POLECAMY

5 noworocznych postanowień dla figury!

Jeśli co roku twoje postanowienia noworoczne kończą się fiaskiem to może pora ustanowić realne cele?

Mało kto potrafi się oprzeć magii nowego roku i związanej z nim szansy na zmianę. Jeśli co roku twoje postanowienia kończą się jednak fiaskiem to może pora ustanowić realne cele…

5 noworocznych postanowień dla pięknej figury!

Fot. Fotolia

W idealnym świecie od pierwszego stycznia byłybyśmy w stanie jeść jak modelki - sałatę i jabłka, biegać po dwie godziny dziennie i do Wielkanocy zrzuciłybyśmy cały balast. Niestety, ludzka natura zmienia się powoli a rewolucja jej nigdy nie służy. Dlatego, jeśli chcesz zacząć dobrze o konkretnie to skup się na poniższych punktach, które pozwolą żyć zdrowiej, ograniczyć wagę i… utrzymać się cały rok w swoich postanowieniach.

1. ZWOLNIJ. Kluczem do sukcesu w zmianie diety jest nowe podejście. Przestań wrzucać w siebie jedzenie, byle kiedy, byle co i zacznij się nim interesować. Jedz powoli, w małych porcjach, małymi kęsami, z towarzystwem. Kupuj mniej ale drożej i rozmaiciej aby stać się koneserem jedzenia. Szybko zaobserwujesz, że wystarcza ci mniej aby czuć się pełnym.

2. PIJ. To już nudne, ale faktycznie mało kto z nas pije wystarczająco dużo. Tymczasem, regularne picie przez cały dzień pomaga kontrolować apetyt o pozwala uregulować całą gospodarkę trawienną i wydalniczą. Kup większe kubki a na biurku zawsze stawiaj sobie wypełnioną wodą półtoralitrową butelkę – przed wyjściem do domu musi być zawsze pusta!

3. PRZYTNIJ NA CUKRZE. Postaraj się wyeliminować go z napojów nie słodząc kawy ani herbaty, porzuć nawyk podjadania cukierków i batonów. Pomożesz nie tylko figurze ale też skórze i zębom. Idealnie, jeśli ograniczysz smak słodki w ogóle, bo wtedy twoje ciało naturalnie przychyli się w stronę innych smaków. Jeśli to zbyt trudne, postaw na owoce (surowe i suszone) I jedz je jako przekąski między posiłkami, gdy łapie cię ochotą na co nieco.

4. WŁĄCZ MÓZG. Przestań jeść z głupoty – bo leży, bo widzisz, bo wszyscy jedzą. Jeśli będziesz jeść trzy główne posiłki i dwie przekąski między nimi, to nie masz szans na głód. Jeśli masz chandrę, to nie pogarszaj jej nadwagę; jeśli jesteś nerwowa, znajdź fizyczny sposób na rozładowanie. Dwa dobre sposoby na kontrolowanie jedzenia, to mycie zębów i nitkowanie po każdym posiłku, które z czasem przyzwyczają cię przyjemnej świeżości w ustach oraz częste żucie miętowej gumy.

5. TRZY KOLORY. Aby urozmaicić dietę zastosuj kolorową zasadę – każdego dnia musisz zjeść co najmniej trzy różne kolory I nie myślimy tu o opakowaniach albo barwnych cukierkach. Wybieraj śniadania i obiady tak, aby znalazł się w nich czerwony (pomidory, truskawki, jabłko, buraki, papryka, rzodkiewka…), pomarańczowy (marchew, dynia, łosoś, pomarańcza…), żółty (banan, cebula, ananas, kukurydza…), zielony (sałata, kapusta, groszek, ogórek, szpinak, kiwi, awokado…) oraz biały (czosnek, rzepa, seler, pietrucha, kalafior).

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/5 lat temu
fajne ciekawe ile schudniesz jak będziesz tak roiła przesz miesić
/5 lat temu
Ciekawe :)