POLECAMY

Kasia Dziurska zdobywa coraz większą popularność. Czy ma szansę zastąpić Ewę Chodakowską i Annę Lewadowską

Zdradziła nam swój sposób na idealną sylwetkę.

Karolina Kalinowska / 4 miesiące temu
Kasia Dziurska zdobywa coraz większą popularność. Czy ma szansę zastąpić Ewę Chodakowską i Annę Lewadowską fot. New Balance

Kasia Dziurska to trener personalny, instruktorka tańca i fitness. Tancerka w jednej z najlepszych grup cheerleaderek w Europie (Cheerleaders Gdynia) i czynny zawodowo sportowiec (Mistrzyni Świata w Fitness Figure Classic, Mistrzyni Europy Bikini Fitness, Mistrzyni i Wicemistrzyni Polski w Fitness Soft). Jednocześnie propagatorka zdrowego stylu życia i zwolenniczka umiaru.

Trening kardio to jedna z najpopularniejszych form aktywności fizycznej. Na czym dokładnie polega?

W ostatnich dniach miałyśmy okazję zadać Kasi kilka pytań dotyczących odżywiania i ćwiczeń. Jakie rady ma dla was gwiazda fitnessu?

Polki.pl: Kobiety zazwyczaj nie mają czasu na długie ćwiczenia. Co możemy robić, aby zachować dobrą kondycję?

Kasia Dziurska: Najważniejsze jest to, aby w ogóle zacząć i znaleźć nawet 30 minut dziennie na aktywność w domowym zaciszu. Możecie zacząć od treningu z ciężarem własnego ciała i stopniowo zwiększać poprzeczkę, np. dokupując sprzęt to domu (hantle, piłki, gumy, sztangę). Nie trzeba poświęcać 2 godzin dziennie, bo to też mija się z celem, najważniejsza jest regularność i konsekwencja. Jeśli nie czujecie się pewnie, trenując w domu, to poproście o pomoc trenera personalnego. Zadba o wasze bezpieczeństwo podczas treningu.


fot: New Balance

P: Jaki trening jest najlepszy dla kobiet? Powinnyśmy biegać czy chodzić regularnie na siłownię?

KD: Trenuję siłowo od 6 lat i widzę, jak dzięki temu zmieniła się moja sylwetka. Wcześniej bałam się ciężarów. Trenowałam głównie na maszynach cardio, chodziłam na zajęcia fitness, ale nadal był to trening bardziej kondycyjny, więc o silnej i mocnej sylwetce mogłam jedynie pomarzyć. Jako doświadczona trenerka i zawodniczka będę polecać połączenie tych dwóch treningów - siłowego i cardio. Oczywiście dużo zależy od celu treningowego. Dzięki "ciężarom" moje ciało stało się bardziej jędrne, smukłe i szybciej gubiłam kilogramy.

Jakie ćwiczenia na ramiona najlepiej wybrać? Efekty zauważycie już po kilku tygodniach

P: Kobiety najczęściej skupiają się na brzuchu, udach i pośladkach. Jakie jest Pani ulubione ćwiczenie na tę partię mięśniową.

KD: Tak, to są ulubione partie kobiet, odwiedzających siłownię. Ja nie skupiam się jedynie na tych partiach, trenuję kompleksowo. Brzuch ćwiczę 2 razy w tygodniu, bazuję na "desce" (wzmacnia mięśnie stabilizujące i głębokie) i bardzo prostych ćwiczeniach, jak np. spięcia brzucha na piłce czy unoszenie nóg w zwisie (na dolną część brzucha).

Ud nie trenowałam 2 lata, bo musiałam "przebudować" sylwetkę, aby dostosować się do trendów panujących na scenie (szeroka góra, węższy dół). Osiągnęłam cel i powoli wracam do treningu nóg. Robię głębokie przysiady, przysiady sumo, zakroki w tył (wszystkie wpływają także na pośladki). Trening pośladków robię nawet 4 razy w tygodniu. Wykonuję lifty w tył i do boku na wyciągu dolnym, wznosy bioder w górę, martwy ciąg na jednej nodze, ćwiczenia na odwodziciele i tak jak wspomniałam, pracuję sporo z gumą oporową.


fot: New Balance

P: Czy jest jeden uniwersalny trening dla wszystkich? Warto korzystać z gotowych planów treningowych? Czy lepiej wybrać się do trenera personalnego, który dobierze odpowiedni zestaw ćwiczeń i pokaże jak je wykonywać?

KD: Odradzam szukania pomocy w ciemno. Nie ma czegoś takiego jak "uniwersalny" trening dla każdego. Każda z nas jest inna, ma inne cele i ciało. Jeśli zdecydujecie się na czerpanie wiedzy przez internet, to nie polecam szukania gotowych planów treningowych i diet odchudzających. Nie są one dostosowane do was, do waszych potrzeb, waszego trybu życia i zdrowia. Zalecałabym zgłosić się do trenera dyplomowanego, który dobierze specjalny program treningowy.

P: Jak często i jak długo trzeba ćwiczyć, aby wzmocnić mięśnie oraz wysmuklić sylwetkę?

Każda z nas jest inna i każdej z nas organizm inaczej reaguje na aktywność fizyczną i dietę. Jednym efekty przychodzą bardzo łatwo, inni muszą spędzać dużo czasu na treningu, aby choć troszkę zbliżyć się do upragnionego celu. Osoby początkujące powinny trenować 2 - 3 razy w tygodniu, później intensywność można zwiększyć do 3 - 4 treningów w tygodniu. Należy oczywiście pamiętać, że obok treningów (nawet dużo ważniejsza), jest dieta i regeneracja.

Chcesz być atrakcyjna i seksowna? Zacznij uprawiać sport...

P: Na koniec pewnie najczęściej zadawane pytanie: "Jak schudnąć?" Dieta czy ćwiczenia?

I to, i to. Trzeba wziąć pod uwagę, od jakiego poziomu rozpoczynamy odchudzanie. Jeśli jesteście osobami bardzo otyłymi, na początku skupcie się na diecie i z czasem na treningu cardio z lekkim obciążeniem zewnętrznym. Z czasem, kiedy forma się poprawi, dieta i trening muszą iść w parze. Jeśli zależy wam na zgubieniu kilku kilogramów, powinnyście zadbać o dobrze dobraną dietę i kompleksowy trening. Najlepiej od samego początku metamorfozy.


fot: New Balance

Ćwiczenia na plecy wzmacniają mięśnie i poprawiają postawę. Mamy dla was 7 najskuteczniejszych

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/4 miesiące temu
I świetnie że kobieta ma pasję i wieksze jaja niz nie jeden facet zamiast krytykowac wszyscy sami niech pokaza co potrafia
/4 miesiące temu
Kolejna sztuczna kobieta zrobione paznokcie , brwi, rzęsy , solarium , rozjaśniane włosy, masakra!
/4 miesiące temu
Ja ćwiczę z Agnieszką perfekt-women.pl i jestem zadowolona