Ten jeden przyrząd do ćwiczeń sprawi, że będziecie wyglądały zniewalająco. Orbitrek wraca do łask!

Aby wzmocnić mięśnie i wysmuklić sylwetkę, wystarczy ćwiczyć na orbitreku 2-3 razy w tygodniu.

Karolina Kalinowska / 7 miesięcy temu
Ten jeden przyrząd do ćwiczeń sprawi, że będziecie wyglądały zniewalająco. Orbitrek wraca do łask! fot. Fotolia

Orbitrek zwany również trenażerem lub rowerem eliptycznym służy do treningu tlenowego. Pozwala zaangażować dolne i górne partie ciała. Ćwiczenia na orbitreku pozwalają zrzucić zbędne kilogramy, poprawić kondycję i wysmuklić sylwetkę. Orbitrek łączy w sobie zalety bieżni, steppera i jazdy na rowerze.  Wykonywane ćwiczenia są bardzo łatwe. Jeżeli chcecie ćwiczyć na orbitreku, to w naszym tekście znajdziecie wszystkie niezbędne informacje. Podpowiadamy jak ćwiczyć na orbitreku, wyjaśniamy, czym jest orbitrek magnetyczny i mówimy o efektach ćwiczeń na orbitreku.

Pozwala schudnąć, wzmacnia mięśnie i daje dużo radości. Zumba zdobywa coraz większą popularność!

Orbitrek - efekty ćwiczeń

Orbitrek to popularna maszyna do ćwiczeń, która jest zalecana wszystkim osobom chcącym schudnąć. W czasie treningu na orbitreku angażowanych jest wiele partii mięśniowych - pośladki, brzuch, ręce i nogi. Wiele osób uważa, że ćwiczenia na orbitreku są lepsze niż biegania, bo nie obciążają stawów i ścięgien, a przez to ryzyko wystąpienia kontuzji jest znacznie mniejsze. Dlatego orbitrek jest odpowiedni również dla osób, które mają słabą kondycję i nadwagę.

Trening wykonywany na rowerze eliptycznym jest bardzo łatwy, ale nie można powiedzieć, że jest lekki, bo po 30-45 minut poczujecie zmęczenie, a być może nawet złapiecie zadyszkę. A już na pewno poczujecie, że mięśnie dostały solidny wycisk. Dużym plusem tego urządzenia jest możliwość dopasowanie poziomu trudności treningu do osoby ćwiczącej. Wszystko dzięki możliwości regulacji oporu i różnym programom treningowym dostępnym w ustawieniach urządzenie.

W czasie treningu na orbitreku intensywnie pracują pośladki, uda i łydki, czyli miejsca, gdzie najczęściej pojawia się cellulit. Dlatego regularne ćwiczenia na orbitreku pozwalają spalić tłuszcz i poprawić krążenie, a tym samym pomagają w walce ze skórką pomarańczową.

Nadal walczysz z cellulitem? Nie martw się, do lata jeszcze możesz z nim wygrać!

Orbitrek - rodzaje rowerów eliptycznych

Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów rowerów eliptycznych. Zasadniczo można podzielić je na 3 grupy - mechaniczne, magnetyczne i elektromagnetyczne.

  • Orbitrek mechaniczny - jest najtańszy i najprostszy, ale niestety dość hałaśliwy.
  • Orbitrek magnetyczny - są ciche i z powodzeniem można korzystać z niego w domowym zaciszu. Do działania wykorzystują magnesy, które oddziałują na siebie i wytwarzają opór.
  • Orbitrek elektromagnetyczny - jest najbardziej zaawansowany technologicznie i najdroższy model. Posiada komputer do sterowania, a opór jest wytwarzany przy pomocy elektromagnesu.

Plan treningowy, który bije rekordy popularności. 6 weidera po prostu musicie znać!

Jak ćwiczyć na orbitreku?

Ćwiczenia na orbitreku są dla każdego. Jednak przed rozpoczęciem ćwiczeń warto zrobić krótką rozgrzewkę. Kilka przysiadów, pajacyków, wykroków i skłonów to absolutne minimum. Po takim rozruchu możecie wejść na orbitrek i rozpocząć trening właściwy. Pamiętajcie, żeby nie odrywać stóp od pedałów (zawsze ćwiczcie w sportowych butach) i mieć proste plecy. Na początku ćwiczcie w średnim tempie i zrezygnujcie z oporu. Później możecie przyspieszyć i zwiększyć opór. Treningu nie kończcie gwałtownie. Przez ostatnie 5 minut zwolnijcie tempo. Ochłoniecie i będziecie mogły uspokoić oddech.

Aby schudnąć i poprawić kondycję, powinnyście ćwiczyć minimum 2-3 razy w tygodniu. Ćwiczenia na orbitreku powinny trwać minimum 30 minut, jednak z czasem warto wydłużać ich czas i intensywność.

Białko to bardzo ważny składnik codziennej diety. Dlaczego?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/7 miesięcy temu
Orbitek to fajny sprzęt, ale niestety nie dla mnie. Ja to wolę się poruszać, a nie siedzieć. Teraz przed latem zapisałam się na fitness do fit curves na 30 minutowy trening, bo chyba takiego godzinnego to bym nie wytrzymała. Forma u mnie słaba.