POLECAMY

Wow! To zyskasz dzięki diecie Dukana!

10 kilogramów w miesiąc! Nic dziwnego, że dieta Dukana podbija świat. Sprawdź, jak ją stosować i co zawrzeć w codziennym jadłospisie!

Wow! To zyskasz dzięki diecie Dukana! fot. Fotolia

Jak stosować dietę Dukana?

Nie jest to dobry sposób odżywiania na całe życie. Dieta obciąża wątrobę i nerki, może też zaburzać pracę przewodu pokarmowego. Powinni jej unikać ci, którzy mają jakiekolwiek problemy zdrowotne, kobiety w ciąży oraz dzieci i młodzież. Zanim poddasz się tej kuracji, zrób badania krwi i moczu, by upewnić się, że jesteś zdrowa. Powtarzaj je co 3 tygodnie, to pozwoli w porę wykryć ewentualne nieprawidłowości i przerwać dietę.

I faza uderzeniowa 5-10 dni - jadłospis

Jest najtrudniejsza i najbardziej restrykcyjna. Przez pięć dni jesz wyłącznie produkty białkowe – bez ograniczeń, o dowolnej porze.

Wybierasz: chudą cielęcinę, polędwicę i rostbef wołowy, koninę, wątrobę cielęcą i wołową, wątróbki drobiowe, ryby (sardynka, makrela, tuńczyk, łosoś, sola, dorsz, pstrąg, miętus) i owoce morza, kurczak, indyk, jaja, chudy nabiał (jogurt, twaróg, mleko świeże i w proszku). Dozwolone są: ocet, zioła, czosnek, pietruszka, szalotka, szczypiorek, korniszony, marynowane cebulki, sok z cytryny, sól, musztarda, słodziki.`

Unikasz: wieprzowiny i jagnięciny, mięsa gęsi i kaczek, tłustych wędlin i nabiału, warzyw, owoców, pieczywa, kasz, makaronów, ryżu, cukru i słodyczy, keczupu, oleju, oliwy, masła i margaryny.

Pijesz 1,5 litra płynów dziennie, najlepiej wodę źródlaną, kawę, herbatę, herbatki ziołowe i colę light.

II faza naprzemienna do osiągnięcia wymarzonej wagi - jadłospis

Ten etap jest mniej rygorystyczny, bo dietę wzbogaca się warzywami. Możliwie często jedz je na surowo. Przez pięć dni jesz produkty białkowe i warzywa, potem znowu pięć dni tylko białko (jak w fazie 1.), naprzemiennie, aż do osiągnięcia pożądanej wagi.

Wybierasz: produkty białkowe jak w pierwszej fazie, a oprócz tego pomidory, ogórki, rzodkiewkę, szpinak, szparagi, pory, zieloną fasolkę, kapustę, grzyby, seler, koper, sałatę, cykorię, boćwinę, bakłażany, cukinię, paprykę, w niewielkich ilościach marchew oraz buraki. Dozwolony jest także olej parafinowy i ocet, z którego możesz przygotować sos winegret do surówek.

Unikasz: warzyw zawierających dużą ilość skrobi: kartofli, ryżu, kukurydzy, nasion roślin strączkowych i awokado.

III faza przejściowa (10 dni na każdy zgubiony kilogram) - jadłospis

Na tym etapie stopniowo rozszerzasz dietę. Oprócz produktów dozwolonych w II fazie możesz zjeść...

Produkty dozwolone: średniej wielkości owoc, 2 kromki pełnoziarnistego chleba, 40 gramów sera żółtego dziennie, 2 porcje produktów skrobiowych (ziemniaki, makaron) na tydzień, pieczeń z polędwicy wieprzowej.

Wybierasz wszystkie owoce z wyjątkiem: bananów, winogron, czereśni, orzechów i suszonych owoców, pełnoziarniste pieczywo, ser żółty, makaron, kuskus, soczewicę, ryż i ziemniaki.

Dodatkowo:

  • Dwa razy w tygodniu możesz delektować się „królewskim posiłkiem” – jesz to, na co masz ochotę, bez ograniczeń.
  • Jeden dzień w tygodniu to obowiązkowa ścisła dieta proteinowa (jak w I fazie).

IV Faza stabilizacji do końca życia - jadłospis

To etap normalnego odżywiania, szczególnie ważny dla tych, którzy rozpoczynali dietę z dużą nadwagą. Dukan zaleca, by trwał do końca życia, to pozwoli uniknąć efektu jo-jo. Trzeba jednak przestrzegać kilku zasad...

  • Przez 6 dni w tygodniu jesz wszystko, na co masz ochotę, byle z umiarem
  • Codziennie dodajesz do posiłków trzy łyżki otrąb owsianych. Możesz je namoczyć w wodzie, a potem zjeść lub dosypać do jogurtu, sosów lub sałatek,
  • Raz w tygodniu zachowujesz ścisłą dietę białkową. Jesz wtedy tylko produkty dozwolone w I fazie i pijesz co najmniej dwa litry wody źródlanej, co pozwala oczyścić organizm z produktów przemiany białka.

Unikasz: nadmiaru cukru i słodyczy, tłustych gatunków mięs i wędlin, alkoholu oraz fast foodów i chipsów.

Zobacz, jak powinnaś się odżywiać stosując tę dietę!

napisane na podstawie tekstu opublikowanego w dwutygodniku Pani Domu
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (8)
/rok temu
Działa ale efekt na organizm jest tragiczny.
/rok temu
Jak chcesz poznać zarówno wady jak i zalety diety Dukana to koniecznie przeczytaj artykuł, który znajdziesz na stronie serwisu internetowego pod adresem e-madame.pl Ja po tej lekturze całkowicie zmieniłam zadanie, bo do tej pory słyszałam jedynie stronnicze opinie albo całkowicie na tak albo radykalnie na nie!
/rok temu
Ja schudłam na niej 16kg w 3 miesiące. ..ale jojo było szybsze niż błyskawica. .. Teraz jem zdrowo ,dużo warzyw w oparciu o metodę Montignaca nie mieszam węglowodanów z tluszczami i schudłam w niecałe 2 miesiące 15kg!! Jestem zadowolona nie chce mi się jeść zakazanych rzeczy Polecam
POKAŻ KOMENTARZE (5)