POLECAMY

15 powodów, dla których warto zacząć ćwiczyć

Brakuje ci motywacji do ćwiczeń? Jak poznasz te powody, bez ociągania się ruszysz na siłownię!

15 powodów, dla których warto zacząć ćwiczyć fot. Fotolia

Ciągle brakuje ci motywacji, aby rozpocząć treningi? Oto 15 powodów, które pomogą ci rozpocząć systematyczne ćwiczenia. Przestań szukać wymówek i zacznij działać!

1. Lepsze samopoczucie

Wysiłek fizyczny zawsze przyczynia się do poprawy samopoczucia – zarówno pod kątem psychicznym, jak i fizycznym.

2. Zdrowe ciało

Ćwiczenia to przede wszystkim dbanie o zdrowie. Warto przykładać do tego wagę!

3. Wysoka samoocena

Koniec z kompleksami! Dzięki ćwiczeniom zaczniesz patrzeć na siebie łagodniejszym okiem.

4. Redukcja stresu

Ćwiczenia to jeden z najlepszych sposobów na redukcję stresu. Jeśli żyjesz w ciągłym stresie szybko wykup karnet na siłownię, gdzie zostawisz za sobą wszystkie zmartwienia.

5. Lepszy sen

Jeśli masz problemy z zasypianiem spróbuj poćwiczyć przed snem. Z pewnością zaśniesz bez problemu i obudzisz się wyspana.

6. Większa energia

Dzięki ćwiczeniom nabierzesz energii także do innych czynności, nie tylko do wysiłku fizycznego. Osoby, które ćwiczą regularnie zazwyczaj rozpiera energia.

7. Lepsza postura

Ćwiczenia, a w szczególności pilates czy zdrowy kręgosłup pomogą ci przywrócić poprawną postawę ciała. Twoja sylwetka będzie prezentowała się o wiele zgrabniej, a ty zyskasz pewność siebie.

8. Wysoka odporność

Regularne ćwiczenia oraz zdrowa dieta pomagają w utrzymaniu wysokiej odporności. Wysiłek fizyczny to naturalny lek na choroby!

9. Bycie szczęśliwszą

Podczas treningów wydziela się hormon, który odpowiada za zwiększanie poczucia szczęścia. Okazuje się więc, że trening to świetny sposób na poprawę złego humoru.

10. Większa samokontrola

Ćwiczenia uczą samodyscypliny oraz przełamywania własnych słabości. Jeśli uważasz, że masz słaby charakter i zbyt szybko się poddajesz, wypróbuj regularne treningi, by to zmienić!

11. Lepsza koncentracja

Udowodniono, że dzięki ćwiczeniom zyskujemy lepszą pracę mózgu oraz koncentrację. Okazuje się więc, że wysiłek fizyczny procentuje także na intelektualnym polu.

12. Koniec z depresją

Skoncentrowanie się na systematycznych ćwiczeniach według wielu badaczy pomaga także walczyć z depresją oraz chandrą.

13. Lepsza jakość życia

Osoby aktywne fizycznie zazwyczaj cieszą się lepszą jakością życia. Są z niego bardziej zadowoleni, zorganizowani, mają wysoką samoocenę, dzięki czemu odnoszą sukcesy na wielu polach.

14. Poprawa diety

Osoby, które ćwiczą regularnie zazwyczaj w szybkim czasie zmieniają swoje nawyki żywieniowe na zdrowsze. Kiedy ćwiczymy nie chcemy zaprzepaścić efektów wysiłków niezdrowym i bezwartościowym jedzeniem.

15. Mniejsze zmęczenie

Wbrew pozorom wysiłek fizyczny na dłuższą metę zmniejsza ogólny poziom zmęczenia. To właśnie marnowanie czasu męczy nas najbardziej i sprawia, że czujemy się źle ze sobą.

Dowiedz się więcej:

Wow! Co zyskujesz mając dużą pupę? 7 rzeczy, za które podziękują ci twoje mięśnie Jakie tabletki na spalanie tłuszczu są bezpieczne, a jakie nie?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/rok temu
W zdrowym ciele zdrowy duch! Warto coś zrobić dla siebie. Właściwy ruch i dieta to podstawa zdrowia. W książce Odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii jest to ładnie opisane. Do wakacji coraz bliżej a wiem po sobie , ze jak sie chce to mozna ładnie schudnąc