Co tak naprawdę daje bieganie? Oto 5 najważniejszych korzyści

Twoja waga jest zbyt wysoka? Regularny jogging sprawi, że schudniesz! Dowiedz się, co jeszcze daje... bieganie!

/ 3 tygodnie temu
fot. Fotolia

Jogging angażuje do pracy niemal wszystkie partie mięśni. Co jeszcze daje bieganie? Otóż jako jeden z przodujących sportów aerobowych wzmacnia całą tkankę mięśniową, rozwija kondycję, w szybkim tempie spala tłuszcz i dotlenia organizm. Właśnie z tych przyczyn warto jest przekonać się do tego sportu (choć na początku może być to trudne).

Co daje bieganie? Oto 5 najważniejszych korzyści

1. Odchudza i odtruwa

Przy odpowiedniej diecie przyspiesza metabolizm, a to z kolei sprawia, że szybciej tracisz na wadze. Dodatkowo twoje ciało szybciej wydala z siebie toksyny, dzięki czemu twoje samopoczucie poprawia się!

Jak biegać, żeby schudnąć?

2. Rozwija mięśnie

W procesie odchudzania jest to bardzo ważne, bowiem właśnie tkanka mięśniowa czerpie z organizmu największe pokłady energii, a tym samym spala najwięcej kalorii! Warto podkreślić, że mowa o spalaniu kalorii również podczas "nic-nierobienia" :)

11 rad profesjonalnych biegaczy

3. Rzeźbi sylwetkę

Poprzez budowanie mięśni, nasze ciało staje się nie tylko jędrniejsze, ale także bardziej "ubite". Ponieważ mięśnie ważą więcej niż tkanka tłuszczowa i zajmują przy tym znacznie mniej miejsca, uprawiając bieganie waga może stać w miejscu, ale obwody maleją. Dlatego zamiast skupiać się na traconych kilogramach, zmierz się!

4. Zwalcza cellulit

Poprzez intensywny ruch i związany z nim rozwój tkanki mięśniowej rozbijane są złogi tłuszczu, które tworzą znienawidzoną przez wszystkie kobiety pomarańczową skórkę. System limfatyczny w trakcie treningu odprowadza również znacznie więcej toksyn, dzięki czemu cellulit zaczyna powoli znikać.

5. Poprawia nastrój

Ruch to nie tylko zdrowie - ruch to również doskonała recepta na zmęczenie, ospałość i zły humor. Dzięki dotlenieniu organizmu zyskujemy więcej życiowej energii i chęci do życia!

Czy bieganie na czczo jest bezpieczne?

Na co zwrócić uwagę przed zakupem odzieży do biegania?
SKOMENTUJ (7)
KOMENTARZE (7)
Roksana/przedwczoraj
Dla mnie dodatkowo dodaje pewności siebie - dzięki regularnemu bieganiu schudłam już ponad 7 kg! Oczywiście na początku może być trudno a masa problemów i brak motywacji mogą dać się we znaki. To okres przejściowy i trzeba go przetrwać bo potem będzie coraz lepiej - zachęcam do przeczytania kompleksowego poradnika dla początkującego biegacza >> fit pl/news/sport/jak-zaczac-biegac-jak-biegac-tak-zeby-schudnac,3748,1,0.html
Magda/tydzień temu
Ja dopiero rozpoczynam swą przygodę z bieganiem. Jestem bardzo zmotywowana, a czytając artykuł jeszcze bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to sport dla mnie. Mam nadzieję, że pomoże mi on odzyskać swą figurę i zyskać ładniejszy wygląd ciała. Dużo czytałam przed rozpoczęciem treningów biegowych o wpływie wysokości pulsu na efekty. Dlatego też by jak najbardziej wykorzystać swe możliwości zakupiłam w Mimari pulsometr Beurer PM 58, który pozwala mi na kontrolę pulsu podczas treningu jak również pokazuje ilość spalonych kalorii. A Wy jakich dokonujecie pomiarów podczas biegania?
Kasia/2 tygodnie temu
ja uwielbiam biegać. 2-3 razy w tygodniu jak dla mnie wystarcza. czuję się lepiej i wyglądam super. po bieganiu zawsze się rozciągam i to też bardzo lubię. Jem dużo warzyw i owoców, unikam słodyczy i alkoholu. Koleżanka powiedziała mi o takim suplemencie 2 be slim, to biorę by przyspieszyć efekt. Piję prawie 2 butelki wody dziennie i bardzo duzo zielonej herby.
POKAŻ KOMENTARZE (7)