Na stres i chandrę najlepszy jest trening

Jesteś przemęczony, zestresowany i przygnębiony? To, jak się czujesz, w dużej mierze zależy od chemii twojego mózgu. Jeśli chcesz zniwelować negatywne skutki niektórych procesów w nim zachodzących, pomocna może być aktywność fizyczna. Ruch jest bodźcem, który stymuluje mózg do wydzielania hormonów i tworzenia nowych komórek nerwowych. Najlepszym sposobem na pobudzanie mózgu do produkcji endorfin są sporty wytrzymałościowe, takie jak bieganie, jazda na rowerze czy nordic walking.

Większość z nas żyje szybko, pod presją czasu i w ciągłym stresie. Dodatkowo, spędzamy długie godziny (i nadgodziny) za biurkiem w pracy. To powoduje, że jesteśmy zmęczeni i rozdrażnieni. W tej sytuacji niezwykle ważna jest troska o odpowiednią regenerację psychofizyczną. Jeśli w porę nie zadbamy o kondycję ciała i umysłu, grozi nam wypalenie energetyczne, objawiające się utratą sił i motywacji do pracy, a w najgorszym wypadku nawet depresją – chorobą XXI wieku.
 
Magia sportu
 
Jak zadbać o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne? Z pomocą magii sportu. Podczas aktywności fizycznej dotleniamy mózg, usuwamy napięcie nagromadzone podczas całego dnia pracy, pobudzamy krążenie i wyciszamy emocje oraz negatywne odczucia. Dzięki temu procesy biologiczne takie jak sen zostają unormowane. Sport nie tylko wzmacnia naszą kondycję i pomaga rozładować napięcie, ale także pełni funkcję profilaktyczną i wspomagającą leczenie m.in. chorych na depresję.
 
Ruch ma zbawienny wpływ na nasze samopoczucie, m.in. dzięki endorfinom, które wytwarzane są podczas ćwiczeń. Dodatkowo, ułatwia nam walkę ze stresem i kortyzolem, który powstaje właśnie na skutek zdenerwowania.  
Podziel się: