POLECAMY

Co jest dobre na odchudzanie? Oto lista 10 najlepszych porad

Chcesz schudnąć? Zanim zaczniesz wprowadzać dietę w życie wypróbuj sztuczki, które same sprawdziłyśmy... One naprawdę działają!

Co jest dobre na odchudzanie? Oto lista 10 najlepszych porad fot. Fotolia

1. Dzień zacznij śniadaniem

Rano twój organizm potrzebuje energii, by się rozruszać. Wstań wcześniej i zjedz solidny posiłek. Dzięki temu po 2–3 godzinach nie rzucisz się na tuczące przekąski.

2. Nie popijaj jedzenia

Wodę, soki i herbatę pij między posiłkami. Na pół godziny przed jedzeniem wypij szklankę wody mineralnej – wypełnisz żołądek i szybciej poczujesz się syta.

3. Odchudzaj kanapki

Chleb smaruj cienko miękkim masłem lub margaryną, a nie masłem trzymanym w lodówce. Łatwiej je rozsmarować i mniej się go zużywa. Tak możesz zaoszczędzić nawet 5 g masła, czyli ok. 45 kcal.

4. Jedz po kolei

Posiłki zaczynaj od jedzenia warzyw: sałaty, selera naciowego, brokułów, rzodkiewki, kalafiora, które szybko wypełnią żołądek. Dania najbardziej kaloryczne (mięso, makaron) zostaw sobie na koniec. Będziesz już prawie syta i na pewno zjesz ich mniej.

5. Żuj gumę

Gdy robisz zakupy lub gotujesz, najłatwiej ulegasz pokusie pojadania. Żucie gumy, najlepiej o smaku miętowym (oczywiście bez cukru), zmniejsza apetyt.

6. Ograniczaj się w weekendy

Zaoszczędzisz kalorie, jedząc w sobotę i niedzielę tylko dwa główne posiłki: śniadanie i późny obiad. Jeśli pomiędzy nimi zgłodniejesz, zjedz jogurt lub chrup surowe warzywa.

7. Przekąś coś przed obiadem

Na godzinę przed posiłkiem zjedz 3 łyżki otrębów owsianych z małym opakowaniem jogurtu, jajko na twardo lub pół puszki tuńczyka w sosie własnym. Nie będziesz taka głodna i zjesz mniejszą porcję.

8. Dziel posiłki

Zanim zaczniesz jeść, podziel każde danie na dwie części. Zjedz połowę. Odczekaj 10 minut. Jeśli nadal będziesz głodna, dokończ posiłek. W przeciwnym razie schowaj resztę do lodówki.

9. Pij cappuccino

Jeśli masz ochotę na coś dobrego, zrób filiżankę cappuccino z chudym mlekiem, oczywiście bez cukru. Świetnie smakuje. Ma tylko 50 kcal i ok. 2 g tłuszczów.

10. Nie rób zapasów

Nie trzymaj w domu dużej ilości słodyczy, chipsów i tuczących przekąsek. Jeśli masz ochotę na lody lub ciasteczka, kup małą paczkę. Nie przesadzisz nawet wtedy, gdy zjesz całe opakowanie.

Dowiedz się więcej:

napisane na podstawie tekstu autorstwa Agnieszki Leciejewskiej
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (91)
/3 miesiące temu
Doświadczona osoba nie jestem, ale wiem gdzie można uzyskać najlepsza pomoc w tym temacie. Ja znalazłam ciekawa ofertę pewnego hotelu w Polanicy zdrój. Hotel nazywal się Medical Sensus.Dokładniej był to pakiet o nazwie zdrowe odchudzanie, sama nazwa przykuła moja uwagę. Postanowiłam zainwestować w siebie i wybrać się na taki pobyt. Podczas spędzania czasu w hotelu miałam poradnie dietetyczna, Pan dietetyk bardzo sympatyczny, pokazał mi drogę do łatwego i przyjemnego odchudzania. Dietę stosuje do dzisiaj i to był klucz do sukcesu! sam pakiet oferuje również poradnie fizjoterapeutyczną oraz kąpiele odchudzające co było dla mnie dużym zaskoczeniem jak kąpiel może wpłynąć na odchudzanie. A jednak może! Tydzien i efekty były widczone, ogromny szok i wielka radość ze jednak potrafię wiec polecam naprawdę wszystkim tym którzy zaczynają przygodę z odchudzaniem :)
/3 miesiące temu
naturalne, ziołowe suplementy z zieloną herbatą i yerba mate np. HydroFit (Rodzina Zdrowia).
/5 miesięcy temu
na odchudzanie polecam sięgnięcie po naturalny preparat Piperine Burner który pomógł mi schudnąć w 3 miesiące z całej nadwagi.
POKAŻ KOMENTARZE (88)