Basen zamiast siłowni

To, co niemożliwe na lądzie, przychodzi nam bez trudu i z przyjemnością w wodzie. Ciało nabiera jędrności, a mięśnie sprężystości.

fot. Panthermedia
Pływające ciało podlega siłom wyporu, które sprawiają, że czujemy się pozbawione ciężaru. Jednocześnie woda jest kilkaset razy gęstsza niż powietrze, więc stawia opór naszym ruchom. Wystarczy, że zanurzymy się po szyję i wszystkie mięśnie natychmiast zaczynają pracować. Poznaj odpowiedź na pytanie, czy pływanie odchudza!

Taka gimnastyka przynosi organizmowi ogromne korzyści, zwłaszcza że w przeciwieństwie do treningu na siłowni nie tylko nie obciąża stawów, ale wręcz zmniejsza ryzyko powstania jakiegokolwiek urazu. Dlatego pływanie jest dobre dla każdego, niezależnie od wieku i kondycji fizycznej. Rozwija wytrzymałość mięśni i wydolność fizyczną organizmu oraz doskonale wpływa na urodę. Ciśnienie hydrostatyczne działa na nasze ciało jak masaż, a jak wiadomo w wymasowanym ciele lepiej krążą krew i limfa, które szybciej usuwają z organizmu toksyny - głównych sprawców cellulitu.

Czy pani umie pływać?
Na naukę nigdy nie jest za późno. Największym wrogiem pływania jest strach, zacznij więc od oswojenia się z wodą w domowej wannie. Tu w spokoju można nauczyć się wydychania powietrza nurkując. Potem lepiej ćwiczyć pod kierunkiem instruktora. W skrócie pływanie polega na tym, by ruchy nóg i ramion (sprawiające, że poruszamy się do przodu) połączyć z umiejętnością utrzymania się na wodzie. Nie zapominaj, że podobnie jak biegacz odpycha się od podłoża, Ty musisz wykorzystać do tego celu opór wody. Nie głaszcz wody rękami, lecz tak układaj ciało, by zagarnąć jej jak najwięcej i przepchnąć pod siebie.

Aqua-aerobik to przede wszystkim świetna zabawa

By się nią cieszyć, nie musisz umieć pływać. Wystarczy, że mając twardy grunt pod stopami, zanurzysz się do ramion w wodzie. Podczas gimnastyki, choć mięśnie będą pracowały bardzo intensywnie, wcale się nie zmęczysz i nie spocisz. Uwaga! Każde ćwiczenie powtarzaj 5 razy, odpowiednio zmieniając rękę lub nogę.

Akcesoria na basen

* Strój do pływania
- kupując kostium, weź pod uwagę, że wiele materiałów pod wpływem wody się rozciąga. Strój powinien być odrobinę za ciasny.

* Czepek - najlepsze są te z silikonu, bo są bardziej rozciągliwe, świetnie dopasowują się do kształtu głowy i - co ważne - nie wyrywają włosów.

* Okulary - przed zakupem wykonaj prosty test: przyłóż okular do oka i lekko przyciśnij. Dobre dla ciebie okulary powinny trzymać się same bez zakładania gumki.
W czym najlepiej ćwiczyć?
SKOMENTUJ (13)
KOMENTARZE (13)
Gość/3 lata temu
Mozna wykupić taki karnet indywidualnie. Nawet sama wykupowałam dla siebie karnet na jogę razem z jaskinią solną. Wejdz sobie na strone i wszystko mozesz przeczytac.
Gość/4 lata temu
A czy mozecie napisać ile miesięcznie wydajecie na taki karnet? czy mozna go kupic na jakiś dłuższy okres czasu ? Wówczas pewnie sie jeszcze bardziej opłaca?
Gość/4 lata temu
Ja uważam ze nie ma co rezygnować z jednej i drugiej aktywności ale mozna to połaczyć i dodać do tego np. masaż, czy fitness. A to wszystko jest bardzo proste bo wystarczy wykupic Multikarnet Ok, i skorzystać z szeregu usług.
POKAŻ KOMENTARZE (13)