POLECAMY

Regularne chodzenie na siłownię ma zbawienny wpływ na sylwetkę. Dlaczego?

Wystarczy trening 2-3 razy w tygodniu, aby zauważyć zdumiewające efekty.

Karolina Kalinowska / 3 miesiące temu
Regularne chodzenie na siłownię ma zbawienny wpływ na sylwetkę. Dlaczego? fot. Fotolia

Siłownia to miejsce przeznaczone do uprawiania kulturystyki, sportów siłowych i wykonywania treningów kardio. Zazwyczaj jest to pomieszczenie, w którym można znaleźć wszystkie sprzęty niezbędne do przeprowadzenia kompletnego treningu - bieżnie, rowery stacjonarne, ciężary, sztangi, orbitrek, ławki do ćwiczeń itp.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się, czym jest symulator siłowni, jak ćwiczyć na siłowni, jakie ćwiczenia wykonywać na siłowni i jaki pan treningowy sprawdzi się na siłowni, to czytajcie dalej.

Krótki przewodnik po sprzęcie na siłowni

Ćwiczenia na siłowni

Siłownia daje nieograniczone możliwości treningowe, które pozwalają wzmocnić mięśnie i wyrzeźbić sylwetkę. Zasadniczo powinniście chodzić na siłownię min. 2-3 razy w tygodniu, dzięki temu już po 6 tygodniach regularnych treningów zaobserwujecie wyraźne zmiany w swoim wyglądzie.

Zależy wam na szybki rezultatach? Ćwiczenia niestety nie wystarczą. Aby osiągnąć cel, potrzebne jest dodatkowe wsparcie. Zdrowa i zbilansowana dieta pozwoli się wam lepiej się poczuć, pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej i wyrobić dobre nawyki żywieniowe. Jeżeli przechodzicie do cięższych treningów, to warto zadbać o odpowiednią suplementację. Przydatne może być białko, BCAA lub kreatyna.

Tego nigdy nie rób na siłowni!

Jak ćwiczyć na siłowni?

Pierwsza wizyta na siłowni to dla wielu osób dość stresujące przeżycie. Przed pierwszą wizytą na siłowni wystarczy zapoznać się z kilkoma wskazówkami, które są w stanie uprzyjemnić trening.

W większych miastach bez większego problemu można znaleźć siłownie jedynie dla kobiet. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, dla pań, które nie chcą narażać się na zaciekawione spojrzenia mężczyzn. Tam można poczuć się bardzo swobodnie i nie wstydzić się swojego odstającego brzucha czy masywnych ud.

Pierwszy raz na siłowni wiąże się również z nieco innym treningiem. Takie osoby powinny wykonywać ćwiczenia wolniej i bardzo dokładnie. W tym okresie dobrze skorzystać z rady doświadczonego trenera, bo może się okazać, że nie wszystkie sprzęty są dla was odpowiednie. Trener pokaże wam jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia, dobierze odpowiednie obciążenie i rozpisze plan treningowy. Pamiętajcie, że każdy kiedyś zaczynał i borykał się z takimi samymi problemami.

Jak ćwiczyć na siłowni?

Jak urządzić domową siłownię?

Planowanie wysiłku fizycznego wymaga doskonałej organizacji i dobrego planu działania. Jednak dość wysokie ceny karnetów lub konieczność podpisania umowy członkowskiej, może odstraszać wielu potencjalnych klientów. Dlatego kalkulując zyski i straty, warto zastanowić się nad stworzeniem namiastki siłowni w domowym zaciszu.

Systematyczne uprawianie sportu wymaga czasu, odpowiednich warunków i przestrzeni. Swobodę ruchów jest w stanie zapewnić już kawałek podłogi o wymiarach 2,5 na 3 metry. Bardzo często wystarczy drobne przemeblowanie i nawet w niewielkim mieszkaniu można stworzyć sobie mini siłownię. Jeżeli mieszkacie w domu, to oczywiście sprawa jest znacznie mniej skomplikowana, a pole manewru jest znacznie większe. Do ustawienia sprzętów można wykorzystać strych, jeden z pokoi, pomieszczenie gospodarcze lub garaż. Wtedy nie ma obaw, że w czasie treningu zostaną uszkodzone jakieś sprzęty domowe.

Nie ma znaczenie, gdzie planujecie urządzić domową siłownię, to najważniejszą sprawę jest odpowiednia wentylacja. Ilość tlenu w pomieszczeniu przekłada się bezpośrednio na zmęczenie organizmu. Jeżeli nie chcecie przeszkadzać domownikom lub sąsiadom, to warto zadbać o wygłuszenie podłogi specjalnym korkiem lub wykładziną.

Jak urządzić domową siłownię?

Co to jest symulator siłowni?

Symulator siłowni to bezpłatna gra dostępna w internecie, która jest przeznaczona dla osób interesujących się kulturystyką. Zadaniem gracza jest wyrzeźbienie sylwetki podczas wizyt na siłowni.

Crossfit zdobywa coraz większą popularność. Czy wiesz na czym polega?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/miesiąc temu
jak kiedyś chodziłam na siłownię to tak właściwie nie wiedziałam co ja tam robię. łapałam się jakiegoś sprzętu, coś tam na bieżni , ciężarki i wychodziłam bez większego zmęczenia. postanowiłam poszukać trenera personalnego i nigdy nie pożałuje tej decyzji. W Poznaniu z trenerem Patrykiem Zandeckim współpracuję do teraz. Bardzo miła, znająca się na rzeczy, motywująca do działania osoba.
/3 miesiące temu
Nie potrafię stosować diet i nie lubię uprawiania sportów ale udało mi się schudnąć już prawie 6 kg. Mój przepis to 5 posiłków dziennie i jem to co lubię rezygnując z rzeczy ciężkostrawnych i fast foodów. Staram się więcej pić i wspomagam się też iqacai.