POLECAMY

Ile powinnaś ćwiczyć, gdy siedzisz cały dzień przy biurku? Będziesz zaskoczona!

Naukowcy odkryli, ile ruchu potrzebują osoby, które cały dzień spędzają przy biurku. Przeczytaj wyniki badań i wprowadź tę zasadę w życie.

Karolina Kalinowska / 9 miesięcy temu
Ile powinnaś ćwiczyć, gdy siedzisz cały dzień przy biurku? Będziesz zaskoczona! fot. Fotolia.pl

Od wielu lat lekarze powtarzają, że siedząca praca jest bardzo niebezpieczna. Już jakiś czas temu udowodnili, że przebywanie w bezruchu przez dłuższy czas (od 5 do 8 godzin dziennie) ma zły wpływ na zdrowie. Ich receptą na zniwelowanie szkodliwych skutków takiego trybu życia jest... oczywiście aktywność fizyczna. Jednak do tej pory żadne źródła nie informowały, ile tego ruchu potrzebujemy. W końcu udało się to ustalić!

Pożegnaj boczki i wałeczki raz na zawsze! 8 nawyków osób aktywnych fizycznie

Ile ruchu potrzebują osoby prowadzące siedzący tryb pracy?

Ludzie, którzy siedzą przez 8 godzin dziennie, powinni ruszać się co najmniej 1 godzinę w ciągu dnia. Jeżeli spędzasz przy biurku 6 godzin, powinnaś ćwiczyć minimum 30 minut każdego dnia.

Badania opublikowane w The Lancet, pokazują, ile ruchu tak naprawdę potrzebują osoby pracujące przy biurku. Okazuje się, że wcale nie musisz spędzać wielu godzin na siłowni.

 

Ludzie, którzy siedzą przez 8 godzin dziennie, powinni ruszać się co najmniej 1 godzinę w ciągu dnia. Jeżeli spędzasz przy biurku 6 godzin, powinnaś ćwiczyć minimum 30 minut każdego dnia. Jak naukowcy do tego doszli? Zespół odpowiedzialny za badania przeanalizował dane, które dotyczyły miliona osób powyżej 45 roku życia, mieszkających w Europie Zachodniej, Stanach Zjednoczonych i Australii.

7 błędów w ćwiczeniach, które najczęściej popełniają kobiety

Badania pokazują także, że nie musi to być ciągły wysiłek. Możesz go podzielić na krótsze sesje w ciągu dnia. Jakby tego było mało, może być tak prosta aktywność, jak CHODZENIE.

Jednak nie ma się co oszukiwać - niewiele osób może sobie pozwolić na tak długą przerwę w ciągu dnia. Dlatego, jeżeli nie masz chwili w codziennym pośpiechu, to postaraj się wyjść na spacer w czasie lunchu, wysiąść przystanek wcześniej lub zaparkować samochód trochę dalej niż zwykle. Twoje ciało odwdzięczy się.. nawet za tak mały gest!

Niedoceniane ćwiczenie, które pomoże wzmocnić mięśnie brzucha

 

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (7)
/9 miesięcy temu
Ja ćwiczę po około godzinę dziennie i robię, że tak to napiszę dla zdrowia... inaczej do ćwiczeń podchodzi np mój brat, dla którego dzień bez dwóch godzin, ale na siłowni jest dniem straconym... Do tego u niego dochodzi suplementacja - ostatnio brał Largomass. Z tym iż nie wiem czy moim akurat marzeniem jest iść w kierunku wyglądu osoby zamierzającej brać udział w zawodach kulturystycznych... Nie mniej uważam, że każda forma ruchu i ćwiczeń jest ważna dla naszego zdrowia
/9 miesięcy temu
No wiesz jak śpiewał wieszcz :D "rower to jest świat" więc nawet któtka wybitka za miasto na twojej indianie to jest świat :D
/9 miesięcy temu
@Wiola dobrze kombinujesz, ale po 8h w pracy przy komputerze ja mam dość monitorów i pomieszczeń. Wolę pójść na spacer albo pojeździć na rowerze indiana, bo przynajmniej jest to ruch na świeżym powietrzu
POKAŻ KOMENTARZE (4)