Sprawdź! Czy bieganie na czczo jest bezpieczne?

Wiosna, wiele z nas decyduje się codziennie rano biegać. To świetnie, ale lepiej na czczo, czy po śniadaniu?

fot. Fotolia

Czy bieganie na czczo jest bezpieczne?

Zawodowi sportowcy często trenują na czczo, ale co jest dobre dla zawodowca, niekoniecznie służy amatorom. Ćwiczenia z pustym żołądkiem (zwłaszcza po nocy) to jak jazda samochodem z pustym bakiem. Twój organizm – jak auto – potrzebuje paliwa, by efektywnie pracować.

W jaki sposób możesz sobie zaszkodzić biegając na czczo?

  1. Twój organizm z braku węglowodanów we krwi zacznie spalać mięśnie. W efekcie zamiast zyskać kondycję, stracisz ją.
  2. Po godzinnym wysiłku bez jedzenia opadniesz z sił i przez resztę dnia będziesz wycieńczona.
  3. Po całonocnym „poście” ryzykujesz gwałtowny spadek poziomu cukru we krwi, co może się skończyć omdleniem.

Jaka alternatywa będzie lepsza od biegania na czczo?

Choć z jednej strony lepiej nie biegać na czczo, z drugiej obfite śniadanie zjedzone tuż przed bieganiem będzie ci ciążyć w żołądku. Idealnym rozwiązaniem jest zjedzenie lekkiej przekąski na pół godziny przed treningiem. Przykłady znajdziesz poniżej:
  • owoc - nie wymaga przygotowań, wystarczy go umyć i zjeść. najlepszy będzie banan lub jabłko, w sezonie mogą być też gruszki
  • kanapka - wystarczy jedna kromka pełnoziarnistego chleba z szynka i liściem sałaty lub plastrem pomidora
  • batonik energetyczny - jeśli na prawdę nie masz czasu rano, zrób wcześniej zapas batoników typu muesli i zjedz jeden przed treningiem

Dowiedz się więcej o bieganiu:

napisane na podstawie tekstu zamieszczonego w miesięczniku Vita
SKOMENTUJ (7)
Pasta jajeczna - Kasia gotuje z Polki.pl
KOMENTARZE (7)
Ola/3 lata temu
co za bzdury, schudłam 6-7 kilo, biegam na czczo co dwa dni! :D od 3 miesięcy. Dla chcącego nic trudnego :D wy to chyba po bieganiu pączki jecie :D
Ola/3 lata temu
co za bzdury, schudłam 6-7 kilo, biegam na czczo co dwa dni! :D od 3 miesięcy. Dla chcącego nic trudnego :D wy to chyba po bieganiu pączki jecie :D
monik/3 lata temu
bieganie na czczo zalety: - szybsze spalanie tkanki tłuszczowej (udowodnione badaniami) - zwiększone tępo metabolizmu - idealny sposób na kaca :p bieganie na czczo wady: - utrata glikogenu wątrobowego i w konsekwencji pobór z mięśni - mniejsza wydolność organizmu wynikająca z naszego rytmu dobowego (największa ok 12 godziny) - zwiększone magazynowanie tłuszczu ( po intensywnym wysiłku na czczo zjedzone śniadanie zamieniane jest w tłuszcz a nie przechowywane w wątrobie, czyli później ciężej go się pozbyć bilans: lepiej nie biegać na pusty żołądek :)
POKAŻ KOMENTARZE (7)