POLECAMY

Dieta na bazie oleju? Poznaj dietę dr Budwig- schudnij i nie pozwól dopaść się rakowi!

Dieta dr Budwig znana jest szerzej jako dieta antynowotworowa. Bazuje na oleju lnianym, węglowodanach prostych, błonniku i przeciwutleniaczach. Ma za zadanie oczyszczenie i detoksykację organizmu, a także zniwelowanie wielu schorzeń. Na czym polega ta uwielbiana przez wielu dieta?
/ 2 tygodnie temu
Dieta na bazie oleju? Poznaj dietę dr Budwig- schudnij i nie pozwól dopaść się rakowi! fot. Adobe Stock

Dieta Budwig swoją nazwę wzięła od swojej twórczyni: niemieckiej chemik i aptekarki, Johanny Budwig. W założeniu miała być dietą przeciwrakową, jednak szybko zdobyła popularność i chętnie stosowana jest profilaktycznie, a także wspomagająco w leczeniu innych schorzeń. Dieta ta polega na stałej obecności oleju lnianego w diecie, a także na unikaniu spożywania żywności przetworzonej i cukrów. Wszystko to prowadzi do oczyszczenia i regeneracji organizmu.

Wiele z nas szuka swojej diety-cud, która pomogłaby zrzucić zbędne kilogramy, ale jednocześnie nie naraziłaby na utratę jędrności skóry i problemy ze zdrowiem, związane z niedoborami w diecie. Co jednak, gdyby przy okazji pomagała uporać się ze schorzeniami, a nawet wspomagała leczenie raka? Czy to w ogóle możliwe? Dowiedz się więcej o diecie Budwig.

Dlaczego nie lubimy diet?

Większość diet kojarzy się z eliminacją nie tylko cukru, ale przede wszystkim tłuszczu. W efekcie spożywa się więc najczęściej produkty typu „light”, po których często jest się szybko głodnym, a także słabym. Diety niskokaloryczne są również często mało urozmaicone, dlatego powodują dodatkowo osłabienie organizmu: wypadanie włosów, pogorszenie się stanu cery, utratę sił czy nawet znaczny spadek formy psychicznej.

Dieta Budwig- kuracja dobrymi tłuszczami

Dieta Budwig nazwę wzięła od nazwiska jej wynalazcy: dr Johanny Budwig, niemieckiej chemik i aptekarki. Opracowana przez nią dieta opiera się na spożywaniu „dobrych” tłuszczów i białka. W założeniu miała to być dieta antynowotworowa, jednak dziś stosowana jest zarówno przy łagodzeniu różnych schorzeń, jak również profilaktycznie.

Zamień złe tłuszcze na dobry olej lniany!

Główną ideą diety skonstruowanej przez dr Budwig jest dostarczenie organizmowi tłuszczów omega-3, węglowodanów prostych, błonnika oraz przeciwutleniaczy. Podstawą sposobu żywienia według jej zasad jest olej lniany – nieoczyszczony, tłoczony na zimno, a także eliminacja tłuszczów zwierzęcych, olejów rafinowanych, jak również masła i margaryny. Dr Budwig wierzyła w zbawienne działanie oleju lnianego, a dzienne zalecane ilości do spożycia uzależniła od stanu zdrowia. Profilaktycznie powinno spożywać się 1-2 łyżki dziennie, 4-5 łyżek dziennie przy schorzeniach średniej skali, a 6-8 łyżek przy ciężkich chorobach.

Założenia diety dr Budwig

Ważnym założeniem diety jest wyeliminowanie z jadłospisu żywności przetworzonej i konserwantów, na rzecz tej naturalnej i ekologicznej. Zakłada również, że posiłki są wartościowe jedynie bezpośrednio po przyrządzeniu, a odgrzewanie niszczy ich wartość. Ważne jest również picie 2-2,5 litra płynów dziennie, przede wszystkim wody, ale także herbat i soków. Na diecie zalecane jest również spożywanie warzyw – surowych oraz gotowanych, a także świeżych bądź suszonych owoców, tłustych ryb i odtłuszczonych produktów fermentacji mlekowej.

Dieta Budwig – dla kogo?

Ten rodzaj diety znany jest przede wszystkim jako naturalna broń antyrakowa, jednak poleca się ją tak naprawdę każdemu: jest po prostu zdrowa i pomaga wypracować sobie dobre nawyki żywieniowe, pomagające zachować zdrowie i szczupłą sylwetkę. Polecana jest także osobom borykającym się z różnymi schorzeniami:

  • stłuszczenie wątroby
  • schorzenia układu sercowo-naczyniowego
  • wrzody
  • artretyzm
  • cukrzyca.

Dieta może być stosowana przez każdego – pod warunkiem, że lekarz nie stwierdzi indywidualnych przeciwwskazań do jej prowadzenia.

To może cię zainteresować!

Olej lniany – kopalnia nienasyconych kwasów tłuszczowych
Olej lniany w profilaktyce
Olej lniany w kosmetyce – sposoby na domowe kosmetyki 

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/tydzień temu
Dodam że najlepsze dla naszego organizmu jest również, aktywność fizyczna. Wystarczy jak będziemy uprawiać jakikolwiek sport, może to być bieganie, a nawet spacer 4 godziny tygodniowo, stanowczo zmniejszy się podatność na choroby. Więcej na dietaikulturystyka.pl
/2 tygodnie temu
Myślę, że to rzeczywiście cos bardzo fajnego. Ja jednak nie ograniczam się do wybranych potraw ponieważ lubię próbowac róznych rzeczy. Jem teraz regularne posiłki dzięki temu, że zdecydowałam się na catering dietetyczny i zamawiam sobie posiłki z Warszawski Dzień od pana gesslera. Wszystko jest smaczne, zdrowe i róznorodne. Dieta się nie nudzi, bo cały czas jest cos nowego.