POLECAMY

Hit! Poznaj zasady diety dla... lenia!

Mamy przepis na spełnienie marzeń każdego lenia. Możesz schudnąć nie robiąc prawie nic!

Hit! Poznaj zasady diety dla... lenia! fot. Fotolia

Dla kogo dieta dla lenia?

Jeśli nie masz dużej nadwagi, ale po zimie przybyło ci kilka fałdek, możesz odzyskać świetną figurę bez wielkiego wysiłku. Wystarczą proste ćwiczenia izometryczne. Aby były naprawdę skuteczne, rób je jak najczęściej (nie będzie to trudne, bo nie musisz w tym celu przerywać innych czynności). Jeżeli pod koniec dnia będziesz czuła lekki ból mięśni, możesz mieć pewność, że niewidoczny trening działa.

To jeszcze nie wszystko! Nauczymy cię także unikać dietetycznych pułapek, oszukiwać głód i mądrze wybierać jedzenie. Ćwicząc codziennie i stosując się do naszych rad żywieniowych, pierwsze efekty zobaczysz już po 3–4 tygodniach. A do wakacji możesz zyskać figurę supermodelki!

Zasady diety dla lenia: o tym pamiętaj w domu

  1. Trzymaj owoce na widoku Staraj się nie kupować czekolady i ciastek, a te, które już są w domu, ukryj głęboko w kredensie. Na stole umieść talerz z owocami, najlepiej umytymi, by można było sięgnąć po nie w każdej chwili
  2. Postaw na małe kęsy Jeśli wiesz, że nie będziesz mogła powstrzymać apetytu na słodycze, przygotuj się na taką sytuację wcześniej. Podziel czekoladę czy ciasteczka na małe porcje (jedna kostka czekolady, jedno małe ciastko, jeden cukierek). Gdy najdzie cię ochota na coś słodkiego, zjesz tylko wydzielony kawałek, a nie np. całą tabliczkę.
  3. Zmień kolejność Jeśli zawsze przygotowujesz na obiad tylko drugie danie, podawaj surówkę przed nim, a nie razem z nim. Pierwszy głód nasycisz niskokalorycznymi warzywami, więc zjesz mniej mięsa z sosem.
  4. Pokochaj przyprawy Im ostrzejsze, tym lepsze: pieprz cayenne, sos tabasco, papryczki jalapeno. Wszystkie zawierają kapsaicynę – substancję, która pobudza przemianę materii.
  5. Nie rezygnuj z deseru Okazuje się, że jedzenie słodkości tuż po posiłku nie powoduje przybierania na wadze tak, jak podjadanie ich między posiłkami. Prawdopodobnie dlatego, że po posiłku nie wzrasta gwałtownie poziom cukru we krwi (co ma miejsce, gdy zjesz coś słodkiego na pusty żołądek). A to właśnie gwałtowne wahania poziomu cukru są odpowiedzialne za napady głodu.
Rada dla telemaniaczek: nie stawiaj miski z popcornem lub chipsami tuż obok siebie. Odstaw ją na stół. Chcąc sięgnąć po smakołyk, za każdym razem będziesz musiała wstać. Dzięki temu zjesz mniej!

Dowiedz się więcej:



Zasady diety dla lenia: o tym pamiętaj w pracy

  1. Nie bój się kanapek Węglowodany wcale nie są złe! Jeśli codziennie zjesz kanapkę lub dwie, na pewno nie przytyjesz. Jedz chleb razowego, który zawiera węglowodany złożone i dużo błonnika. Postaraj się, aby oprócz wędliny znalazło się w nich dużo warzyw.
  2. Zrób zapas zdrowych przekąsek Nie licz na to, że będziesz mieć w pracy czas i ochotę obierać pomarańczę, marchewkę czy robić sałatkę. Lepiej przygotuj je w domu, tak aby wystarczyło otworzyć pudełko i szybko po nie sięgnąć.
  3. Nie zapominaj o piciu Postaw na biurku butelkę wody mineralnej i popijaj ją przez cały dzień małymi łykami. Nie tylko pobudzisz metabolizm, ale też oszukasz głód. Według zaleceń dietetyków należy pić co najmniej 2,5 litra płynów dziennie. Odpowiada to 11 dużym szklankom wody. Może to być też zielona lub czerwona herbata – byle bez cukru.
  4. Kupuj soki jednodniowe Mają najwięcej witamin, bo nie są pasteryzowane (dużo witamin rozkłada się pod wpływem wysokiej temperatury). A co ważniejsze, nie dodaje się do nich cukru.
  5. Stwórz grupę wsparcia Umów się z koleżankami z pracy, że codziennie inna z was będzie robić sałatkę dla wszystkich. Jeśli już zmobilizujesz się, aby w ogóle ją zrobić, przygotowanie większej ilości zajmie ci tylko kilka minut dłużej.
Rada dla aktywnych zawodowo: unikaj jedzenia 2 obiadów. Kobiety, które mają męża i dzieci, często wpadają w tę pułapkę.

Dowiedz się więcej:



Zasady diety dla lenia: o tym pamiętaj na zakupach

  1. Nie chodź na zakupy głodna Najlepiej wybieraj się do supermarketu niedługo po posiłku. Omijaj półki ze słodyczami, a w kolejce do kasy przeglądaj gazetę.
  2. Żuj gumę Ostry, miętowy smak skutecznie zmniejsza apetyt na słodycze. Sama dobrze wiesz, że po gumie lub paście do zębów większość rzeczy smakuje dziwnie.
  3. Kupuj tylko rzeczy z listy Przed pójściem do sklepu zrób dokładny spis potrzebnych rzeczy. I trzymaj się go! Zapomnij o promocjach: nie kupuj podwójnej paczki frytek tylko dlatego, że akurat są o kilka złotych tańsze.
  4. Mądrze wybieraj miejsca odpoczynku Zmęczyłaś się szukaniem modnych ciuchów na imprezę i koniecznie musisz gdzieś usiąść? Lepiej idź do kawiarni niż do baru szybkiej obsługi. Ale nie zamawiaj kawy i ciastka. Wybierz koktajl jogurtowy z owocami. Często takie napoje są niesłodzone. Zawierają za to dużo białka (zaspokaja głód) i wapnia (wspomaga spalanie tłuszczu).
  5. Zjedz hamburgera Masz ogromną ochotę na fast food? Czujesz, że żaden koktajl ci nie pomoże? W porządku! Nie odmawiaj sobie, ale... zjedz tylko połowę hamburgera, jeden kawałek pizzy albo najmniejszą porcję frytek.
  6. Kupuj małe paczki Nie licz na to, że gdy kupisz wielką torbę chipsów lub paluszków, zjesz tylko troszeczkę. Badania wykazały, że kupując tzw. opakowania rodzinne, zjadamy o ponad 40% więcej niż z małych paczek. Mała paczka chipsów ma około 166 kcal, więc łatwo policzyć, że 40% więcej to dodatkowe 66 kcal.
Rada dla miłośniczek galerii handlowych: wchodź nawet po ruchomych schodach. Zaoszczędzisz czas i spalisz trochę kalorii. Może wydaje ci się to niepoważne: wejście na pierwsze piętro zajmuje 15 sekund, więc tyle, co nic. Jednak jeśli przejdziesz się w górę i w dół kilka razy (5 minut), możesz spalić ponad 90 kcal.

Dowiedz się więcej:


Zasady diety dla lenia: o tym pamiętaj w pubie i restauracji

  1. Weź 2 razy przystawkę Oczywiście zamiast głównego dania. Często są to gotowane krewetki, chude mięso z grilla lub sałatka. Nawet 2 porcje są mniej kaloryczne. Dodatkowa korzyść: możesz spróbować różnych specjałów i zapłacić mniej.
  2. Przekonaj się do zup W domu pewnie jesz obiady jednodaniowe, bo na przygotowanie zupy nie masz czasu. Nadrabiaj to w restauracjach. Zupy mają zazwyczaj niewiele kalorii, a są bardzo sycące. Po takim wstępie nie będziesz miała ochoty na główne danie.
  3. Wybieraj odpowiednie miejsca Zamiast umawiać się z przyjaciółką na kolację do pizzerii czy włoskiej knajpy specjalizującej się w makaronach, postawcie na tę z warzywno-owocowymi wariacjami.

Dowiedz się więcej:

na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Vita
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (9)
/2 lata temu
Wszystko zależy od Twojej dobrej motywacji i wiedzy która jest niezbędna by osiągnąć cel. Bez tego ani rusz. I takie zmieszanie porcji nic to nie da tym bardziej jak mamy jeść dalej słodycze i inne tego typu rzeczy :-( Mnie przekonała koleżanka do diety jak po kilku tygodniach nie widząc jej wreszcie się spotkałyśmy, i wiecie co????
/2 lata temu
Osobom z nadwagą takie porady nie przyniosą niczego dobrego. Problem zwykle jest poważny i mimo stosowania diet waga stoi w miejscu. Nie zapominajmy o acetomale i aktywności fizycznej, to one poza dietą mają wpływ na to ile i jak szybko schudniemy.
/2 lata temu
lenistwo zawsze się kończy otyłością albo niezdrowiem, trzeba bacznie zważać na to co się ję, jeśli nawyki są silniejsze można wspomóc się suplementem np. ziołowy Novoslim
POKAŻ KOMENTARZE (6)