Dieta kapuściana – to powinnaś o niej wiedzieć

W ciągu tygodnia pozbędziesz się od 2 do 6 kilogramów. Niektórzy nazywają ją dietą ostatniej szansy, bo działa nawet wtedy, gdy inne diety zawodzą. Ale jest pewien haczyk.

/ 4 miesiące temu
Dieta kapuściana – to powinnaś o niej wiedzieć fot. Fotolia

Dieta kapuściana to siedmiodniowy program odchudzający, który pozwala na szybkie zrzucenie kilku kilogramów. Podstawą diety jest zupa kapuściana.

Są takie diety, które działają nawet na najbardziej oporne kilogramy. Do nich należy dieta kapuściana. Jej podstawą jest kapusta, z której powstaje odchudzająca zupa kapuściana.

Zupa kapuściana - najważniejsza w diecie kapuścianej

Kapusta jest najważniejszym elementem menu diety kapuścianej. Może to być kapusta biała, ale lepsza jest kapusta włoska, która jest bardziej lekkostrawna. Zupę jesz kiedy chcesz, możesz ugotować ją na 2-3 dni i trzymać w lodówce, wyjmując i podgrzewając jedynie potrzebną porcję. W określone dni wprowadzasz także inne, konkretne produkty – to warunek skuteczności diety.

Dieta kapuściana, głownie za sprawą jej podstawowego składnika, czyli kapusty, dostarcza:

  • dużych ilości witaminy C
  • solidnej dawki potasu
  • witamin A i E
  • wielu minerałów
  • sporo błonnika
  • niewiele kalorii

Dieta kapuściana – efekty

Dieta trwać powinna 7 dni, nie dłużej. Nie jest bowiem zbilansowaną dietą, nie dostarcza wszystkich niezbędnych składników w odpowiednich proporcjach. Szybko może spowodować deficyt takich substancji odżywczych, jak witamina B i witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, żelazo czy magnez. Jest za to doskonałym wstępem do lżejszej diety i zmiany nawyków żywieniowych na stałe, ponieważ:

  • przyspiesza metabolizm, reguluje trawienie i oczyszcza, głównie ze względu na dużą zawartość błonnika
  • dobrze nawadnia, ponieważ ważną częścią posiłków są zupy
  • pozwala „odpocząć” wątrobie

Dieta kapuściana – zasady

  • zupę kapuścianą jedz zawsze, kiedy poczujesz głód
  • pij dużo niegazowanej wody – co najmniej 2 litry dziennie. Dopuszczalne są niesłodzone rozcieńczone soki, herbata (rekomendowana zielona i czerwona) oraz kawa (bez cukru!)
  • jedz powoli, ale do syta, stosując się jedynie do ograniczeń zalecanych w jadłospisie
  • warzywa i owoce jedz najlepiej na surowo lub gotowane.
  • nie pij alkoholu ani gazowanych, zwłaszcza słodkich, napojów.
  • niedozwolone jest pieczywo
  • trzeba ograniczyć sól

Dieta kapuściana - jadłospis na siedem dni

Aby rozpocząć dietę kapuścianą, musisz mieć zapas dania głównego, jakim jest zupa kapuściana. Dzień 1:
zupa + surowe owoce (ok. 700 g w kilku małych porcjach), z wykluczeniem czereśni, bananów i awokado
Dzień 2:
zupa + warzywa (ok. 1 kg w kilku małych porcjach), z wyjątkiem groszku, fasoli, ziemniaków i kukurydzy
Dzień 3:
zupa + owoce (500 g), oprócz czereśni, bananów i awokado + warzywa (ok. 700 g), oprócz groszku, fasoli, kukurydzy, ziemniaków
Dzień 4:
zupa + dwie szklanki odtłuszczonego mleka + 2-3 banany
Dzień 5:
zupa + pierś kurczaka (ok. 250 g) gotowana lub grillowana bez tłuszczu + pomidory (500 g) - w zimie może być sok pomidorowy (2 szklanki)
Dzień 6:
zupa + filet z mintaja (ok. 250 g), duszony z pół łyżeczki oleju + zielone warzywa (500 g), np. brokuły, sałata
Dzień 7:
zupa + warzywa (ok. 500 g), oprócz groszku, fasoli, kukurydzy, ziemniaków + gotowany brązowy ryż (ok. 1 szklanki)

Poznaj również inne diety odchudzające

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/2 miesiące temu
Według mnie najlepszą metodą na odchudzanie jest poznanie swojego organizmu i jego indywidualnych zapotrzebowań. Do takiego spadku kilogramów w bezpieczny sposób trzeba podejść indywidualnie. Bo przecież nikt z nas nie ma takiego samego organizmu. Przy pomocy badania genetycznego, można schudnąć. Też mi się wydawało to absurdalne więc próbowałam sama. Stosowałam diety, które zawsze były obarczone jo-jo, no i suplementy, które są nieskuteczne a z motywacją do diety bywa różnie. Każdy suplement kosztował mnie dwa razy drożej niż cena na opakowaniu ponieważ skutki uboczne o których nie mówi się zupełnie nic mogą zrujnować zdrowie a jest ono bezcenne. Po długim długim czasie postanowiłam powrócić do tematu badania genetycznego. Trafiłam do specjalistów, którzy zalecili realizację takiego badania. Wynik był po 4 tygodniach. Wyniki zdefiniowały moje nietolerancje pokarmowe i odstawiłam wszystkie produkty, które powodowały problemy z moją przemianą materii. Dzięki temu udało mi się schudnąć i wcale nie było to obarczone wyrzeczeniami . Sukces tkwi w poznaniu przyczyny tycia i jej wyeliminowanu a nie skupianiu się na objawie czyli dodatkowych kilogramach. Pani Dietetyk opracowała indywidualny plan żywieniowy na podstawie wyników badań i mój sukces to już -13kg ! Mój sukces zawdzięczam Fundacji Medycyny Stylu Życia. Każda osoba, która się do nich zgłasza zostaje otoczona bardzo indywidualną opieką. Serio. Jestem żywym dowodem na to że są skuteczni. Polecam to absolutnie każdemu. Kontaktować się można pod numerem 22 307 90 61! Spróbujcie się chociaż zapoznać z formą tej pomocy bo to nic nie kosztuje .