Co jest dobre na odchudzanie? Oto lista 10 najlepszych porad

Chcesz schudnąć? Zanim zaczniesz wprowadzać dietę w życie wypróbuj sztuczki, które same sprawdziłyśmy... One naprawdę działają!

fot. Fotolia

1. Dzień zacznij śniadaniem

Rano twój organizm potrzebuje energii, by się rozruszać. Wstań wcześniej i zjedz solidny posiłek. Dzięki temu po 2–3 godzinach nie rzucisz się na tuczące przekąski.

2. Nie popijaj jedzenia

Wodę, soki i herbatę pij między posiłkami. Na pół godziny przed jedzeniem wypij szklankę wody mineralnej – wypełnisz żołądek i szybciej poczujesz się syta.

3. Odchudzaj kanapki

Chleb smaruj cienko miękkim masłem lub margaryną, a nie masłem trzymanym w lodówce. Łatwiej je rozsmarować i mniej się go zużywa. Tak możesz zaoszczędzić nawet 5 g masła, czyli ok. 45 kcal.

4. Jedz po kolei

Posiłki zaczynaj od jedzenia warzyw: sałaty, selera naciowego, brokułów, rzodkiewki, kalafiora, które szybko wypełnią żołądek. Dania najbardziej kaloryczne (mięso, makaron) zostaw sobie na koniec. Będziesz już prawie syta i na pewno zjesz ich mniej.

5. Żuj gumę

Gdy robisz zakupy lub gotujesz, najłatwiej ulegasz pokusie pojadania. Żucie gumy, najlepiej o smaku miętowym (oczywiście bez cukru), zmniejsza apetyt.

6. Ograniczaj się w weekendy

Zaoszczędzisz kalorie, jedząc w sobotę i niedzielę tylko dwa główne posiłki: śniadanie i późny obiad. Jeśli pomiędzy nimi zgłodniejesz, zjedz jogurt lub chrup surowe warzywa.

7. Przekąś coś przed obiadem

Na godzinę przed posiłkiem zjedz 3 łyżki otrębów owsianych z małym opakowaniem jogurtu, jajko na twardo lub pół puszki tuńczyka w sosie własnym. Nie będziesz taka głodna i zjesz mniejszą porcję.

8. Dziel posiłki

Zanim zaczniesz jeść, podziel każde danie na dwie części. Zjedz połowę. Odczekaj 10 minut. Jeśli nadal będziesz głodna, dokończ posiłek. W przeciwnym razie schowaj resztę do lodówki.

9. Pij cappuccino

Jeśli masz ochotę na coś dobrego, zrób filiżankę cappuccino z chudym mlekiem, oczywiście bez cukru. Świetnie smakuje. Ma tylko 50 kcal i ok. 2 g tłuszczów.

10. Nie rób zapasów

Nie trzymaj w domu dużej ilości słodyczy, chipsów i tuczących przekąsek. Jeśli masz ochotę na lody lub ciasteczka, kup małą paczkę. Nie przesadzisz nawet wtedy, gdy zjesz całe opakowanie.

Dowiedz się więcej:

napisane na podstawie tekstu autorstwa Agnieszki Leciejewskiej
Jak i gdzie bezpiecznie kupować suplementy?
SKOMENTUJ (89)
KOMENTARZE (89)
hanka/3 tygodnie temu
Żucie gumy najbardziej mnie rozbawiło, niekoniecznie to jest dobre jednak :D Produkty wspomagające sa dobrym rozwiązaniem i ja i siostra używałyśmy Be Light Plus+ i obie zyskałyśmy zadowalający efekt, nasz metabolizm się ustabilizował, nie byłyśmy cały czas głodne i nareszcie nie chodziły za nami aż tak słodycze :D
kasiulka24/2 miesiące temu
De facto ogólne porady i część z nich dawno nie aktualna. Polecam kontakt ze specjalistą. Ja jeszcze pół roku temu wahałam się i nigdy bym nie pomyślała, że zgłoszę się do jakiegoś trenera czy dietetyka. W końcu każdy sypie tyle ogólnych rad typu MŻ. Jednakże biochemia organizmu jest specyficzna i trzeba tutaj znać pewne procesy, tym bardziej, iż u różnych osób różnie przebiegają. Dlatego nie można mierzyć wszystkich jedną miarą. Ja skorzystałam z pomocy trenera i dietetyka. Dostałam uszytą na miarę dietę + treningi personalne pod kątem poprawy samopoczucia oraz zmniejszenia tkanki tłuszczowej. Z dużej wdzięczności i spadkowi ponad 20 kg polecam z całego serca tą osobę - Albert Kośmider z Warszawy. Oto strona: albertkosmider.pl
Patka/2 miesiące temu
Ewa a możesz napisać jaka diete stosujesz i ile juz zrzucilas stosujac ten beslim 3?
POKAŻ KOMENTARZE (89)