POLECAMY

Czas w końcu o tym zapomnieć! 5 największych mitów dotyczących treningu siłowego kobiet

Trening siłowy rzeźbi ciało i poprawia kondycję.

Karolina Kalinowska / 2 tygodnie temu
Czas w końcu o tym zapomnieć! 5 największych mitów dotyczących treningu siłowego kobiet fot. Fotolia

Każda z nas chce wyglądać i czuć się dobrze. Aby osiągnąć swój cel przestrzegamy zasad zdrowego odżywiania i regularnie ćwiczymy. Jednak większość kobiet wybiera trening kardio, który pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów, ale nie sprzyja budowaniu masy mięśniowej.

Wbrew pozorom siłownia jest idealnym miejscem dla każdej kobiety, która chce poprawić swój wygląd i popracować nad kondycją. Trening siłowy daje znacznie lepsze efekty!

Ile trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć? Wystarczą 4 minuty dziennie. Jak to możliwe?

5 największych mitów dotyczących treningu siłowego kobiet

Większość przedstawicielek płci pięknej boi się treningu siłowego, twierdząc, że wymaga ogromnej siły. Bardzo często zapominamy, że trening siłowy to również wykroki czy przysiady, które powinny być podstawą ćwiczeń każdej kobiety. A wykorzystanie z dodatkowym obciążeniem pozwalają szybciej spalić tkankę tłuszczową, a jednocześnie rzeźbić sylwetkę.

1. Będę wyglądała jak facet

To najczęściej powtarzany i najskuteczniej zniechęcający argument, który nie ma nic wspólnego z prawdą.

Układ hormonalny kobiet nie pozwala na duże przyrosty masy mięśniowej, a wszystkiemu winny jest testosteron. Żeński organizm produkuje go po prostu zbyt mało. Dlatego nie powinnyście się obawiać, że ramiona czy uda staną się nagle potężne i rozbudowane. Wykonywanie nawet najprostszych ćwiczeń siłowych wysmukla i rzeźbi sylwetkę.

2. Jestem za słaba na trening siłowy

Przygodę z siłownią trzeba zacząć od najprostszych ćwiczeń z ciężarem własnego ciała. Idealnym narzędziem na start są taśmy TRX. Następnie stopniowo włącza się proste ćwiczenia na maszynach z wykorzystaniem małych, a następnie stopniowo coraz większych obciążeń.

Tempo i rodzaj zmian zawsze można dostosować do swoich możliwości i potrzeb. Po 2-3 miesiącach można już spokojnie spróbować kilku ćwiczeń ze sztangielkami.

3. Trening siłowy sprawi, że będę wolniejsza

Wiele kobiet regularnie uprawiających bieganie obawia się, że włączając trening siłowy do swoich planów treningowych, staną się wolniejsze. Nic bardziej mylnego! Ćwiczenia siłowe nie mogą wpłynąć na zwinność i szybkość. Wręcz przeciwnie, dzięki mocniejszym mięśniom człowiek szybciej biega i odczuwa mniejsze zmęczenie.

4. Ćwiczenia siłowe są niebezpieczne

Trening siłowy jest w pełni bezpieczny. Na początku dość ważna jest współpraca z trenerem personalnym, który nauczy was poprawnie wykonać poszczególne ćwiczenia i jak dobrać odpowiednie obciążenie.

5. Trening siłowy nie spala tkanki tłuszczowej

To nie jest prawda! Podczas jednego intensywnego treningu siłowego możecie spalić nawet 800 kalorii, więc trening siłowy połączony z odpowiednim odżywianiem jest skuteczniejszy od długich monotonnych treningów areobowych.

Dodatkowe wykorzystanie ciężaru zewnętrznego zmusza mięśnie do intensywniejszej pracy, co z kolei pięknie modeluje sylwetkę. Pamiętajcie, że trening siłowy nie tylko pozwala schudnąć, ale i również pomaga wyrzeźbić sylwetkę.

Hit! Najlepsze ćwiczenia na boczki i fałdki

Na podstawie informacji prasowej Carolina Medical Center

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/przedwczoraj
Wszystkie nagłówki akapitów to dosłownie jakbym siebie słyszała. Chłopak chciał mnie namówić na siłownie i to były moje wymówki. Nie dał mi za wygraną i umówił mnie z trenerem personalnym, który wszystko mi wyjaśnił. Patryk Zandecki przygotował mi plan treningowy, dierę oraz towarzyszył mi w pierwszych treningach aby pokazać mi co i jak. Od tamtego czasu chętnie chodzę na treningi, a mój chłopak jest zadowolony, że mu towarzyszę. Fb Patryka zostawiam jakby któraś chciała spróbować facebook.com/TrenerPersonalnyPatrykZandecki/
/tydzień temu
Kolejny z serii mądrych artykułów. Godny polecenia !! Szukasz inspiracji, pomocy w treningach?! Zajrzyj na blog: krzykamtrenuje.blogspot.com :D
/2 tygodnie temu
Według mnie najlepszą metodą na odchudzanie jest poznanie swojego organizmu i jego indywidualnych zapotrzebowań. Do takiego spadku kilogramów w bezpieczny sposób trzeba podejść indywidualnie. Bo przecież nikt z nas nie ma takiego samego organizmu. Przy pomocy badania genetycznego, można schudnąć. Też mi się wydawało to absurdalne więc próbowałam sama. Stosowałam diety, które zawsze były obarczone jo-jo, no i suplementy, które są nieskuteczne a z motywacją do diety bywa różnie. Każdy suplement kosztował mnie dwa razy drożej niż cena na opakowaniu ponieważ skutki uboczne o których nie mówi się zupełnie nic mogą zrujnować zdrowie a jest ono bezcenne. Po długim długim czasie postanowiłam powrócić do tematu badania genetycznego. Trafiłam do specjalistów, którzy zalecili realizację takiego badania. Wynik był po 4 tygodniach. Wyniki zdefiniowały moje nietolerancje pokarmowe i odstawiłam wszystkie produkty, które powodowały problemy z moją przemianą materii. Dzięki temu udało mi się schudnąć i wcale nie było to obarczone wyrzeczeniami . Sukces tkwi w poznaniu przyczyny tycia i jej wyeliminowanu a nie skupianiu się na objawie czyli dodatkowych kilogramach. Pani Dietetyk opracowała indywidualny plan żywieniowy na podstawie wyników badań i mój sukces to już -13kg ! Mój sukces zawdzięczam Fundacji Medycyny Stylu Życia. Każda osoba, która się do nich zgłasza zostaje otoczona bardzo indywidualną opieką. Serio. Jestem żywym dowodem na to że są skuteczni. Polecam to absolutnie każdemu. Kontaktować się można pod numerem 22 307 90 61! Spróbujcie się chociaż zapoznać z formą tej pomocy bo to nic nie kosztuje .