Dzięki tej metodzie schudniesz! Poznaj 5 zasad slow joggingu

Żeby schudnąć, wcale nie musisz pędzić jak szalona. Wystarczy trucht, by osiągnąć wspaniałe rezultaty. Zobacz, jak to robić!

Agata Bernaciak / 8 miesięcy temu
Dzięki tej metodzie schudniesz! Poznaj 5 zasad slow joggingu fot. Fotolia

Nie musisz pędzić jak wariat, by zyskać zgrabną sylwetkę i zdrowie na długie lata. Jak przekonuje Hiroki Tanaka, dyrektor Instytutu Fizjologii Sportu Uniwersytetu Fukuoka w Japonii, należy ćwiczyć w takim tempie, by sprawiało to przyjemność. W przeciwnym razie zrezygnujesz z treningów!

Jak dystans i jak często należy pokonywać, by schudnąć?

Wystarczy pokonywać wolnym truchtem 4–5 km ok. 4 razy w tygodniu, by schudnąć i wyrzeźbić sylwetkę. Metoda slow joggingu nadaje się zaś dla każdego. Jej autor sam ma w końcu 65 lat! Poznaj 5 zasad tego rodzaju treningu.

14 korzyści z biegania, które zyskasz dzięki regularnym treningom!

1. Przybierz odpowiednią postawę

Biegnij wyprostowana, patrz daleko przed siebie. Podbródek powinien być lekko uniesiony, a ciało delikatnie pochylone do przodu. W trakcie biegu nisko unoś nogi.

2. Uśmiechaj się

Biegaj w takim tempie, by swobodnie prowadzić rozmowę i nie mieć zadyszki. Jeśli biegasz sama, postaraj się nucić piosenki, których właśnie słuchasz. Łatwiej będzie wyregulować ci oddech.

3. Używaj odpowiedniej techniki

Stawiaj małe kroki i ląduj na śródstopiu (a nie na pięcie, jak przy zwykłym bieganiu). By wyczuć odpowiedni punkt spróbuj kawałek pobiec boso. I tak jak w pierwszym podpunkcie - nie unoś nóg zbyt wysoko!

4. Wyreguluj swój oddech

Uchyl lekko usta i oddychaj swobodnie. Organizm sam dostosuje się do tempa treningu. Najlepiej, jeśli będziesz nabierać powietrze nosem i wypuścisz je ustami. Nie przejmuj się, że robisz to głośno. Twój organizm w ten sposób się dotlenia!

5. Pilnuj czasu

Zacznij od 10 minut dziennie 3 razy w tygodniu i staraj się docelowo wydłużyć treningi do 30-60 minut 4-5 razy w tygodniu. Pamiętaj, że najlepsze efekty osiągniesz biegając bez przystanków! To jest twój cel. Do dzieła!

Dowiedz się więcej o bieganiu:

 

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/8 miesięcy temu
Z tego co wiem to najważniejsze jest aby dobrze rozłozyć wysiłek i kalorie tak aby najwięcej ćwiczyc wtedy kiedy palimy tłuszcz a nie cukier. W książce Odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii jest to ładnie opisane. Do wakacji coraz bliżej a wiem po sobie , ze jak sie chce to mozna ładnie schudnąc