POLECAMY

Za ciepło, za zimno, za mokro... Jak zacząć ćwiczyć i nie szukać wymówek?

Po kilku tygodniach regularnych ćwiczeń zauważycie zdumiewające efekty. Tylko, jak zacząć ćwiczyć?

Karolina Kalinowska / 3 miesiące temu
Za ciepło, za zimno, za mokro... Jak zacząć ćwiczyć i nie szukać wymówek? fot. Fotolia

Jak zacząć ćwiczyć? To pytanie zadaje sobie wiele osób chcących zadbać o swoją kondycję i zdrowie. Po pierwsze, na początku treningi nie mogą być zbyt intensywne. Zacznijcie od 30-minutowego treningu cardio, czyli takiego, który podnosi tętno (rower, pływanie, steper, bieżnia, marsze). Nie inwestujcie w drogie gadżety, wystarczą wygodne buty i strój, w którym będziecie się dobrze czuły. I najważniejsze! Nie zniechęcajcie się przez pierwsze 6–8 tygodni. Po tym czasie ćwiczenia stają się nawykiem.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się jak zacząć ćwiczyć na siłowni, kiedy można zacząć ćwiczyć po porodzie, kiedy można zacząć ćwiczyć po cesarce i jak zacząć ćwiczyć w domu, to czytajcie dalej.

Raport - jak zacząć ćwiczyć?

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni?

Nie ma sensu zapisywać się do modnego klubu na drugim końcu miasta. Po kilku tygodniach minie zachwyt nowym miejscem, a odległość niestety nadal pozostanie. Najlepiej wybrać siłownię, która jest blisko waszego miejsca zamieszkania, wtedy będzie trudniej o wymówki. Bardzo ważna jest atmosfera, która panuje w danym miejscu, bo nie każdy klub fitness będzie wam odpowiadał. W większych miastach bez większego problemu znajdziecie siłownie tylko dla kobiet. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, dla pań, które nie chcą narażać się na zaciekawione spojrzenia mężczyzn.

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Pierwszy raz na siłowni wiąże się również z innymi treningami. Takie osoby powinny wykonywać ćwiczenia wolniej i bardzo dokładnie. W tym okresie dobrze skorzystać z rady doświadczonego trenera, bo może się okazać, że nie wszystkie sprzęty są dla was odpowiednie. Trener pokaże jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia, dobierze odpowiednie obciążenie i rozpisze plan treningowy. Pamiętajcie, że każdy kiedyś zaczynał i borykał się z takimi samymi problemami.

Regularne chodzenie na siłownię ma zbawienny wpływ na sylwetkę. Dlaczego?

Kiedy można zacząć ćwiczyć po porodzie?

Zastanawiacie się, jak ciało będzie wyglądało po porodzie? Na początku niestety będzie dalekie od ideału. Jednak warto pamiętać, że ruch przyspiesza powrót do formy, poprawia samopoczucie, przyspiesza gojenie ran i pobudza przemianę materii.

Z rozpoczęciem ćwiczeń najlepiej zaczekać ok. 6 tygodni (tyle trwa połóg). Najszybciej możecie wrócić do ćwiczeń oddechowych i ćwiczeń mięśni Kegla (zaciśnij mięśnie pochwy, ujścia cewki moczowej i odbytu tak, jakbyś chciała powstrzymać strumień moczu i po chwili rozluźnij - powtórz to kilkanaście razy). Ciało kobiety zaraz po porodzie (zazwyczaj) nie jest gotowe do intensywnych ćwiczeń i powrotu do tryby życia sprzed ciąży. Dajcie sobie trochę czasu i bądźcie cierpliwe. Po ciąży wiele mięśni jest osłabionych, a część z nich przykurczonych - intensywny wysiłek może być niebezpieczny. W skrajnych przypadkach może doprowadzić do krwawienia, a w przyszłości do nietrzymania moczu.

WAŻNE! Jeżeli zdecydowałyście się na karmienie piersią, to powinnyście dać jeść maluchowi tuż przed ćwiczeniami. Jeszcze 1,5 godziny po zakończeniu treningu w mleku utrzymuje się zwieszona ilość kwasu mlekowego, który może znacznie pogorszyć smak mleka.

Co i jak ćwiczyć po porodzie?

Kiedy można zacząć ćwiczyć po cesarce?

Pierwsze ćwiczenia po cesarskim cieciu możecie wykonywać już od 2 do 20 tygodni po porodzie. Czas ich rozpoczęcia zależy oczywiście od samopoczucia. Ćwiczenia pomogą wzmocnić mięśnie i przyspieszą powrót do formy sprzed ciąży.

Cesarskie cięcie to bardzo inwazyjny zabieg, który polega na rozcięciu i zaszyciu powłoki brzusznej, mięśni brzucha i macicy. Warto mieć to na uwadze przed rozpoczęciem ćwiczeń. Nawet jeżeli czujecie się dobrze, to ćwiczenia wymierajcie bardzo ostrożnie. Bycie "fit" miesiąc po ciąży jest bardzo modne, ale nie dajcie się zwariować i dajcie sobie czas na powrót do formy.

Tak naprawdę ciężko jest określić moment, kiedy można wrócić do ćwiczeń po cesarskim cięciu. To bardzo indywidualna sprawa. Wszystko zależy od tego, jak się czujecie i jak goi się rana. Niektóre kobiety już po 3 tygodniach wracają do regularnych treningów, a niektóre potrzebują 6 miesięcy i nie ma w tym nic dziwnego.

Jak ćwiczyć po porodzie?

Jak zacząć ćwiczyć w domu?

Wiele osób zadaje sobie to pytanie. Niektórzy wstydzą się iść na siłownię, inni nie lubią biegać, a jeszcze inni nie mają dostępu do siłowni, klubu fitness lub basenu. Więc, jak zacząć ćwiczyć w domu? Pozornie to pytanie wydaje się banalne, ale takie nie jest. Bo osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem, mogą mieć spory problem. Jak ćwiczyć? Z Lewandowską czy Chodakowską? Co kupić? Są potrzebne hantle i mata?

Najważniejsze, żeby zachować zdrowy rozsądek i nie rzucać się z motyką na słońce. Proponujemy zacząć od treningów, które możecie znaleźć w internecie. To gotowe plany treningowe, które pozwolą wam popracować nad kondycją. Jak wybrać odpowiedni plan? Musicie próbować. My lubimy treningi z Mel B, ale wszystko zależy od indywidualnych upodobań. Pamiętajcie, że wszystko zaczyna się w głowie, a najważniejsze, abyście chciały zmienić swój styl życia.

Gdy brak motywacji. Co zrobić, aby zmobilizować się do ćwiczeń i odchudzania?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)