Crossfit zdobywa coraz większą popularność. Czy wiesz na czym polega?

W naszym tekście znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje na temat treningu crossfit. Zobaczcie koniecznie!

Crossfit zdobywa coraz większą popularność. Czy wiesz na czym polega? fot. Fotolia

Crossfit to rodzaj treningu ogólnorozwojowego, który pozwala w stosunkowo krótkim czasie uzyskać zadowalające efekty. Łączy w sobie różne dyscypliny sportowe i oddziałuje praktycznie na każdą grupę mięśniową. Dzięki czemu osoby wykonujące ćwiczenia crossfit jednocześnie wzmacniają brzuch, nogi, plecy i ramiona.

Jeżeli chcecie wiedzieć więcej na temat tej dyscypliny, to poniżej znajdziecie plan treningowy, ćwiczenia i gotowy trening crossfit. Dowiecie się jak ćwiczyć crossfit w domu, jakie powinniście mieć buty do crossfitu i poznacie trening crossfit dla początkujących.

Jak ćwiczyć crossfit?

Co to jest crossfit?

Jak już wcześniej wspomniałyśmy crossfit to trening siłowo-wytrzymałościowy polegający na wykonywaniu intensywnych ćwiczeń rodem z wojskowych koszar armii USA. Ćwiczenia tego typu mogą wykonywać kobiety i mężczyźni.

Crossfit daje spektakularne efekty, ponieważ ćwiczenia wykonywane podczas treningu są bardzo zróżnicowane. Bazują na dużej liczbie powtórzeń i wykorzystaniu ciężaru własnego ciała. Z kilku ćwiczeń takich jak - wskakiwania na skrzynię, pompki, pajacyki i skoki na skakance, tworzone są obwody, które trzeba kilka razy powtórzyć w określonym czasie.

W czym najlepiej ćwiczyć?

Mimo że ćwiczenia nie są łatwe, to treningi crossfit cieszą się dużą popularnością, ponieważ są niezwykle skuteczne. Podczas godzinnej sesji można spalić nawet 1000 kcal, a regularne treningi dają szybkie rezultaty - ujędrniają, wyszczuplają i wzmacniają mięśnie.

Crossfit mogą trenować wszyscy, niezależnie od wieku, doświadczenia i kondycji. Jedynym warunkiem jest brak przeciwwskazań medycznych.

Co to jest crossfit?

Plan treningowy crossfit

Zaproponowany przez nas trening crossfit wzmacnia siłę i kondycję. Jest bardzo intensywny, ale za to nie musi być długi – wystarczy 15 minut dziennie. W krótkim czasie należy wykonać jak najwięcej ćwiczeń, takich jak przysiady, podskoki czy podrzucanie piłki lekarskiej. Mięśnie powinny pracować na największych obrotach.

Crossfit - plan treningowy

Podstawowy trening crossfit

Trening crossfit ma sens tylko wtedy, gdy wykonujecie go na 100%. Aby spełniał swoją funkcję, należy różnicować je właściwie w każdym cyklu. Warto pamiętać, że ćwiczenia powinny składać się z 4 części - rozgrzewki, krótkiego wprowadzenia, treningu zasadniczego i stretchingu. W treningu crossfit najważniejsza jest dynamika i ciągłe zwroty akcji.

Rozgrzewka w treningu crossfit powinna trwać przynajmniej 5 minut. Możecie skakać na skakance, robić przysiady, pajacyki, burpees lub skłony. Rozgrzewka powinna być dostosowana do treningu zasadniczego i bazować na ruchach, które będą powtarzane w dalszej części.

Wprowadzenie zależy od tego, czy trening crossfit będziecie prowadzić samodzielnie w domu, czy pod okiem trenera. W tej części chodzi przede wszystkim o to, by "przećwiczyć" zestawy, które będą wykonywane w bardzo szybkim tempie podczas treningu zasadniczego. Jeśli będziecie nieprawidłowo lub niedbale wykonywać ćwiczenia, możecie zrobić sobie krzywdę i nabawić się kontuzji.

Trening zasadniczy to całe serce programu crossfit. Zazwyczaj składa się z kilku rund, w których przeplata się ze sobą różne rodzaje ćwiczeń. Najważniejsze jest to, by w czasie każdej rundy utrzymywać wysokie tętno i dawać z siebie wszystko. Każde ćwiczenie crossfit powinno być wykonywane przez określony czas, np. przez minutę, następnie nie zwalniając tempa, przechodzi się do kolejnego ćwiczenia, aż do zakończenia rundy.

Streching to rozciąganie mięśni po treningu. Jego celem jest napinanie i rozluźnianie mięśni, wspomagające ich regenerację. Oczywiście trening crossfit dla początkujących różni się znacznie do tego dla osób zaawansowanych, ale nie ma sensu porywać się od razu na bardzo intensywne ćwiczenia, bo możecie sobie zrobić tylko krzywdę.

Ten rodzaj treningu jest obecnie tak popularny, że w sklepach możecie znaleźć buty crossfit i odzież crossfit. A jakby tego było mało, w sieci możecie znaleźć nawet diety dla osób, które uprawiają crossfit.

Jak wygląda trening crossfit?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/wczoraj
mój wybór padła na suplement slimcea ze względu na liczne pozytywne opinie w internecie oraz polecenie przez koleżankę która kurację ma już za sobą. Widać to po niej, schudła 13kg. Ja teraz zaczynam, mam nadzieje że jeszcze zdążę pokazać ciałko na te wakacje.
/wczoraj
Zobaczcie też porównanie skuteczności tabletek na odchudzanie - rtno.pl
/wczoraj
W zdrowym ciele zdrowy duch! Warto coś zrobić dla siebie. Właściwy ruch ale i dieta to podstawa zdrowia. Bilans kaloryczny jest bardzo ważny. I tak trzeba go dobrze ułozyć aby nie było efektu jojo. Poczytajcie sobie o systemie nowaka tam jest to ładnie wytłumaczone. Jak się chce mieć ładną figurę to trzeba zacząć o siebie dbać nic samo się nie zrobi.