Co jest dobre na odchudzanie? Oto lista 10 najlepszych porad

Chcesz schudnąć? Zanim zaczniesz wprowadzać dietę w życie wypróbuj sztuczki, które same sprawdziłyśmy... One naprawdę działają!

fot. Fotolia

1. Dzień zacznij śniadaniem

Rano twój organizm potrzebuje energii, by się rozruszać. Wstań wcześniej i zjedz solidny posiłek. Dzięki temu po 2–3 godzinach nie rzucisz się na tuczące przekąski.

2. Nie popijaj jedzenia

Wodę, soki i herbatę pij między posiłkami. Na pół godziny przed jedzeniem wypij szklankę wody mineralnej – wypełnisz żołądek i szybciej poczujesz się syta.

3. Odchudzaj kanapki

Chleb smaruj cienko miękkim masłem lub margaryną, a nie masłem trzymanym w lodówce. Łatwiej je rozsmarować i mniej się go zużywa. Tak możesz zaoszczędzić nawet 5 g masła, czyli ok. 45 kcal.

4. Jedz po kolei

Posiłki zaczynaj od jedzenia warzyw: sałaty, selera naciowego, brokułów, rzodkiewki, kalafiora, które szybko wypełnią żołądek. Dania najbardziej kaloryczne (mięso, makaron) zostaw sobie na koniec. Będziesz już prawie syta i na pewno zjesz ich mniej.

5. Żuj gumę

Gdy robisz zakupy lub gotujesz, najłatwiej ulegasz pokusie pojadania. Żucie gumy, najlepiej o smaku miętowym (oczywiście bez cukru), zmniejsza apetyt.

6. Ograniczaj się w weekendy

Zaoszczędzisz kalorie, jedząc w sobotę i niedzielę tylko dwa główne posiłki: śniadanie i późny obiad. Jeśli pomiędzy nimi zgłodniejesz, zjedz jogurt lub chrup surowe warzywa.

7. Przekąś coś przed obiadem

Na godzinę przed posiłkiem zjedz 3 łyżki otrębów owsianych z małym opakowaniem jogurtu, jajko na twardo lub pół puszki tuńczyka w sosie własnym. Nie będziesz taka głodna i zjesz mniejszą porcję.

8. Dziel posiłki

Zanim zaczniesz jeść, podziel każde danie na dwie części. Zjedz połowę. Odczekaj 10 minut. Jeśli nadal będziesz głodna, dokończ posiłek. W przeciwnym razie schowaj resztę do lodówki.

9. Pij cappuccino

Jeśli masz ochotę na coś dobrego, zrób filiżankę cappuccino z chudym mlekiem, oczywiście bez cukru. Świetnie smakuje. Ma tylko 50 kcal i ok. 2 g tłuszczów.

10. Nie rób zapasów

Nie trzymaj w domu dużej ilości słodyczy, chipsów i tuczących przekąsek. Jeśli masz ochotę na lody lub ciasteczka, kup małą paczkę. Nie przesadzisz nawet wtedy, gdy zjesz całe opakowanie.

Dowiedz się więcej:

napisane na podstawie tekstu autorstwa Agnieszki Leciejewskiej
SKOMENTUJ (88)
Jak i gdzie bezpiecznie kupować suplementy?
KOMENTARZE (88)
kasiulka24/miesiąc temu
De facto ogólne porady i część z nich dawno nie aktualna. Polecam kontakt ze specjalistą. Ja jeszcze pół roku temu wahałam się i nigdy bym nie pomyślała, że zgłoszę się do jakiegoś trenera czy dietetyka. W końcu każdy sypie tyle ogólnych rad typu MŻ. Jednakże biochemia organizmu jest specyficzna i trzeba tutaj znać pewne procesy, tym bardziej, iż u różnych osób różnie przebiegają. Dlatego nie można mierzyć wszystkich jedną miarą. Ja skorzystałam z pomocy trenera i dietetyka. Dostałam uszytą na miarę dietę + treningi personalne pod kątem poprawy samopoczucia oraz zmniejszenia tkanki tłuszczowej. Z dużej wdzięczności i spadkowi ponad 20 kg polecam z całego serca tą osobę - Albert Kośmider z Warszawy. Oto strona: albertkosmider.pl
Patka/miesiąc temu
Ewa a możesz napisać jaka diete stosujesz i ile juz zrzucilas stosujac ten beslim 3?
Ewa/miesiąc temu
Chcesz schudnąć? To nie siedź ciągle na kanapie! Chcesz schudnąć? To przestań podjadać! Chcesz schudnąć? To nie jedz tłustych potraw! Najważniejsze jest to, co ląduje na naszym talerzu. Widze to po miesiącu odchudzania. Zaczynam się wspomagać też be slim3 żeby trochę szybciej schudnąć, bo w czerwcu mam ślub siostry i muszę się w sukienkę zmieścić, ale tak jak napisałam- przede wszystkim ważne jest odżywianie!
POKAŻ KOMENTARZE (88)