POLECAMY

Te badania powinnaś zrobić zanim zaczniesz biegać!

Dowiedz się, co powinnaś skontrolować przed rozpoczęciem tej aktywności!

Te badania powinnaś zrobić zanim zaczniesz biegać! fot. Fotolia

Prawda jest niepodważalna - bieganie to najlepsza dyscyplina sportu, która doskonale wpływa nie tylko na samopoczucie, ale i na ogólny stan zdrowia całego organizmu. Właśnie tę aktywność wybrałaś, by schudnąć i poprawić formę? Podpowiadamy, jakie badania powinnaś zrobić, zanim rozpoczniesz przygodę z joggingiem!

Dlaczego tak ważne jest zrobienie badań przed bieganiem?

Niestety nie każdy może być biegaczem. Choć jogging jest łatwo dostępnym i tanim sportem, w niektórych przypadkach zamiast poprawy zdrowia i kondycji, może przynieść tylko szkodę. By zmniejszyć ryzyko kontuzji i wykluczyć powikłania wynikające z uprawiania tej dyscypliny sportu, musisz wykonać szereg badań, które wykażą twoją zdolność do podjęcia tego typu wysiłku.

Jakie badania należy wykonać przed rozpoczęciem biegania?

  • zbadanie poziomu elektrolitów (szczególnie sód i potas) - to właśnie one w trakcie ćwiczeń są wydalane z organizmu wraz z potem. Jeśli będziesz mieć ich w organizmie zbyt mało, mogą pojawić się zaburzenia neurologiczne i arytmia serca. Pamiętaj, że zarówno odwodnienie, jak i picie zbyt dużej ilości wody w trakcie wysiłku zwiększa ich wydalanie!
  • zbadanie ciśnienia tętniczego - jeśli cierpisz na nadciśnienie, nie powinnaś biegać. Ta aktywność podnosi je jeszcze bardziej!
  • poziom witaminy D3 - ta witamina bierze udział we wchłanianiu wapnia. Jej niedobór może skutkować problemami z gęstością kości i kiepską odpornością. W przypadku niedoborów wapnia może dojść zaś do zaburzenia funkcjonowania tkanki nerwowej i mięśniowej.
  • lipidogram - to badanie wskaże poziom ryzyka pojawienia się miażdżycy i chorób sercowo-naczyniowych.

Dowiedz się więcej:

To te partie ciała najtrudniej wyrzeźbić! Najlepszy plan na spalanie tłuszczu w 21 dni! 7 błędów, przez które nie przybywa ci masy mięśniowej

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)