11 powodów, dla których warto zacząć biegać

Każdy wie, że bieganie jest zdrowe. Ale jakie korzyści właściwie przynosi naszemu ciału? Odkrywamy przed tobą całą prawdę!

11 powodów, dla których warto zacząć biegać fot. Fotolia

Co daje bieganie? Poznaj 11 powodów, dla których warto uprawiać ten sport!

1. Dla zdrowia serca

Ta dyscyplina sportu pozwala spalić tkankę tłuszczową, obniżyć ciśnienie krwi i zmniejszyć ryzyko zachorowania na cukrzycę. Biegając, podnosisz poziom „dobrego” cholesterolu i wzmacniasz mięsień sercowy. Długoterminowo bieganie może nawet zwiększyć objętość krwi o 15%!

2. Mniejsze ryzyko raka piersi

10-letnie badania przeprowadzone przez Norweski Uniwersytet Tromso na ponad 25 tys. kobiet wykazały, że bieganie przynajmniej 4 godziny tygodniowo zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi o 37% w stosunku do kobiet prowadzących siedzący tryb życia.

3. Kształtuje długie i smukłe nogi

Biegając, kształtujesz i wzmacniasz mięsień czworogłowy uda, ścięgna, łydki i mięśnie okalające biodra. Szczególnie dobre do modelowania łydek są tzw. podbiegi, czyli wbieganie na górkę.

4. Pomaga osiągnąć płaski brzuch

Tak jak każda forma ćwiczeń aerobowych, bieganie redukuje ilość tkanki tłuszczowej na brzuchu i modeluje talię.

5. Dzięki niemu masz lśniącą skórę

Ponieważ bieganie poprawia krążenie krwi, jest gwarantem piękniejszej cery. Także tej na rękach czy udach!

6. Wydłuża życie

Prowadzone przez ponad 20 lat badania naukowców z amerykańskiego Uniwersytetu Stanford wykazały, że regularne bieganie zmniejsza ryzyko przedwczesnej śmierci, przedłuża sprawność ruchową i pozwala być dłużej aktywną.

7. Stajesz się mądrzejsza

Długotrwałe bieganie zwiększa przepływ krwi, a tym samym do mózgu dociera więcej tlenu. Ma to pozytywny wpływ na pamięć, sprawność intelektualną i przyspiesza proces podejmowania decyzji. Naukowcy z Uniwersytetu Illinois w badaniach kobiet w wieku od 18 do 24 lat wykazali, że po treningu rozwiązywały one zadania intelektualne szybciej i znacznie częściej poprawnie.

8. Masz większą ochotę na seks

Bieganie zwiększa przepływ krwi do narządów rozrodczych, tym samym zwiększając zdolność do osiągania orgazmu. Jogging znacząco podnosi zadowolenie z własnego ciała i sylwetki oraz zwiększa libido.

9. Masz świetny nastrój

Naukowcy z Niemiec udowodnili, że sport ten powoduje produkcję endorfin. Kobiety ćwiczące w czasie ciąży mają więcej energii, lepiej sypiają, a także są mniej podatne na cukrzycę ciążową, żylaki i stan przedrzucawkowy.

10. Zapobiega skokom hormonalnym

Kolejne badania wykazały, że kobiety biegające regularnie przez pół roku około 20 km tygodniowo miały rzadsze dolegliwości związane z PMS. Ćwiczenia pomagają również obniżyć poziom stresu, a także redukują depresję u kobiet po menopauzie.

11. Wyrabia kondycję

Nie zapominaj o tym, że bieganie jest najlepszym spalaczem kalorii spośród niemal wszystkich form treningu aerobowego. Osoba o wadze 60 kg spala 300 kalorii w ciągu 30 minut jednostajnego biegu. A biegnąc z prędkością 10 km/h, ta sama osoba spali w ciągu 60 minut aż 1000 kalorii!

Dowiedz się więcej:

na podstawie tekstu zamieszczonego w książce "Bieganie. Przewodnik dla kobiet", wyd. Edipresse
Do kupienia na hitsalonik.pl
14 korzyści z biegania, które zyskasz dzięki regularnym treningom!
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/rok temu
ale bieganie niekorzystnie wpływa na stan skóry twarzy, a ewentualnie związków kolagenowych, dlatego kobiety, intensywnie uprawiające bieganie, szybciej się starzeją, niestety. To też jest udowodnione.