Ależ ona schudła! Poznaj dietę dzięki której Kim Kardashian wróciła do formy sprzed ciąży! Zastosujesz?

Widziałyście nową figurę Kim Kardashian? Dietetyczka gwiazdy zdradziła, że odchudzona Kim zawdzięcza swoją wagę znanej od lat diecie Atkinsa.

Barbara Dąbrowska / miesiąc temu
Ależ ona schudła! Poznaj dietę dzięki której Kim Kardashian wróciła do formy sprzed ciąży! Zastosujesz? fot. ONS/kolaż polki.pl

Zasady diety Atkinsa

Podstawową zasadą diety Atkinsa znanej już od lat 90-tych jest ograniczenie pokarmów będących źródłem węglowodanów, na rzecz żywności wysokotłuszczowej i wysokobiałkowej, bez potrzeby ograniczenia kaloryczności. Ten sposób żywienia zapewnił Kim Kardashian spektakularny spadek masy ciała.

Dieta sokowa ma odchudzać i oczyszczać z toksyn? Sprawdź, jak jest naprawdę!

Dużo i tłusto

Dania zalecane w tej diecie odchudzającej można spożywać w dowolnych ilościach, aż do osiągnięcia sytości. Dieta Atkinsa wciąż ma wielu zwolenników, co związane jest z przyzwoleniem na bezkarne spożycie tłustych mięs, wszelkiego rodzaju wędlin, boczku, czy śmietany połączone z obietnicą spadku masy ciała. Jednocześnie całkowitemu wykluczeniu podlegają wszelkiego rodzaju produkty zbożowe: pieczywo, kasze, ryż, makarony, warzywa skrobiowe (ziemniaki, kukurydza, groszek) i owoce. Znaczne ograniczenia narzucone zostały przez autora diety także na pozostałe warzywa. Skutkuje to wystąpieniem niedoborów pokarmowych ze względu na niewielkie urozmaicenie jadłospisów. W diecie brakuje między innymi błonnika pokarmowego, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (tzw. NNKT), wapnia, kwasu foliowego, witaminy B2 oraz C.

Dieta owsiankowa jednodniowa, tygodniowa, a może ala polki.pl?

Efekty diety Kim Kardashian

Jak to możliwe, że spożywając kaloryczne i bardzo tłuste produkty można schudnąć? Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze wysokotłuszczowa i wysokobiałkowa dieta prowadzi do wystąpienia tzw. kwasicy ketonowej. Jest to stan fizjologiczny, który powstaje w wyniku niepełnego spalania kwasów tłuszczowych w odpowiedzi na brak źródła energii, jakim dla organizmu, w normalnej sytuacji, są węglowodany. Nasze ciało szuka alternatywnego „zasilania” i sięga do zasobów tkanki tłuszczowej, której intensywny rozpad doprowadza do zwiększenia stężenia ciał ketonowych we krwi. Stan taki prowadzi do znacznego osłabienia, spadku kondycji, a w skrajnych sytuacjach nawet do zaburzeń rytmu serca, ale także zmniejsza apetyt. W konsekwencji ograniczamy ilość spożywanego pokarmu, co ostatecznie czyni dietę Atkinsa niskokaloryczną, tłuszcz w połączeniu z białkiem to bardzo sycący zestaw. Ten sposób żywienia prowadzi także do zmniejszenia masy ciała poprzez odwodnienie, co wynika z obniżenia zawartości glikogenu (złożony węglowodan zapasowy), który gromadzony jest w mięśniach.

Atkins kontra normy żywienia

Dieta Atkinsa „przewraca” normy żywieniowe do góry nogami. Tłuszcze dostarczają w niej około 70% energii, podczas, gdy normy polskie przyjmują za górną granicę do 35% energii (20-35%). Zaburzeniu ulegają w związku tym także proporcje pozostałych składników pokarmowych białek i węglowodanów, ze znacznym ograniczeniem tych ostatnich.

Autor diety Robert Atkins (nieżyjący już) daje sobie sprawę z „niedoskonałości” swojej diety, bowiem w swojej książce obowiązkowo zaleca stosowanie suplementacji.

Dobra dieta po ciąży?

To jedna gorszych metod obniżenia wagi, niosąca ze sobą konsekwencje zdrowotne, a także czasowe pogorszenie samopoczucia. Szczególnie mocno odradzamy ją w czasie powrotu do formy sprzed ciąży, gdy potrzebujesz siły, by wstawać w nocy, opiekować się dzieckiem. Jest to także zbyt ciężkostrawna dieta, by stosować są w trakcie karmienia piersią. Nie idź w ślady Kim Kardiashian, nawet, jeśli lubisz mięso!

Dieta ketogeniczna - skuteczne odchudzanie bez uczucia głodu?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/3 tygodnie temu
Dziewczyny jakie zabiegi polecacie na odchudzanie?????