POLECAMY

Chcesz schudnąć? Jedz białko!

To mit, że białko jest zarezerwowane tylko dla mężczyzn, którzy budują masę mięśniową. W jaki sposób białko przyczynia się do chudnięcia? Ile białka powinniśmy spożywać w diecie redukcyjnej?

białko

fot. Fotolia

Białko często kojarzone jest z kulturystami, którzy budują masę, rzeźbią mięśnie, a także przyspieszają regenerację organizmu po ciężkim treningu fizycznym. Jednakże nie każda z kobiet wie, że białko posiada również właściwości odchudzające, dlatego polecane jest dla pań, które mają zamiar zredukować tkankę tłuszczową. Postaramy się wyjaśnić, w jaki sposób białko może wspomóc proces odchudzania.

Białko w procesie redukcji wagi

Zacznijmy od tego, że mimo iż białko przyczynia się zrzucenia wagi, wśród kobiet krąży opinia, że wprowadzając do diety szejka białkowego, jesteśmy skazane na wzrost masy mięśniowej. Białko wciąż jest kojarzone z umięśnionymi panami, spędzającymi całe dnie na siłowni. Rozwiejmy zatem kilka mylnych stereotypów i mitów na jego temat!

Proporcja makroskładników

Jeśli naszym marzeniem jest utrata zbędnych kilogramów przy jednoczesnym przyspieszeniu spalania tłuszczu, to z pewnością dążymy do osiągnięcia tzw. ujemnego bilansu energetycznego. Bilans ujemny to nic innego jak fundament diety, ponieważ zgromadzony w zapasach tłuszcz zaczyna brać udział w procesach energetycznych naszego organizmu.

Prawidłowo dobrana dieta redukcyjna powinna zawierać około 30% białka. Naturalnie, tym samym należy obniżyć poziom węglowodanów (najlepiej prostych na rzecz złożonych) do poziomu 40%, zaś tłuszczy do około 20%. Takie proporcje sprawią, że nasz metabolizm zostanie „podkręcony”, co przełoży się na szybsze spalanie kalorii.

W jaki sposób białko przyczynia się do zrzucania kilogramów?

Udział białka w każdej diecie redukcyjnej sprawia, że metabolizm staje się szybszy i to nawet o 25%, dzięki czemu chudniemy. Wyjaśnia to, dlaczego w dietach odchudzających bardzo często pojawiają się produkty takie jak:

  • chuda wołowina,
  • drób,
  • jaja,
  • białko serwatkowe.

Idealny metabolizm każdego dnia

Oczywiście w teorii doskonale zdajemy sobie sprawę, że spożycie zalecanych posiłków jest niezwykle ważne. W praktyce jednak mamy z tym problem. Codzienne obowiązki i szybkie tempo życia sprawiają, że często nie mamy szans, aby przygotować posiłki zalecane  przez dietetyka, gdyż są czasochłonne.

Warto więc wspomóc się szejkiem, który wzbogaci naszą dietę, a przede wszystkim wprowadzi do niej pełnowartościowe proteiny. Bardzo dobrym nawykiem jest także spożycie białka po wysiłku fizycznym. Wiele kobiet, które są na diecie odchudzającej, zaczyna dzień od porannego omletu z odżywką białkową.

Powoli zmienia się mentalność kobiet, jeśli chodzi o stosowanie suplementacji. Coraz więcej pań decyduje się na uzupełnianie swojej diety w m.in. białko. Wzrasta świadomość w zakresie zdrowego odżywiania czy treningu, mającego na celu wymodelowanie ciała.

Zobacz też: Tłuszcze polecane w diecie strukturalnej

Korzyści ze zwiększonej podaży białka w diecie

Białko nie jest zarezerwowane wyłącznie dla sportowców. To prawda, że  trenującym dodaje energii, sprawia, że ich mięśnie stają się pięknie wyrzeźbione, a kondycja codziennie ulega polepszeniu. Jednakże, białko posiada szereg innych korzyści, które docenią wszyscy na diecie. Wszystko dlatego iż:

  • Wspomaga odporność organizmu dzięki syntezie przeciwciał.
  • Regularne spożycie białka w każdej postaci powoduje, że czujemy się syci, nie czujemy głodu, a tym samym spożywamy mniejsze ilości kalorii. Co więcej nie mamy także ochoty na wysokokaloryczne przekąski pomiędzy posiłkami.
  • Białko przyspiesza regenerację naszego ciała. Każda dieta redukcyjna powinna być połączona z prawidłowo dobraną aktywnością fizyczną, co dla osób o słabej kondycji może być nie lada problemem. Wysiłek fizyczny, dzięki spożyciu białka przestaje więc być uciążliwy, gdyż organizm szybciej odzyskuje utraconą siłę oraz energię.
  • Reguluje gospodarkę hormonalną.
  • Wspomaga kształtowanie sylwetki wszystkim regularnie ćwiczącym.

Białko uważane jest za kluczowy i bardzo istotny składnik pokarmowy, jeżeli stosujemy dietę redukcyjną. Sprawia, że nasze wysiłki związane z odchudzaniem stają się o wiele skuteczniejsze, a my osiągamy wymarzoną figurę. Warto więc zerwać z mitem, że białko jest wyłącznie elementem diety sportowców i śmiało włączyć je do naszego codziennego jadłospisu.

Naturalnie, nie możemy zapominać o tym, że aby cieszyć się osiągniętym sukcesem, nie wystarczy jedynie sama suplementacja. Ona może jedynie wspomóc nasze wysiłki, zaś my sami powinniśmy odżywiać się zdrowo, sięgnąć po warzywa i owoce, a także pić dużo wody mineralnej. Bez wątpienia liczy się także nasza aktywność fizyczna, która sprawi, że z dumą będziemy mogły latem pokazać ciało na plaży!

Zobacz też: Białko w proszku

Autor:  Aneta Rachwał-Adamczyk

kfd.pl

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/2 lata temu
Oczywiście, że białko to podstawa, najlepiej w połączeniu ze świeżymi warzywami :) U mnie ostatnio królują posiłki Smartfood (wysokobiałkowe), sprawdzają się, kiedy spędzam wiele godzin w pracy, a ostatnio niestety zdarza się :) Nie muszę może schudnąć bardzo dużo, ale zamierzam wyrzeźbić swoje ciało, a dzięki tej diecie i oczywiście ćwiczeniom, jestem na dobrej drodze, żeby to osiągnąć.
/2 lata temu
Dzien dobry. Fajnie, ze sa takie grupy ludzi, którzy wzajemnie się wspieraja w odchudzaniu. Mnie to na przykład bardzo motywuje, dlatego tu jestem. Pare slow o mnie. Mam 29 lat i po urodzeniu dziecka zostalo mi 14 kilo. Jestem aktualnie na dukanie, który szczerze mówiąc jest dla mnie najlepszy. Dodatkowo wspomagam się takim preparatem Therm Line Fast. Kilogramy poki co leca w dol, wiec jestem dobrej mysli. Stosuje z was ktos dukana?
/2 lata temu
Schudnąć bez jojo nie jest łatwo , ale znalazłam w necie dobre porady i zastosowałam się do nich co zaowocowało spadkiem wagi -7kg. Wpiszcie sobie w google, napewno sie przyda - xxally radzi jak szybko schudnąć