POLECAMY

Dieta kopenhaska to kontrowersyjna, ale bardzo popularna metoda odchudzania. Na czym polega?

Jeżeli chcecie schudnąć w błyskawicznym tempie, to dieta kopenhaska jest dla was.

Karolina Kalinowska / 5 miesięcy temu
Dieta kopenhaska to kontrowersyjna, ale bardzo popularna metoda odchudzania. Na czym polega? fot. Fotolia

Dieta kopenhaska to jedna z najpopularniejszych diet, która ma spowodować szybką utratę zbędnych kilogramów. Trwa 13 dni i jak zapewniają jej twórcy, pozwala na od 7 do 20 kilogramów. Jednak bardzo często pojawiają się opinie, że jest bardzo ekstremalna, niezwykle restrykcyjna i wyczerpująca. Gdzie leży prawda? W naszym tekście znajdziecie odpowiedź na to pytanie.

Dowiecie się również jaki jadłospis ma dieta kopenhaska, jakie efekty daje dieta kopenhaska i jakie opinie ma dieta kopenhaska. Jeżeli mimo wszystko będziecie chciały ją zastosować, to znajdziecie również dokładne menu diety kopenhaskiej i przepisy na potrawy w diecie kopenhaskiej.

Dieta kopenhaska tylko dla odważnych? Zobacz jadłospis! (video)

Dieta kopenhaska - jadłospis

13 dni i ani dnia dłużej, bo to może poważnie odbić się na waszym zdrowiu. Mimo tego, że dieta kopenhaska jest bardzo restrykcyjna, to ma swoich zwolenników i przeciwników. Do pierwszej grupy należą osoby, którym rzeczywiście udało się schudnąć bez żadnych dolegliwości, do drugiej zaś dietetycy i lekarze, którzy ostrzegają przed jej negatywnym wpływem na organizm.

Według twórców diety kopenhaskiej przestrzegając ściśle ich zaleceń, można poprawić sobie przemianę materii i stracić od 7 do 20 (!) kilogramów w niespełna 2 tygodnie. A zdaniem autorów diety po zakończeniu jej stosowania możecie jeść normalnie, bez obaw o tycie przez 2 lata. 

Jadłospis diety kopenhaskiej jest bardzo monotonny i składa się jedynie z kilku produktów, które powtarzają się co kilka dni. Bazą diety kopenhaskiej są produkty białkowe - chude mięso, jogurt naturalny, jaja, chuda wędlina oraz warzywa liściaste (sałata i szpinak). Uzupełnienie stanowi niewielka ilość owoców, cukru dodawanego do kawy oraz produktów zbożowych (grzanek). Jeżeli was to nie przeraża, to oczywiście możecie spróbować.

Jadłospis na 13 dni diety kopenhaskiej

Dieta kopenhaska - efekty

Efekty diety kopenhaskiej są spektakularne, bo jak już wcześniej wspomniałyśmy, można stracić nawet 20 kilogramów w 13 (!) dni. Jednak do tej "diety cud" należy podchodzić z rezerwą. Faktycznie, może się wam uda stracić tak dużo kilogramów, ale nie one bardzo szybko wrócą. Kaloryczność posiłków spożywanych w czasie jej trwania nie przekracza 600 kalorii. Zatem nic dziwnego, że kilogramy topnieją jak zaczarowane, ale w przypadku takiego sposobu odchudzania efekt jo-jo jest niestety więcej niż pewny.

Dodatkowo osoby stosujące dietę kopenhaską przyznały się do odczuwania niezwykle silnego głodu - tym silniejszego, im większa była różnica między ilością pokarmów przyjmowanych przed dietą a ilością pokarmów przyjmowanych w czasie jej trwania. Innymi objawami było osłabienie, zawroty głowy, problemy z koncentracją i pamięcią, spadek temperatury ciała, zaparcia oraz problemy ze skórą. Nie mówimy już nawet o złym samopoczuciu i niskiej samoocenie.

Dieta kopenhaska - efekty, przeciwwskazania i bezpieczeństwo

Dieta kopenhaska - opinie

Oczywiście opinie osób, którym udało się schudnąć dzięki diecie kopenhaskiej, są zupełnie inne niż dietetyków i lekarzy. Bo z medycznego punktu widzenia ta dieta nie ma nic wspólnego z rozsądkiem. Zdrowa i racjonalna utrata wagi to proces wymagający czasu i wysiłku. Niestety nie da się zdrowo zrzucić 20 kilogramów w 13 dni. Proces odchudzania powinien trwać ok. 6 miesięcy - w czasie miesiąca powinno się chudnąć maksymalnie 3-4 kilogramy.

Dla kogo jest właściwie dieta kopenhaska? Specjaliści od żywienia doszli do wniosku, że dla nikogo. Z tej diety powinny zrezygnować osoby młode o prawidłowej masie ciała, może to doprowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem. Nie zaleca się jej osobom, które są aktywne fizycznie, ponieważ składniki odżywcze dostarczane podczas jej stosowania nie zapewniają wystarczającej ilości kalorii. Niektóre dni jadłospisu diety kopenhaskiej dostarczają ok. 400 kalorii, a wiadomo, zapotrzebowanie energetyczne dorosłej osoby, przy minimalnym wysiłku fizycznym to ok. 2000 kalorii.

Ze względu na niedobór podstawowych składników odżywczych w jadłospisie diety kopenhaskiej, jej stosowanie może być ryzykowne zwłaszcza dla osób, które cierpią na:

  • choroby serca,
  • skłonności do nadciśnienia,
  • cukrzycę lub niedocukrzenie,
  • problemy z żołądkiem lub nerkami.

Zdrowa dieta kopenhaska

Oczywiście nie możemy zostawić was z niczym. Tradycyjna dieta kopenhaska nie jest najlepszym rozwiązaniem, ale mamy dla was alternatywę w postaci zdrowej diety kopenhaskiej.

Kilka lata temu specjalistki z Centrum Dietetycznego SetPoint ułożyły dietę odchudzającą, która jest zdrową alternatywą dla diety kopenhaskiej. Kuracja ma tę unikalną zaletę, że dzięki specjalnie skonstruowanym jadłospisom przyspiesza przemianę materii i można ją przedłużać nawet do 3–4 tygodni, a posiłki dostarczają ok. 1200 kcal.

Nowa i zdrowa dieta kopenhaska. Schudnij 4 kg w 13 dni!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (5)
/4 miesiące temu
Zamiast się katować takimi drakońskimi dietami, lepiej skorzystać z profesjonalnie ułożonej diety, w dodatku dopasowanej do naszego trybu życia, uwarunkowań zdrowotnych i zdolności kulinarnych. Koleżanka poleciła mi panią Kuźbicką z diet ekspert z gdańska i ja polecam wszystkim, którzy chcą zdrowo zrzucić zbędne kilogramy albo po prostu zacząć się zdrowo odżywiać :) Mnie bardzo pomogła.
/4 miesiące temu
Moim największym błędem podczas poprzednich prób odchudzania było lenistwo.Dopiero teraz to zrozumiałam.Lepiej późno niż wcale.Teraz odchudzam się z Foreverslimem.Teraz dopiero widzę różnicę .Jeżeli uda mi się schudnąć już więcej nie dopuszczę do tego aby znowu przytyć.
/5 miesięcy temu
Widzę w każdej wypowiedzi spam (może i nieświadomy). Dziewczyny, nie dajcie się zwariować. Wyłudzają od was tylko kasę. Na obrocie suplementów diet i lekarstw jest obrzydliwie wielki zysk. Uwierzcie w siebie. Dużo ruchu i znika niechciane dodatkowe obciążenie. Najlepiej zająć się czymś przyjemnym ale na długo, a najlepiej do końca życia :) (wszystkie: fitnes, gim, aerobik, siłownia, itp są męczące z czasem się znudzą i jojo gwarantowane) coś dla siebie napewno znajdziecie. Coś, co może stanie się pasją, przyjemne z pożytecznym. Ja jeżdżę na rowerze, nie za szybko, bez zadyszki ok 1.5h dziennie 5-6 dni w tygodniu. Podobno przy wielkim wysiłku tłuszcz się nie spala, tlen bardziej potrzebny jest do innych procesów, to wtedy kiedy ciężko nam złapać oddech. Można też przygarnąć psa i wychodzić z nim na DŁUGIE spacery (zwierzak na początku będzie nam przypominał o obowiązku). Najważniejsze żeby ruszać się długo, systematycznie i z przyjemnością. Inna sprawa to nadmiar cukru, który jest w dzisiejszych czasach praktycznie wszędzie i należałoby go ograniczyć :\ Człowiek przez tysiące lat ewolucji nie miał dostępu do takich ilości cukru, a cukry proste to już tragedia (proszę się zainteresować tematem, nie chcę już zanudzać). Zatem drogie Panie i Panowie, nie dajcie się naciągaczom i do dzieła.
POKAŻ KOMENTARZE (2)