - 360 kcal

Małe jajko ugotuj na twardo, poczekaj, aż się schłodzi, obierz ze skorupki i pokrój na kawałki. W salaterce zmieszaj je z posiekanym liściem sałaty rzymskiej, 1/4 szklanki posiekanej i ugotowanej na parze fasolki szparagowej oraz niepełną szklanką posiekanego ogórka. Wymieszaj. Na wierzch połóż 2/3 luźno napełnionej szklanki pokruszonego sera feta, 1,5 wydrylowanej czarnej oliwki oraz 1 łyżkę posiekanej natki pietruszki. Całość dietetycznego obiadu skrop octem winnym.

Propozycja nr 4
Sałatka z tuńczykiem, fasolą i sosem czosnkowym - 267 kcal

W salaterce zmieszaj 1 i 1/2 miseczki białej fasoli z puszki, osączonej i opłukanej, jedną 140-gramową puszkę nierozdrobnionego białego tuńczyka w sosie własnym, odsączonego, 50 g pomidorków winogronowych i szklankę – luźno powkładanego – młodego szpinaku. W oddzielnej miseczce zmieszaj ząbek wyciśniętego czosnku, sok cytrynowy wraz ze startą skórką z 1 cytryny, 1/2 łyżki oliwy z oliwek i kilka kropel octu winnego. Tak przygotowanym sosem skrop dietetyczny obiad - sałatkę i dokładnie wszystko wymieszaj. Jedz od razu po przyrządzeniu.

Propozycja nr 5
Łosoś pieczony z pomidorami - 279 kcal

Zagrzej piekarnik lub opiekacz do 200 st. C. Naczynie do pieczenia posmaruj bardzo cieniutką warstwą oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek. W naczyniu umieść 140-gramowy filet z łososia bez skóry z 10 pomidorami winogronowymi. Zapiekaj przez 15–20 min, aż ryba będzie gotowa. Podawaj z 1/2 szklanki pokrojonej i ugotowanej na parze fasolki szparagowej. Nasza rada: Możesz też upiec samą rybę (doprawiając ją np. rozmarynem), a z gotowanej fasolki i surowych pomidorów przygotować sałatkę (wystarczy wymieszać warzywa i przyprawić odrobiną soli oraz pieprzu).

Propozycja nr 6
Dietetyczna pizza wegetariańska - 358 kcal

Nastaw piekarnik na 200 st. C. Na 20-centymentrowej tortilli pełnoziarnistej połóż łyżkę stołową przecieru pomidorowego i 50 g pokrojonej w kostkę świeżej mozzarelli. Na wierzch wrzuć 170 g drobno posiekanych warzyw ugotowanych na parze. Do tego będą pasować pieczarki, czerwona papryka, cukinia, czerwona cebula, bakłażan, szpinak. Posyp włoską mieszanką ziołową. Wstaw do piekarnika na 5–10 min, aż ser się roztopi. Zamiast tortilli możesz użyć razowego naleśnika. Przygotuj dość rzadkie ciasto z jajka, 1/2 szklanki mąki razowej i odtłuszczonego mleka (porcja na 2 sztuki). Usmaż bez tłuszczu. Do pizzy zużyj 1 sztukę, a drugą możesz zamrozić. Dietetyczny obiad gotowy!

Propozycja nr 7
Befsztyk marynowany w occie - 393 kcal

Nakłuj mięso wołowe (170g) widelcem w kilku miejscach, by lepiej przeszło marynatą. 1/3 szklanki octu balsamicznego zmieszaj ze zmielonym pieprzem i ząbkiem czosnku oraz 2 łyżkami oliwy z oliwek. Włóż je do dużego plastikowego worka z mięsem i zamknij w lodówce na ok. 10 godzin. Po wyjęciu rozgrzej grill, smaż ok. 8 minut z każdej strony. Marynatę, która pozostała w woreczku, przełóż do garnka i i gotuj 5 minut. Tak przyszykowane mięso pokrój na paseczki i skrop sosem.

Propozycja nr 8
Soja z sezamem i młodą cebulką - 212 kcal (przepis na 4 porcje dietetycznego obiadu)

W średniej wielkości garnku na dużym ogniu zagotuj soję (340 g soi w strączkach), sos sojowy (1 łyżka) i wodę (pół szklanki), co jakiś czas mieszając.Gotuj ok. 15 minut, aż cały płyn wyparuje. Po wyjęciu dodaj migdały, sos chili, zmieloną cebulkę, olej sezamowy i pieprz.

Propozycja nr 9
Przegrzebki w sezamie - 355 kcal (przepis na 4 porcje dietetycznego obiadu)

Osusz przegrzebki ściereczką i posól z obu stron. Zamocz jedną stron przegrzebka w białku jajka i umieść w sezamie. Następnie usmaż na patelni z olejem arachidowym panierką w dół (ok. 4 minut), aż się zarumieni. Obróć na drugą stronę (smaż 6 minut). W międzyczasie gotuj przez 6 minut młodą kapustę chińską (ok. 6 główek). Podawaj razem, po obsypaniu pestkami słonecznika.

Propozycja nr 10
Sałatka ziemniaczana z curry - 226 kcal (przepis na 4 porcje dietetycznego obiadu)

Wsyp ugotowane i pokrojone w kostkę ziemniaki (ok. 0,5 kg) do miski, dodaj 2 młode cebulki, pół szklanki migdałów i rodzynek. Wymieszaj. Następnie w osobnej miseczce wymieszaj jogurt z curry oraz innymi, ostrymi przyprawami. Wylej na ziemniaki i delikatnie wymieszaj.

Poznaj więcej pomysłów na dietetyczne dania:

Hit! Trening drabina na spalanie tłuszczu krok po kroku
SKOMENTUJ (0)
KOMENTARZE (0)