POLECAMY

Tylko u nas! 11 bezcennych rad profesjonalnych biegaczy

Myślisz, że o bieganiu wiesz już wszystko? Przekonaj się, czy spełniasz poniższe kryteria!

Agata Bernaciak / miesiąc temu
Tylko u nas! 11 bezcennych rad profesjonalnych biegaczy fot. Fotolia

1. Biegaj rano

Wtedy resztę dnia masz tylko dla siebie. To bardzo ważne szczególnie w przypadku tych osób, którym wraz ze wzrostem poziomu zmęczenia, spada motywacja do ćwiczeń. No i wieczorem pojawia się znacznie więcej wymówek.

2. Nie pij alkoholu w dniu poprzedzającym trening

Bieganie na kacu wcale nie jest dobre dla twojego organizmu. Owszem, co prawda pozbędziesz się syndromu dnia następnego, ale przy tym bardzo obciążysz swoje zdrowie. Nie warto.

3. Rób sobie przerwy

Nie chodzi o przerwy w trakcie treningu, ale w ogóle o odpoczynek od biegania. Jeśli chcesz schudnąć, nie skupiaj się tylko na jednej dyscyplinie sportu. Wytrzymałość i kondycja biegowa wzrasta również wtedy, gdy ćwiczysz na siłowni!

4. Biegaj bez telefonu

Posiadanie telefonu w trakcie treningu odciąga twoją uwagę od sygnałów, jakie daje twój organizm. Zamiast gadać przez komórkę, słuchaj swojego oddechu, stawiaj kolejne kroki w rytm bicia serca. To bardzo ważne, byś zaczęła słuchać swojego ciała!

5. Po treningu weź kąpiel z dodatkiem soli

Dzięki niej nie tylko się zrelaksujesz, ale również oczyścisz ciało z toksyn! Podczas mycia ciała, zrób masaż nóg i stóp.

6. Upewnij się, że biegasz w odpowiednio dobranych butach

To największy błąd, jaki może popełnić niedoświadczony biegacz. Ba! Nawet i ci, którzy trenują od lat, często ćwiczą w złym obuwiu! Pamiętaj, but musi amortyzować wstrząsy i być idealnie dopasowany do stopy. Dodatkowo miej z tyłu głowy, że jedna para na kilka lat to zdecydowanie za mało...

7. Znajdź fajną i interesującą trasę do biegania

Nie ma nic gorszego w treningach niż rutyna. Znudziło ci się bieganie wokół osiedla? Wsiądź w samochód i pojedź do parku na drugi koniec miasta! Do wyboru masz naprawdę setki pięknych, zielonych tras.

8. Dobieraj odpowiednie aktywności na drugą połowę dnia

To, że poszłaś biegać rano wcale nie oznacza, że druga część dnia ma opierać się tylko na leniuchowaniu. Doskonałą aktywnością na wieczór jest joga lub spacer. do dzieła!

9. Pij dużo wody

I to nie tylko w dniu, w którym trenujesz. Ta zasada dotyczy 7 dni w tygodniu!

10. Zainwestuj w porządne, biegowe skarpety!

Dobre buty to podstawa. Ale tak samo ważne jak buty są również odpowiednio dobrane skarpety. Nigdy, przenigdy nie trenuj w takich, które są wykonane ze sztucznego materiału! Pot + bakterie + zamknięte środowisko buta sprawią, że nabawisz się poważnej infekcji skórnej!

11. Korzystaj z usług masażysty i dobrej kosmetyczki

Regularne bieganie często prowadzi do pojawienia się punktów spustowych (fragment tkanki mięśniowej, który jest niedotleniony i nierównomiernie się rozwija). Tego rodzaju kontuzje wymagają masażu, który może zapewnić tylko porządny fizjoterapeuta. To samo tyczy się stóp - bieganie kiepsko wpływa na ich wygląd. Dlatego zawczasu warto zadbać o ich odpowiednią opiekę.

Dowiedz się więcej:

 

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/miesiąc temu
A tak w temacie zbliżającego się lata i zrzucenia paru kilogramów:) zbijamywage.pl/przydatne-przy-odchudzaniu/kilka-sposobow-na-szybkie-odchudzanie-bo-idzie-lato
/5 miesięcy temu
dobre rady :) najbardziej podoba mi się ta o alkoholu :D wydawało mi się że jak sie ostro trenuje to dobrze w ogóle wyeliminować alko z diety ale mogę się mylić, hehe . dodała bym do tej listy jeszcze coś waznego zwlaszcza dla początkujących. dobrze jest pomysleć już od samego poczatku nad planem biegowym. ja oddałam tę kwestię specjalistom z KS Staszewscy i nie żałuję. Pomogli mi bardzo, a trening z nimi to nie katusze a sama przyjemność :)